Is dat wel juist? Er is hier namelijk wel een verschil. Bij een mobiele provider heb je een contract met een bepaalde looptijd onder bepaalde voorwaarden. Dat contract moet je uitdienen of een boete betalen.
Bij een telefonie, internet provider (Ziggo etc) heb je toch niet echt een contract, je kunt op ieder moment opzeggen.
wouter1971 schreef:
Is dat wel juist? Er is hier namelijk wel een verschil. Bij een mobiele provider heb je een contract met een bepaalde looptijd onder bepaalde voorwaarden. Dat contract moet je uitdienen of een boete betalen.
Bij een telefonie, internet provider (Ziggo etc) heb je toch niet echt een contract, je kunt op ieder moment opzeggen.
De klant moet dat uitdienen of een boete betalen. De provider mag zijn algemene voorwaarden veranderen. U mag dan kosteloos het contract opzeggen en op zoek naar een andere provider. Meer rechten dan dat heeft u niet.
Het 2e gedeelte van wat u zegt klopt ook niet. Bij een internetprovider heb je ook gewoon een contract. Als je een contract voor 2 jaar hebt mag je vaak na 1 jaar al opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Maar dit alles is jullie al meerdere keren verteld hier. Voel je vooral vrij de hele discussie weer van voor af aan te beginnen.
alfatrion schreef:
Een provider mag alleen de voorwaarden aanpassen, indien dit is afgesproken met de klant. Als dit niet is afgesproken dan geldt afspraak = afspraak. Zolang de provider de voorwaarden niet heeft aangepast geldt dat er onbeperkt internet = onbeperkt internet. Je kunt beargumenteren dat een provider de voorwaarden niet op individuele basis kan aanpassen, daar dit neer komt op ongelijke behandeling. Het is dan niet voldoende om de klant enkel en alleen een mailtje te sturen dat hij teveel heeft gebruikt.
In uw ogen heeft de Europese beslissing om de bundel in Nederland ook in Europe te gaan gebruiken met daarbij een een maximum eerst overlegd moeten worden met de klanten? Ik heb veel rare dingen van u voorbij zien komen, maar dit slaat alles. Hetzelfde geldt voor KPN waar we eerder over gesproken hebben. Abonnementen zijn afgesloten voordat er een wijziging heeft plaatsgevonden in de regelgeving. Ik hoor een aantal vage verhalen hier voorbij komen, maar niemand die concreet zegt dat er een mail is geweest op een maximum MB's. Het is namelijk echt sterk dat je een exorbitant vebruik in de EU kan hebben. Zal leuk zijn hier op de camping dat 1 persoon de zendmast in gebruik houdt zodat wij bijna geen internet meer hebben.
Providers mogen gewoon hun voorwaarden aanpassen en dat hoeft echt niet overlegd te worden met de klanten. En al helemaal niet als het om een wetswijziging gaat.
NeoDutchio schreef:In uw ogen heeft de Europese beslissing om de bundel in Nederland ook in Europe te gaan gebruiken met daarbij een een maximum eerst overlegd moeten worden met de klanten?
De Europese beslissing verplicht providers niet om een maximum te hanteren. De Europese beslissing verplicht providers enkel om geen onderscheid te makken tussen bellen in Nederland en bellen in het buitenland. Dat in dat licht providers daar graag beperkingen in willen aanbrengen is heel begrijpelijk, maar dat doet er niets aan af dat dit een wijziging is, die in een opzicht in het nadeel van de klant uitvalt zonder dat providers daar toe verplicht zijn.
Overigens, geeft een wetswijziging een bedrijf niet automatisch het recht om wijzigingen door te voren in het nadeel van de klant. Dit moet geregeld zijn in een wet.
Als er, via algemene voorwaarden, was afgesproken dat de provider de voorwaarden mocht wijzigen, dan had je kunnen opzeggen op grond van art. 7.2 Tw. Als er niet was afgesproken dat de provider de voorwaarden mocht wijzigen, dan mag de provider de voorwaarden niet wijzigen en mag ze dus ook niet overstappen van per seconden naar per minuut. In de meeste gevallen zal iets dergelijk wel in de algemene voorwaarden staan.
Sinds vandaag weer teruggezet naar het Unlimited 1.0 abonnement. De medewerker kon ook niet aangeven waar de limiet ligt maar ik kwam uit de systemen naar voren. Via berekeningen ofzo. Men deed een aanbod voor 5 euro korting en dan permanent de Unlimited 2.0 variant. Maar ik heb vriendelijk bedankt. Lekker....geen limieten meer maar ook weer wel....snapt u het nog? Ik zet WIFI voortaan maar uit om zo de berekeningen van T-Mobile te beïnvloeden.