LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile: verkeerde ingangsdatum begrenzing kosten internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kimelinor

T-mobile: verkeerde ingangsdatum begrenzing kosten internet

Ongelezen bericht door kimelinor »

Vanuit de EU worden de kosten op het mobiele dataverkeer (internetten op je mobiel) begrenst. Op 17/3 kreeg ik een sms van mijn provider T-mobile dat deze wijziging per 3 Mei inging en dat het maximumtarief €59,50 incl BTW zou zijn. Omdat ik nog wat reizen in het verschiet had, keek ik op de website hoe een en ander geregeld zou zijn. Op 25/3 kreeg ik een sms dat "de eerder gecommuniceerde regeling voor het gebruik van mobiel internet gewijzigd was", voor meer informatie werd ik naar de website verwezen. Voor ik met vakantie ging, keek ik nog even op de website van T-mobile. Het zag er allemaal hetzelfde uit, het bedrag (wat mij betreft het belangrijkste) was hetzelfde dus ik nam aan dat het hier om een kleine wijziging ging.

In juni ging ik 3 weken naar Frankrijk. Vanwege de verkiezingen en het WK heb ik het mobiele internet veelvuldig gebruikt. Voor 3 weken zou het immers ongeveer 3 euro per dag kosten en dat wilde ik wel betalen.

Nu heb ik de factuur van mijn vakantie ontvangen en tot mijn grote schrik zijn de kosten voor mobiel internet € 177 excl BTW. Ik begreep er helemaal niks van en ben opnieuw op de site gaan kijken en na enig zoeken vond ik de "kleine wijziging", er stond nu per 1 juli! Nergens een waarschuwing dat er een datumwijziging was, noch in de sms, noch op de website. Ik heb het gewoon niet gezien de tweede keer! T-mobile had wat mij betreft in de tweede sms moeten zetten dat de ingangsdatum gewijzigd was en niet spreken over "een eerder gecommuniceerde regeling [die is] gewijzigd", maar duidelijk moeten maken wát en hoe ingrijpend deze wijziging was, juist omdat ze in de eerste sms wel een datum gaven.

Bij de klantenservice kreeg ik nul op het rekest, er stond toch per 1 juli op de website? Ik hoor graag of mensen dezelfde ervaring hebben en of hier iets aan te doen is. Wat mij betreft is T-mobile tekort geschoten in haar communicatie en daarmee haar zorgplicht; ik voel mij (als vaste klant) zeer gedupeerd.

atesli

Re: T-mobile: verkeerde ingangsdatum begrenzing kosten internet

Ongelezen bericht door atesli »

Sorry hoor maar ik heb 3 TM nummers en op alle drie via de SMS juist geinformeerd.
Denk dat je wel leest wat je wil lezen.

Gr
ATESLI

kimelinor

Wellicht heb jij dan een andere sms ontvangen dan ik. Mag ik vragen wat er in die van jou stond? In die van mij staat:

(1)

"Beste klant, per 3 Mei geldt automatisch een limiet van E 59.50 (inc BTW) p/mnd voor mobiel internet in de EU. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu"

De datum van dit bericht is 17 mrt 2010, 09.03 uur

(2)

"Beste klant, de eerder gecommuniceerde regeling voor het gebruik van mobiel internet in de EU is gewijzigd. Kijk voor meer informatie op www.t-mobile.nl/eu"

De datum van dit bericht is 25 mrt 2010, 09.08 uur

schaap

Ongelezen bericht door schaap »

Het tarief van 59.50 is niet hetzelfde als 59.50 voor onbeperkt internet.

Het betekent alleen dat je niet meer kunt verbruiken dan Euro 59.50 (tenzij je expliciet toestemming geeft). Dus de rekensom van van 3 euro per dag klopt volgens mij niet. In het ergste geval kun je je 59.50 al in 1 dag verbruikt hebben namelijk.

Dus, onder de streep betaal je voor en na 1 juli evenveel behalve dat je dus na 1 juli extra moeite moet doen om over de 59.50 uit te gaan.

kimelinor

Ik begrijp dat het niet om onbeperkt internet ging, ik dacht alleen vanzelf afgesloten te worden als dat bedrag bereikt was. Ik heb dus elke dag (maar niet lang) gebruikgemaakt van internet en het deed het elke keer gewoon dus ik was in de veronderstelling dat ik nog onder die €59.50 was. Zijn er meer mensen die hiervan in verwarring zijn geraakt?

Gesloten