LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tariefvereenvoudiging T-Mobile?!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BTT

Tariefvereenvoudiging T-Mobile?!

Ongelezen bericht door BTT »

Wat een onzin !
Die prijsverhoging komt niet doordat de buitenlandse provider de tarieven heeft verhoogd, maar doordat TM meer wil verdienen door een verkapte tariefsverhoging in de vorm van vereenvoudiging in te voeren.

Excuses, genoemde tarieven in mijn bovenstaande posting had betrekking op beltarieven in Singapore en niet HongKong. :twisted:
In HongKong is bellen binnen het land zelf nu € 0,29. Dit wordt dus € 1,95!

Herbanite

Re: Tariefvereenvoudiging T-Mobile?!

Ongelezen bericht door Herbanite »

De beltarieven in de meeste ons omringende landen blijven weliswaar nagenoeg gelijk, het smsén in de meeste landen wordt duurder:

België: 0,39/0,45/0,51 => 0,55 min. +8%, max +41%
Duitsland: 0,44/0,45/0,46/0,36 => 0,55 min. +20%,max +53%
Frankrijk: 0,42/0,49/0,52 => 0,55 min. +6%, max +31%
Engeland: 0,52/0,42/0,45 => 0,55 min. +6%, max +31%
Luxemburg: 0,39/0,42 => 0,55 min. +31%,max +41%

Toch stuk voor stuk wel aardige verhogingen, zelfs als je van het duurste netwerk onder het oude tariefsplan uitgaat...
Nu heb ik niet alle tarieven van elk land, maar ik heb nog maar weinig gevallen gezien waarin het bellen/ smsén goedkoper wordt. Veruit de meeste gevallen wordt het duurder, dat er gemiddeld weinig zou veranderen lijkt mij dan ook een niet te onderbouwen stelling...

Deja-Q

Ongelezen bericht door Deja-Q »

Per 6 maart heeft T-Mobile een tariefswijziging doorgevoerd op het gebied van buitenlandse tarieven voor bellen en sms-en. Het vreemde wil echter dat zij dit niet als een wijziging zien, maar als een zgn. "vereenvoudiging" van hun tarieven. Tevens gelden deze tarieven niet alleen voor nieuwe klanten, wat natuurlijk geen probleem is, maar ook voor bestaande. Deze bestaande klanten hebben voor deze tarieven niet getekend bij het aangaan van het contract.

Het wordt er zgn. allemaal stukken makkelijker en helderder op. Een voor de consument bijkomend nadeel is echter dat de gemiddelde tarieven voor het buitenland ook stukken duurder zijn geworden. Ik heb helaas de oude tarieven niet meer voor handen, want deze zijn (natuurlijk) van de T-Mobile site verwijderd.
Echter kan ik u verzekeren dat voor verschillende landen de stijgingen in de tientallen zoniet honderden procenten lopen.

Ik heb telefonisch al contact gehad met de klantenservice over deze zaak, maar die komen alleen maar met non-argumenten dat het een vereenvoudiging is en geen wijziging, dat de klant niet in het buitenland is geweest en waarschijnlijk ook niet zal komen en dus geen last van de wijziging zal ondervinden, als laatste argumenteren zij dat in de Algemene Voorwaarden staat dat T-Mobile gerechtigd is om de tarieven te wijzigen.
Nu mag dat laatste misschien het geval zijn, volgens de voorwaarden is de andere partij bij een eenzijdige wijziging van het contract nog altijd gerechtigd het contract dan kostenloos op te zeggen.

Ik heb dit nog niet geprobeerd, maar er zijn genoeg mensen die dit inmiddels wel hebben gedaan middels brieven en faxen. Hiertoe zagen zij zich genoodzaakt omdat T-Mobile niet bereid is om, op hun verzoek, bij hen de oude tarieven te blijven hanteren en hierdoor geen andere mogelijkheid voor hen bestond
Zie ook in dit topic op www.Telecomvergelijker.nl: http://www.telecomvergelijker.nl/thread/9116

Het zijn heel wat pagina's, maar leest u ze alstublieft allemaal vluchtig door en u zal snel begrijpen wat hier aan de hand is.

T-Mobile stuurt haar klanten van het kastje naar de muur en ontkent in alle toonaarden wat ze eigenlijk gewoon zou moeten toegeven, namelijk dat dit een tariefswijziging is, dus een eenzijdige wijziging van het contract en dus dat als de klant dat wenst haar contract kostenloos mag ontbinden. Overigens is T-Mobile ook niet bereid de klanten de oude tarieven te laten behouden.

Nu echter zorgt T-Mobile er eerst voor dat de klanten een x-aantal maanden geen echt antwoord krijgen, waarna er naar de Geschillen Commissie Telecom gestapt zal moeten worden. Dit is echter niet zaligmakend aangezien dit traject ook weer een hele berg aan tijd en energie kost, afgezien van de 34 euro die betaald moet worden om de zaak voor te leggen.

Hopelijk besteedt u er aandacht aan!

T-Mobile

Ongelezen bericht door T-Mobile »

:lol:

Gesloten