LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tarieven mobiel bellen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cdendulk

tarieven mobiel bellen.

Ongelezen bericht door cdendulk »

Begin juli 2004 was ik op vakantie in Slenaken (zuid-Limbrug)
Mijn mobiele telefoon schakelde nog voor aankomst bij Slenaken
over op Mobistar, een Belgische provider.
Toen even later mijn dochter belde, bleek mijn beltegoed in
mum van tijd opgebeld. Geen wonder: ik viel inmiddels in het
torenhoge buitenlandtarief (1,95 e per minuut!) en dat terwijl ik nog gewoon via Telfort hoorde te bellen. Slenaken is dan wel een grensplaats, maar ligt toch absoluut nog in Nederland.
Ook het opnieuw instellen van het Telfortnetwerk op mijn telefoon
had weinig zin: binnen de kortste keren zat ik weer bij Mobistar.

Gast

Re: tarieven mobiel bellen.

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is inderdaad niet leuk dan. Je zou het ervan aan je hart krijgen. Vandaar zeker ook op de topic, "gezondheidszorg".

Gast

Nee, sorry, per ongeluk verkeerde categorie aangevinkt !

Gast

Okè, kan gebeuren! :D

alphons

Ongelezen bericht door alphons »

tip: zet de volgende keer je toestel op handmatig netwerk kiezen.

Zo kan je telefoon nooit zomaar zonder bevesteging op een ander netwerk springen.

Gast

Ja, eigen schuld, dikke ....

Je moet je netwerk kiezen op handmatig zetten en niet op automatisch, dat je telefoon Mobistar kiest is simpel: Telfort had geen of niet voldoende dekking in Slenaken, het feit dat jij zegt dat jij nog in NL was, doet e rniet toe, zendmasten, dus ook die van Belgische operators en dus ook Mobistar trekken zich niet aan van landsgrenzen.
Lijkt mij dermate logisch!

Niet dat als je 1 meter voor de grens staat van Belgie en dat je dan alleen Nederlandse providers kan ontvangen en zodra je een meter over de grens bent en in Belgie staat, dat je ineens geen Nederlandse operator meer kan ontvangen...

Dus ik zou zeggen wees op je hoede en kijk in je display als je weer ergens op vakantie gaat bij het grensgebied!

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

Als je in een grensgebied zit en de zendmast van het belgische netwerk heeft een sterker bereik dan pakt de telefoon als deze op automatisch netwerk zoeken staat automatisch het sterkste netwerk. Zoals andere ook al aangeven is dit heel eenvoudig op te lossen door je telefoon op handmatig netwerk zoeken te zetten.

In ieder geval een les voor de toekomst

Gesloten