LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 heft eigenhandig mijn KPN voicemail op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
knelia

Tele 2 heft eigenhandig mijn KPN voicemail op

Ongelezen bericht door knelia »

Ik heb mijn bellen via KPN omgezet naar Tele2.
Dit beviel tot op heden goed. Ik krijg wel twee rekeningen, tele2 voor de gesprekken en KPN voor het abonnement.
Van de week kreeg ik van anderen te horen, dat mijn voicemail er af was en dat het nummer niet meer zou kloppen.
Verbaasd heb ik mijn eigen nummer gebeld en tot mijn ontsteltenis hoorde ik een vrouwenstem die zegt:

"Welkom; de doorschakeling naar deze voicemailbox is niet meer aktief. Bellers van tele2 kunnen dit bij tele2 aanvragen etc. . . . "Alsof iemand die mij belt daarin is geinteresseerd. Om te eindigen met de zin: "Het door u gekozen nummer is niet juist, controleer het nummer en probeer opnieuw."
Het lijkt me niet, dat ik de enige ben met deze ervaring. En ik vind het echt verbijsterend, dat dit zomaar kan. Ik begrijp goed, dat de concurrentie tussen de aanbieders van telefonie spreekwoordelijk moordend is voor bedrijven, maar daar hoeven wij als afhankelijke cosumenten toch niet de dupe van te worden ?

Wie heeft ook deze ervaring?

Knelia

fuiduif

Re: Tele 2 heft eigenhandig mijn KPN voicemail op

Ongelezen bericht door fuiduif »

De Opta, de toezichthouder vanuit de overheid voor de Telecommarkt, heeft deze wijziging verplicht. Zowel Tele2 als KPN hebben alle klanten die voicemail gebruiken bij KPN of Preselect hebben bij Tele2 benaderd per brief waarin is uitgelegd wat er gaat gebeuren.

Wat is er aan de hand? Alle instellingen staan bij jou op Tele2. Dus ook de Voicemail. Nu is het echter zo dat jouw lijn nog steeds doorgeschakeld staat naar het voicemailnummer van KPN als anderen jou bellen en jij niet opneemt. Het enige wat je hoeft te doen (en dat staat in de brief en op www.tele2.nl) is het volgende:

Stel op 0842300 je voicemail in.
Als dat klaar is:
Zet je doorschakeling om: Toets bij een kiestoon *61*0842300# of, als je ISDN hebt *610*0842300#

Dat is alles. Klaar 8)

Gesloten