UPDATE: Korte samenvatting: telefoon eindelijk in handen - EUR 66 compensatie na onderhandelen en een soort van excuses
Langere versie:
in eerste instantie was de telefoon door Tele2 via Post-NL gestuurd maar helaas voor niets gewacht. Toevoeging vh huisnummer vergeten, en het toestel zonder aanbellen terug gestuurd door PostNL. Een paar dagen later wederom een nieuw toestel via PostNL gestuurd. Ook inmiddels een toezegging voor compensatie vd medewerker. De medewerker gaf aan 11 Euro te kunnen compenseren voor het ongemak (1 maand abonnement zonder telefoon). Het kon niet hoger - want Tele2 was ook al een telefoon kwijt (waarop ik de suggestie gaf om de koerier aansprakelijk te stellen hiervoor - maar dat dit niet mijn probleem is).
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan een aangegeven mijn abonnement te willen opzeggen en bestelling te annuleren. Hier met de betreffende afdeling enige discussie over, want:
1) annuleren niet mogelijk want telefoon onderweg
2) in eerste instantie werd gezegd dat de 14 dagen termijn verstreken was. Heb aangegeven dat ik geprobeerd heb te annuleren binnen 14 dagen (en heb email bevestiging gevraagd en gehad vd afdeling) en bovendien het termijn in zou moeten gaan na ontvangst.
Ik heb aangegeven dat ik dan maar contact met rechtsbijstand of advocaat moest opnemen en ik was dus van plan het pakket te weigeren. Helaas heeft PostNL tegen de instructies in het pakket bij de buren afgegeven.
Hierna weer contact gehad met Tele2 die mij benaderde aangezien ze hoorden dat ik de compensatie niet genoeg vond. Aangegeven dat ik het inderdaad geen compensatie maar een belediging vond. Medewerker vroeg wat ik dan redelijk vond of er vanaf wilde. Na overleg met mijn vrouw - een aanbod aan Tele2 gedaan voor zes maanden x EUR 11 = EUR 66 als laagste compromis, aangezien de werkelijke kosten en vergoeding te hoog zijn en door hun als onredelijk zouden worden ervaren. Indien niet akkoord zou ik het ongeopende pakket terug sturen.
Binnen twee dagen heeft Tele2 mijn aanbod geaccepteerd en wordt er EUR 66 gecrediteerd. Ik wilde niet weer op zoek naar een telefoon, nummerbehoud en een nieuwe levering. Eind goed - al goed. Voor andere in zo'n situatie is het advies dus: volhouden en niet met het eerste aanbod akkoord gaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |