LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele twee let op spook rekeningen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
m.van der veen

tele twee let op spook rekeningen

Ongelezen bericht door m.van der veen »

volgens tele 2 rekening kun je in de zelfde tijd twee verschillende gesprekken voeren . er stond op mijn nota starttijd van 14:53.22 gespreksduur 00:16.32 en op dezelfde dag zou ik nog een gesprek hebben gevoerd met start tijd 14:53.23 gespreksduur 000.10 , zoals je ziet kan dat nooit . en zo kan ik er nog meer opnoemen ik heb daar over gebeld en het word uigezocht hoe dat kon gebeuren werd mij verteld ik heb hier niets meer overgehoord .ik vind dit het begin van pure oplichting dus letop je rekeningen van tele 2.

I. van Megen

Re: tele twee let op spook rekeningen

Ongelezen bericht door I. van Megen »

Ik heb van tele 2 een nota ontvangen terwijl ik niet via tele 2 gebeld heb.
Ik heb met mijn vaste aansluiting via ptt gebeld met een vaste aansluiting binnen mijn regio en dat persoon heeft via tele 2 zijn toestel doorgeschakeld naar zijn mobiele telefoon. Vervolgens krijg ik van tele 2 een nota over mobiele gesprekskosten. herhaaldelijk contact opgenomen met tele 2 maar krijg geen reactie alleen betalingsherinneringen en inmiddels bericht van een incassobureau.
Ik bel niet meer via tele 2 sinds vorig jaar, ik ben volgens tele 2 ook in november 2000 afgesloten bij hun en deze nota gaat over april 2001 rara hoe kan dat.
Heeft u ook dit soort problemen ??

m.j.huys

Ongelezen bericht door m.j.huys »

pas op bij het omzetten van tele 2 naar kpn. Dit gaat via een computer na de omzetting kregen wij 4 maanden geen rekening meer van tele 2 daarna kwam er een rekening van ruim 1200 gulden volgens deze rekening kost een uur internet ruim 8 gulden(geen betaal nummers) rekening bij kpn regelmatig gecontroleerd maar door een computerfout bij tele 2 liep internet nog steeds via hun. Door zogenaamd alweer een computerfout kwam de rekening niet elke maand maar pas na 4 maanden. na nogeens 7 maanden kwam de eerste aanmaning. Ondertussen was er aangetekend geprotesteerd (hierop na 7 maanden nog steeds geen reactie)
Telefonisch is de desbetreffende afdeling niet te bereiken (raar voor een telefoonmaatschappij) schriftelijk reageert men niet.
Tot nog toe nog steeds niet betaald we wachten op reacties van tele 2 maar zijn zeer benieuwd of er meer mensen zijn met dit soort problemen met tele2
Dus worden u rekeningen ook zo laat verstuurd of weigerde tele2 (de computer) de omzetting naar kpn laat het ons weten
bvb dank.

Zwart

Ongelezen bericht door Zwart »

In februari 2001 heb ik uit onvrede mijn abonnement bij Tele2 opgezegd. Hierna zijn er twee rekeningen automatisch afgeschreven, waarmee naar mijn idee alle openstaande rekeningen betaald moeten zijn. Na een half jaar werd opnieuw een bedrag afgeschreven. Het gaat maar om fl 5,09 maar toch heb ik het terug laten boeken, want:
1e ben ik al een half jaar geen abonnee meer, dus waar komt dit bedrag vandaan
2e mag ik toch aannemen dat dit na overleggen van een overzicht gaat
3e vraag je indien dit terecht zou zijn om betaling en laat je niet zomaar een bedrag van iemand zijn rekening afschrijven.
Inmiddels heb ik van het incasso bedrijf intrum justitia de rekening gepresenteerd gekregen. Maar met betalen wacht ik tot Tele2 mij aantoont dat ik dit bedrag ook echt verschuldigd ben.

i. berntsen

Ongelezen bericht door i. berntsen »

In het jaar 2000 heb ik een fax gestuurd naar een
cruiseschip, een felicitatie. De eerste keer mislukte deze
actie, toch berekende Tele2 fl.245.,
De tweede keer lukte het wel, kassa maar liefst fl 392!!!
Na navraag, vage antwoorden.
De wereld op z'n kop!

Henk

Ongelezen bericht door Henk »

ALs je de factuur automatisch laat afschrijven door Tele2 is het geld al van je rekening af voordat je de factuur heb ontvangen b.v. factuurdatum 10-01-2002 bedrag afgeschreven 11-01 terwijl er staat vervaldatum 31-01-02, als je belt hierover dan wordt het geregeld alleen zeggen ze niet wanneer

K.J. Bolhuis

Ongelezen bericht door K.J. Bolhuis »

Zonder te weten dat dit zo'n hot item was heb ik vandaag middels Email, fax en aangetekende post een bezwaar ingediend tegen 2 vorderingen van tele2.

Na het spotje op de radio ook hier maar eens gekeken en daarom even mijn feiten op een rij:
-op 3-9-2001 resp 5-9-2001 wordt er fl 422,46 en 75,59 geincasseerd van mijn rekening.
-11-9-2001 dagafschriften ontvangen en direkt gebeld, in de computer bij tele2 stonden wij op een totaal ander adres geregistreerd. Verzocht bedragen terug te boeken en onze alsnog een nota met specificatie toe te zenden. Terugboeken kon niet werd gemeld. Telefoonlijn van Tele2 naar KPN teruggezet en aangegeven dat wij geen gebruik meer willen maken van de diensten van Tele2.
-11-9-2001 De bank opdracht gegeven de bedragen te storneren en machtiging (rode kaart) ingetrokken.
Verder hierop geen reactie meer gehad
25-9-2001 factuur periode 14-8 - 11-9 ontvangen; deze bleek bij controle inmiddels per incasso (terwijl deze was ingetrokken per rode kaart!!) op 29-9 geincasseerd te zijn. Factuur, gesprekskosten is aannemelijk. Verder hierop niet naar Tele2 gereageerd.
27-11-2001 resp. 3-12-2001 aanmaningen ontvangen van de facturen ad fl. 422,46 en fl. 75,59.
4-12-2001 per brief aan Tele2 nogmaals aangegeven dat de nota's berusten op administratieve fouten (aldus ook Tele2 medewerker Kim Klarik aangaf op 11-9-2001)en verzocht e.e.a. te corrigeren.
7-1-2002 resp. 8-1-2002 aanmaningen via Intrum Justitia ontvangen betreffende dezelfde nota's met verzoek binnen 7 dagen te betalen. Bij niet betalen binnen deze termijn dreigen ze met incassokosten.
10-1-2002 per e-mail, fax en aangetekend schrijven hierop gereageerd. Nogmaals verzocht om correctie.
NB: de bedragen kunnen niet overeenkomen met ons belgedrag; hoe de kosten zijn ontstaan is tot op heden niet te achterhalen, want we hebben nog steeds geen enkele nota, specificatie van de gesprekskosten of andere (schriftelijke) reactie van Tele2 mogen vernemen van deze beide bedragen.

Conclusie: wij hopen dat Radar middels de uitzending op 14 januari Tele2 weet te bewegen tot het juist en onderbouwd reageren op en afhandelen van klachten en vragen van hun klanten.

Mary Dekker

Ongelezen bericht door Mary Dekker »

Ook ik heb slechte ervaringen met Tele2.
In 2000 kreeg ik gemiddeld een rekening van fl.50,00 per maand.
Deze werd maandelijks automatisch van mijn rekening afgeschreven.
Vanaf begin 2001 kwamen er geen rekeningen meer en ook geen automatische afschrijvingen, hierdoor had ik dit niet direct in de gaten.
Daarbij was ik overgestapt naar een ISDN aansluiting dus dacht,"waarschijnlijk bel ik niet meer automatisch via tele2".
Later heb ik tele 2 als preselect opgegeven bij de KPN.
Al met al een beetje verwarrend.
Tot ik opeens na ruim een half jaar!!!in juli 2001 een rekening kreeg van tele2 van fl. 627.89
De rede hiervan was," Door de overgang naar een nieuw administratiesysteem waren zij niet in staat eerder te factureren".
Door dat het bedrag absoluut niet overeen kwam met de gemiddelde belkosten, heb ik telefonisch om een specificatie gevraagd
Tot mijn verbazing kon dit niet.
Toen heb ik een brief geschreven dat ik niet bereid was te betalen zonder specificatie.
Dit hielp,ik kreeg een specificatie waar geen eind aan kwam, telefoongesprekken van een half jaar geleden heb ik niet meer helder in mijn hoofd.
Veel telefoonnummers en bestemmingen zijn niet herkenbaar voor mij.
Ik weiger nog steeds zo maar fl. 627,89 te betalen waarbij ik ernstige twijfels heb of dit wel klopt.
Dit heb ik Tele2 ook schiftelijk laten weten en gevraagd om een reactie.
Die heb ik inmiddels ook gekregen alleen dan van Intrum Justitia een incassobureau, of ik binnen 7 dagen wil betalen,dat is 14 januari a.s.
Doordat ik geen vertrouwen meer heb ik Tele2 heb ik mij zelf in september 2001 al laten afsluiten en wens ik niet meer gebruik te maken van Tele2.
Bedrijven die zeker een half jaar niet kunnen factureren en daarbij het ook nog na laten om hun klanten hierover te informeren getuigen van weinig deskundige bedrijfsvoering.

Mijn advies, ga niet met tele2 in zee!!!!!!

m.j.huys

Ongelezen bericht door m.j.huys »

Misschien is er hoop voor vele tele 2 klanten die hoge internet rekeningen hebben ontvangen.
Na telefonisch overleg met Karin Wieringsma van tele 2 werd ons verteld dat wij recht hadden op internet vergoeding.
De rekeningen van tele 2 zouden worden omgerekend naar de kpn tarieven. Voor mij zou dit betekenen dat de rekeningen van ongeveer 1500 gulden ruim 569 gulden lager uit zouden vallen (dit noem ik nog eens spraakmakend goedkoper) men geeft dus zelf toe dat kpn veel goedkoper is. Ook deed men totaal niet moeilijk toen wij voorstelde dit bedrag in termijnen te betalen. Bel dus gerust en praat over de zogenaamde internet vergoeding verwijs evt. naar deze pagina. sterkte.

H. van den Berg

Ongelezen bericht door H. van den Berg »

Ik heb verschillende slechte ervaringen met Tele2:
Begin 2001 kreeg ik een brief van de deurwaarder intrum justitia omdat ik een rekening van 15,86 niet zou hebben voldaan. Vordering inclusief incassokosten f125,13.
Na ontzettend veel gezeur en getelefoneer kwamen ze er bij tele2 achter dat zij op een onverklaarbare manier geprobeerd hadden de rekening van een nieuw bankrekeningnummer te innen. Waarom dit bankrekeningnr spontaan veranderd was hadden ze geen flauw idee van.
Fouten kunne gebeuren maar waar ik echt pissig over was wad het feit dat ze niet eens een herinnering sturen maar acuut een incassoburo. Ik kan me niet voorstellen dat het op die manier mag!!
Tweede is ook een rekening die opeens 3 keer zo hoog was als normaal in juni 2001, zonder specificatie. Inmiddels verschillende keren gebeld, er is mij al die keren een specificatie beloofd, en ondanks dat ik telkens namen wist te noemen van medewerkers die de spoecificatie beloofd hadden heb ik er nog steeds geen ontvangen.

J. van Velsen

Ongelezen bericht door J. van Velsen »

In dec 2000 een nota ontvangen over de periode nov. Deze klopte niet. Gebeld. In Jan. 2001 kreeg ik bericht dat er inderdaad onjuistheden waren geconstateerd. De oude nota kon verscheurd worden en er wordt een nieuwe nota gestuurd. Buiten het feit dat op de nieuwe nota de eerder door mij geconstateerde onjuistheden niet waren opgelost bleek nu dat de gesprekstijden van dezelfde telefoongesprekken opeens sterk verhoogd waren.Ik had de oude nota dus niet verscheurd en kon e.e.a. vergelijken. Vele brieven en faxen gestuurd tot aan de alg. directeur dhr. Aurik toe. Geen enkele reactie. De klacht is bij de opta gemeld, doch deze hebben mij door verwezen naar de geschillen commisie. Ook op het schrijven van de geschillen commissie heeft Tele2 niet gereageerd. De termijn loopt omende maandag af en op de14e januari gaat het verzoek om de zaak in behandeling te nemen de deur uit!

arnold mooy

Ongelezen bericht door arnold mooy »

Ook ik kreeg na 6 maanden pas een rekening van fl 597,90
En heb op 12 jan. een een brief van een incasso bur. gehad
die op 7 jan. verstuurd was of ik maar even binnen 7 dagen na dagtekening het geld wil overmaken.
Er word geadverteerd met elke maand een overzichtelijke rekening,maar als deze na 6 maanden pas komt verwachten ze wel dat je snel betaald.
Ik ben mijn vertrouwen in tele2 ruim kwijt.

karin immink

Ongelezen bericht door karin immink »

Wat mij dus nu op valt dat bijna iedereen problemen heeft over de nota van dec 2000.Ik ook ik kreeg een nota van tele2 en van kpn met de zelfde mobiele nummers en buitenbasis gebied en binnen basis gebied.maar de ene was bijna 1500,-- en de andere 1100,-- en dat terwijl ik net 1 maand belde met tele2.En ik heb onder dwang van incasso buro betaald want het liep op met incasso kosten naar ruim 3000,--gld.Ik als bijstand moeder heb maanden op een houtje moeten bijten en krijg mijn gelijk niet.

D.Rensen

Ongelezen bericht door D.Rensen »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Tele2,
wij kregen ook pas naar 6 Maanden een factuur
van ruim Nlg 1700,
Naar diverse telefoontjes een specificatie
gekregen, die inderdaad na zoveel maanden
niet meer te controleren is.
Het waren ook bij ons de Internet kosten
die de pan uitgestegen waren.
En als wij na een maand al een factuur gekregen
hadden , waren wij gelijk met TELE2 gestopt,
maar nu kom je er pas na een half jaar erachter dat
de Interkosten veel duurder waren dan die van KPN

Ik ga ook zeker over de Internet vergoeding bellen(bedankt
voor de tip)

P. de Vries

Ongelezen bericht door P. de Vries »

Wat mij verbaasd als ik al deze incasso kosten zie die in rekening worden gebracht door interim incasso is dat ze zeer hoge kosten berekenen aan administratie en rente terwijl incasso bureau's maar 15% rente mogen berekenen. Dit houd in dat sommige bedragen verhoogd zijn met 110%, dit laatste is tegen de wettelijke regels en dienen dus ook niet betaald te hoeven worden. Ga dit na bij de juiste instanties en maak bezwaar aan bij het incasso bureau. Je zult zien dat het bedrag eneens veel lager uitkomt. Wij hebben een soort gelijk geval gehad met tele2, het incasso bureau stuurde een drijgbrief met 110% verhoging over een bedrag van FL. 5,05 na telefonisch het incasso bureau even op de fijten te hebben gedrukt, dat ze wettelijk verkeerd bezig waren, is er direct aktie ondernomen en zijn de bedragen naar beneden gehaald zodat alleen de wettelijke bijdrage betaald hoefde te worden. De wettelijke procenten die ik nu aan heb gegeven kunnen afwijken van het huidige i.v.m., dat het 3 jaar geleden was. Dus loop het even na. Ander advies wat ik kan geven is, niet betalen en laat het maar voor de rechtbank komen, wij doen dit momenteel ook, word je door de rechter in het gelijk gesteld hoef je de gerechtelijke kosten niet te betalen en komen die voor kosten van tele2.

Sander da Silva

Ongelezen bericht door Sander da Silva »

Beste redaktie,

Naar aanleiding van een uitzending van 14 jan jl. is er een instantie geweest die de klachten van tele2 monitoort en stappen onderneemt.
Welke instantie was dat? en er zou een klachten formulier op een website aanwezig zijn over tele2 ?

vr groet

S. da Silva

Sander da Silva

Ongelezen bericht door Sander da Silva »

Beste redaktie,

Naar aanleiding van een uitzending van 14 jan jl. is er een instantie geweest die de klachten van tele2 monitoort en stappen onderneemt.
Welke instantie was dat? en er zou een klachten formulier op een website aanwezig zijn over tele2 ?

vr groet

S. da Silva

jacqueline schoeman

Ongelezen bericht door jacqueline schoeman »

Hoi, ook ik ben gedupeerd door tele2.
Ik kreeg ook pas na ruim een half jaar ineens een leuke rekening van bijna f1200,00 en of ik die maar even wilde betalen. Normaal had ik maandelijks een automatische afschrijving van rond de 20 a 30 gulden en ik vertrouwde erop na zo'n lange tijd abonnee te zijn geweest dat het allemaal goed ging. Ik heb gelijk tele2 gebeld en gevraagd voor een regeling, maar die troffen ze niet, eventueel moest ik wachten op het incassoburo, maar dan komt er zo ongeveer 3 a 400 gulden bovenop.Ook heb ik gezegd dat ze per direct mijn aansluiting moesten stoppen. Ik ben echt tekeer gegaan omdat ze de rekening zo hoog op hebben kunnen lopen, en volgens mij kloppen een paar telefoonnummers helemaal niet.
Vervolgens heb ik netjes in november toch een betalingsvoorstel gedaan van f15,00 per maand, daar ik een bijstandsmoeder ben en toch liever geen schulden heb. Krijg ik rond de tiende een brief of ik per direct het bedrag wilde betalen anders werd ik afgesloten! Hoe durven ze. Ten eerste heb ik netjes wat van me laten weten en ik heb gelijk gebeld en daar hadden ze mijn brief nog in behandeling-zeggen ze-. Nee tele2, jullie zijn een stel onproffesionele idioten en ik betaal nu niet, zeker niet na het programma van radar. Wie kan me nog meer zeggen wat voor weg ik moet lopen om dit allemaal ongedaan te maken??? welke weg moet ik nu belopen want ik ben niet van plan om zulk stelletje oplichters hun gang te laten gaan, vooral niet omdat er nog meer mensen met soortgelijke ervaringen de dupe zijn (toevallig?)Elke keer als ik hun reclame op tv zie, dan walg ik van ze en ik waarschuw iedereen voor tele2.
Spraakmakende lage telefoonkosten??? Kotsmakende tele2.

sabrina koelewijn

Ongelezen bericht door sabrina koelewijn »

ik hoorde pas later dat jullie een uitzending hebben gehad over tele2.ik hoop dat ik nog kan reargeren.
tele 2 is een groot zooitje. ik heb net als veel anderen ook dubbele rekeningen gekregen. ook van telefoongesprekken in het buitenland terwijl ik niemand ken in het buitenland. ook rare rekeningen van i minuut naar het ene nummer en een minuut naar het andere. en zo wisselde het tussen die twee nummers. als je een vraag had bij tele 2 werd je niet vriendelijk behandeld. een mevrouw zei tegen mij dat ik m'n vriend maar eens moest vragen of hij misschien vreemd ging met iemand in het buitenland.mevrouw vond dat een hele normale opmerking. ik niet. het duurde ook heel lang voordat ik geen rekeningen meer kreeg van tele 2 terwijl ik het allang had opgezegd. als je dan belde en vroeg wie er de leiding had daar dan zeiden ze dat niemand daar de leiding had. ik kon ook geen brief sturen want ze zouden geen postadres hebben. de volgende dag belde ik weer en ze gaven me zo het adres. er klopt niks van dat bedrijf.ik adviseer ook bel a.u.b niet met tele 2
s koelewijn

Ad van der Wijst

Ongelezen bericht door Ad van der Wijst »

Ook ik heb van Tele2 onlangs een factuur ontvangen terwijl ik nog nooit via Tele2 heb gebeld.
Vier maanden geleden heb ik bij Tele2 een informatiepakket opgevraagd. Daarbij ontving ik een brief met een soort inbelcode. Deze code heb ik opgeborgen en dus ook nooit gebruikt. Twee weken later ontving ik, ongevraagd, een telefoontoestel.Vlak daarna werden we gebeld door een medewerkster van Tele2 die informeerde naar onze bedoelingen naar aanleiding van het toegezonden informatiepakket. Toen wij vertelden over het ons toegezonden telefoontoestel, zei ze dat er per vergissing enkele telefoontoestellen waren verstuurd en dat we binnenkort hierover gebeld zouden worden; Waarschijnlijk mochten we de telefoon gratis behouden. Tot op heden is hierover nooit teruggebeld.
En nu ontvangen we een faktuur, waarop een medewerker van Tele2 ons mededeelde dat wij "gewoon" aangesloten zijn.
Op advies van deze medewerker sturen we het telefoontoestel maar weer terug met een begeleidend schrijven en betalen de faktuur dus niet.
Volgens deze medewerker worden we dan weer afgesloten.
En dat is ook wat we willen. We wachten maar af!

Gesloten