| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2: Afgesloten na 1 niet betaalde rekening?
-
raw.baldew
Tele2: Afgesloten na 1 niet betaalde rekening?
Ik ben zwaar teleur gesteld door deze provider, Ik had een rekening niet betaald omdat me uitkering nog niet was gestort, Ik ben naar incasso gestuurd vervolgens heeft tele2 mij aangemeld bij preventel registratie het ging om 1 maand 67.67 geloof ik. En ik bel de incasso boss op om te vragen hoe word ik afgemeld bos incasso geeft aan tele2 hoort je gewoon af te melden ik vraag me af hoe dat zo snel kan voor 1 maand niet betalen en gelijk mij aanmelden en ik was afgesloten ook, ik heb contact gehad met tele2 hun geven aan nee meneer wij melden geen klanten af bij preventel ??? maar ze kunnen wel aanmelden ik kan geen 2e ab.. nemen door hun melding het is een onterechte melding wat ik nu draag ik heb gelijk aan gegeven om bij hun weg te gaan, ik heb nog paar maanden te gaan en dan stap ik over naar andere provider. want ik heb de registratie opgevraagd bij preventel en dan moet ik hun mailen naar tele2 dat het van hun is. nou geloof me het is ook van hun want ik heb verder geen ab.. bij andere provider het is absurd dat je iemand zo aanmeld en vervolgens dood leuk zeggen wacht maar op de brief bah geen woorden meer voor jullie!!!
-
NeoDutchio
Re: Tele2: Afgesloten na 1 niet betaalde rekening?
Van 1 keer te laat betalen wordt u niet meteen afgesloten hoor. Pas na meerdere herinneringen van deze factuur gaat de vordering naar het incassoburo en wordt u inderdaad geregistreert. Overigens is het al niet slim om niet te betalen, maar ook om niets te melden bij Tele2. Simpelweg afwachten tot u kunt betalen is natuurlijk geen optie.
Maar even eerlijk, in het verleden vaker niet of te laat betaald? Overigens zit tussen het verzenden van de eerste factuur en doorsturen naar het incassoburo weken. U heeft eerst een betalingstermijn, daarna 1 tot 2 herinneringen en daarna komt het incassoburo pas. Toen u de factuur ontvangen had heeft u minstens 6 weken de tijd gehad om te betalen.
Maar even eerlijk, in het verleden vaker niet of te laat betaald? Overigens zit tussen het verzenden van de eerste factuur en doorsturen naar het incassoburo weken. U heeft eerst een betalingstermijn, daarna 1 tot 2 herinneringen en daarna komt het incassoburo pas. Toen u de factuur ontvangen had heeft u minstens 6 weken de tijd gehad om te betalen.
Je zegt dat je niet betaald had omdat je uitkering niet was gestort... Misschien is het verstandig de rest van je uitkering niet uit te geven voordat je je vaste lasten hebt betaald?raw.baldew schreef:Ik ben zwaar teleur gesteld door deze provider, Ik had een rekening niet betaald omdat me uitkering nog niet was gestort, Ik ben naar incasso gestuurd vervolgens heeft tele2 mij aangemeld bij preventel registratie het ging om 1 maand 67.67 geloof ik. En ik bel de incasso boss op om te vragen hoe word ik afgemeld bos incasso geeft aan tele2 hoort je gewoon af te melden ik vraag me af hoe dat zo snel kan voor 1 maand niet betalen en gelijk mij aanmelden en ik was afgesloten ook, ik heb contact gehad met tele2 hun geven aan nee meneer wij melden geen klanten af bij preventel ??? maar ze kunnen wel aanmelden ik kan geen 2e ab.. nemen door hun melding het is een onterechte melding wat ik nu draag ik heb gelijk aan gegeven om bij hun weg te gaan, ik heb nog paar maanden te gaan en dan stap ik over naar andere provider. want ik heb de registratie opgevraagd bij preventel en dan moet ik hun mailen naar tele2 dat het van hun is. nou geloof me het is ook van hun want ik heb verder geen ab.. bij andere provider het is absurd dat je iemand zo aanmeld en vervolgens dood leuk zeggen wacht maar op de brief bah geen woorden meer voor jullie!!!
Lijkt mij volkomen terecht dat Tele 2 actie onderneemt tegen wanbetalers, maar zoals een poster voor mij ook al aangaf, dat doen ze niet direct na 1 onbetaalde rekening. Afsluiten doen ze pas na meerdere reminders (o.a. via SMS).
De oorzaak moet je dus bij jezelf zoeken.
-
sylvesterb
Wanneer je de complete vordering hebt voldaan wordt je automatische afgemeld, betaal je niet het complete bedrag dan blijf je geregistreerd. Het is natuurlijk niet Tele2 haar probleem dat je uitkering nog niet was gestort toen je moest betalen.raw.baldew schreef:Ik ben zwaar teleur gesteld door deze provider, Ik had een rekening niet betaald omdat me uitkering nog niet was gestort, Ik ben naar incasso gestuurd vervolgens heeft tele2 mij aangemeld bij preventel registratie het ging om 1 maand 67.67 geloof ik. En ik bel de incasso boss op om te vragen hoe word ik afgemeld bos incasso geeft aan tele2 hoort je gewoon af te melden ik vraag me af hoe dat zo snel kan voor 1 maand niet betalen en gelijk mij aanmelden en ik was afgesloten ook, ik heb contact gehad met tele2 hun geven aan nee meneer wij melden geen klanten af bij preventel ??? maar ze kunnen wel aanmelden ik kan geen 2e ab.. nemen door hun melding het is een onterechte melding wat ik nu draag ik heb gelijk aan gegeven om bij hun weg te gaan, ik heb nog paar maanden te gaan en dan stap ik over naar andere provider. want ik heb de registratie opgevraagd bij preventel en dan moet ik hun mailen naar tele2 dat het van hun is. nou geloof me het is ook van hun want ik heb verder geen ab.. bij andere provider het is absurd dat je iemand zo aanmeld en vervolgens dood leuk zeggen wacht maar op de brief bah geen woorden meer voor jullie!!!
Vraag me ook af waarom je een 2de abonnement zou willen nemen, als je Tele2 gewoon betaald heb werkt je toestel gewoon weer, het lijkt erop dat je nog niet alles betaald hebt.
Het is een hele goede zaak dat provider controleren of iemand wel de facturen kan voldoen. Andere abonnees betalen uiteindelijk de kosten van "wanbetalers". Als iedereen netjes zou betalen zouden providers veel minder personeelskosten hebben voor hun incasso afdelingen en kan in theorie het maand tarief omlaag voor iedereen.
Het ging al mis toen je een abonnement afsloot van € 67,67 op basis van een uitkering. Wat moet iemand met een uitkering met zo'n duur abonnement?
Zelfs het Glasvezel Extra, Zorgeloos Bellen & TV Basis 100 Mb/s up & down van Tele2 kost nog geen € 67,67 en dat is echt geen abonnement dat je als uitkeringstrekker nodig hebt. Of het moet een abonnement voor een mobiele telefoon zijn met de duurste iPhone en het grootste abonnement. Maar ook dat heb je als uitkeringstrekker totaal niet nodig.
Het is maar goed dat er tegenwoordig kredietchecken worden gedaan bij het afsluiten van telefoonabonnementen zodat dit soort gevallen niet meer zo snel voorkomen. Al is Prevental eigenlijk ook wel een mooie stichting wanneer het al fout is gegaan.
Zelfs het Glasvezel Extra, Zorgeloos Bellen & TV Basis 100 Mb/s up & down van Tele2 kost nog geen € 67,67 en dat is echt geen abonnement dat je als uitkeringstrekker nodig hebt. Of het moet een abonnement voor een mobiele telefoon zijn met de duurste iPhone en het grootste abonnement. Maar ook dat heb je als uitkeringstrekker totaal niet nodig.
Het is maar goed dat er tegenwoordig kredietchecken worden gedaan bij het afsluiten van telefoonabonnementen zodat dit soort gevallen niet meer zo snel voorkomen. Al is Prevental eigenlijk ook wel een mooie stichting wanneer het al fout is gegaan.
-
sylvesterb
Preventel registratie is beter dan een BKR registratie. Bij Preventel wordt je verwijderd wanneer je betaald en bij de BKR blijft de betaling 5 jaar lang geregistreerd.Jetsertje schreef:Het ging al mis toen je een abonnement afsloot van € 67,67 op basis van een uitkering. Wat moet iemand met een uitkering met zo'n duur abonnement?
-
NeoDutchio
Het is hier overduidelijk geen juist financieel beleid. De tijd tussen het ontvangen van de factuur totdat het incassoburo het overgenomen heeft zit al minimaal 2 uitbetalingen van het uwv tussen. En als ts eenmalig in de problemen gekomen zou zijn is het hoofd in het zand steken natuurlijk geen optie. Simpelweg zelf afwachten tot er betaald kon worden zonder Tele2 op de hoogte te brengen is niet de manier hoe het werkt.snuffel1 schreef:@jetsertje, u kunt niet in de portemonnee van Ts kijken dus uw stelling "Wat moet iemand met een uitkering met zo'n duur abonnement?" is nogal generaliserend want met een juist financieel beleid kan iemand in een uitkeringssituatie prima rond komen. Het is een kwestie van keuzes maken en Ts heeft er voor gekozen dit abonnement af te sluiten. Wat Ts is overkomen komt ook bij de werkenden met een redelijk salaris voor maar gaat u dan ook een opmerking maken "met uw salaris kunt u zo'n duur abonnement wel betalen" dat dacht ik toch niet. .
TS kan dat dus blijkbaar niet.....snuffel1 schreef:@jetsertje, u kunt niet in de portemonnee van Ts kijken dus uw stelling "Wat moet iemand met een uitkering met zo'n duur abonnement?" is nogal generaliserend want met een juist financieel beleid kan iemand in een uitkeringssituatie prima rond komen.
De TS heeft ons een kijkje gegeven in zijn portemonnee en laten zien dat hij het geld er niet voor heeft. Daar iets niet generaliserend aan.snuffel1 schreef:@jetsertje, u kunt niet in de portemonnee van Ts kijken
Natuurlijk kan het ook zo zijn dat iemand met een uitkering ook een duur abonnement kan betalen. Toch komt het vaak voor (persoonlijke ervaring) dat zij dit niet kunnen, maar toch een duur abonnement afsluiten. Zo ook het geval van de TS. Die kan blijkbaar niet met het geld omgaan en heeft dus echt niet zo'n duur abonnement nodig.
Hij mag inderdaad ook blij zijn dat hij geen BKR-registratie heeft gekregen.
het zal dan misschien gaan om 1 niet-betaalde rekening, maar hoe lang geleden had die rekening wel niet betaald moeten zijn? Het is natuurlijk vervelend als je door andere instanties in de problemen komt, maar ik lees nergens dat je nadat jouw uitkering niet was gestort en je dus niet aan jouw verplichting kon voldoen, contact heeft gezocht met tele2. Wellicht heb je de rekeningen die daarna kwamen weer keurig betaald, maar die onbetaalde factuur bleef onbetaald. Waarschijnlijk heb je ook meerdere herinneringen ontvangen van tele2, anders sturen ze het niet door naar een incassobureau, en tele2 gaat ook niet snel iemand onterecht aanmelden bij preventel. Jij kunt die registratie dan wel onterecht vinden, maar ik lees geen enkel argument waarom de registratie onterecht is. De registratie heeft geen drempelbedrag of minimaal aantal facturen die niet betaald hoeven te zijn. Dit kan inderdaad door 1 enkele factuur komen.
Overstappen naar een andere provider zal je ook niet gaan lukken zo lang je geregistreerd staat, dus ik zou maar snel die kop uit het zand halen en uit de slachtofferrol gaan kruipen en met bos incasso een regeling treffen. Geen actie ondernemen en slachtoffer blijven spelen zal uiteindelijk bij de rechter eindigen.
Overstappen naar een andere provider zal je ook niet gaan lukken zo lang je geregistreerd staat, dus ik zou maar snel die kop uit het zand halen en uit de slachtofferrol gaan kruipen en met bos incasso een regeling treffen. Geen actie ondernemen en slachtoffer blijven spelen zal uiteindelijk bij de rechter eindigen.
Een uur geleden heeft de TS het volgende op zijn gekoppelde Facebook geplaatst:
"Kanker buren moeten niet fucken mpp dreig niet scotoe bellen vriend ik sta voor je neus je kan niks doen bij mij ben je bij de verkeerde!!!!"
En dat is vader van twee kinderen..
"Kanker buren moeten niet fucken mpp dreig niet scotoe bellen vriend ik sta voor je neus je kan niks doen bij mij ben je bij de verkeerde!!!!"
En dat is vader van twee kinderen..