LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 colporteurs aan de deur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
WimR.

Tele2 colporteurs aan de deur

Ongelezen bericht door WimR. »

Afgelopen donderdag middag had ik ineens twee Tele2 colporteurs aan de deur. En het lukte ze zowaar om om mij een abonnement aan te smeren. Koste maar een tientje en je kreeg er een gratis toestel bij. Dat toestel kreeg ik meteen in gebruiksklaar in mijn handen gedrukt.

Na een nachtje slapen leek het allemaal toch niet zo mooi. Dat toestel had had alleen nieuwe features waar ik niets aan had en was bovendien ergonomisch minder als mijn huidige toestel. En met mijn huidige prepaid ben ik goedkoper uit. Kortom, ik belde Tele2 de volgende dag op om de boel terug te draaien.

Dat leek geen enkel probleem - tot ik de man van de helpdesk vroeg of ik het toestel dat ik gekregen had dan ook op moest sturen naar de afdeling opzeggingen. Toen bleek opzeggen ineens niet meer mogelijk omdat ik toestel al in mijn bezit had - want bij Tele2 konden ze niets meer met dat toestel doen. En dat moest ik maar begrijpen.

Helaas, het enige dat ik begrijp is dat Tele2 klaarblijkelijk de perfecte methode denkt te hebben gevonden om de colportage wet te omzeilen. Je geeft de klant gewoon een kadootje en zegt dan dat je het niet meer terug kunt nemen...

FritzTheCat

Re: Tele2 colporteurs aan de deur

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Oen.............

wie trapt er nu in die onzin.

Bij mij stonden ze ook voor de deur.

Ik zei tegen die sl*t, uw collega van UPC heeft na het betreden van mijn tuinpad 3 weken op intensive care doorgebracht.

Ze wenste mij een fijne avond en rende hastig weg.

WimR.

Ongelezen bericht door WimR. »

Dat het stom van me was snap ik ook wel.

Maar is er nog een kans om ervan af te komen?

Blauw Dopje

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

Zeg Fritz,

Afgezien van het feit dat je verhaal een hoog "sterke verhalen"-gehalte heeft. Kun je natuurlijk ook gewoon tegen iemand zeggen dat je geen belangstelling hebt in het product dat ze aanbieden. Toon je in ieder geval wat meer respect voor een ander.

Maar goed......

WimR,

Ik denk dat ondanks het "welkomstcadeautje" dit alles nog gewoon onder de colportagewet valt. Ik zou gewoon een, eventueel aangetekende, brief sturen om alles te annuleren. Hierin zou je bijvoorbeeld aan kunnen geven dat je bij de bevestiging van je annulering het toestel retour stuurt. Moet je het natuurlijk ondertussen niet gaan gebruiken.

Succes

Gesloten