LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Databundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
maggie78

Tele2 Databundel

Ongelezen bericht door maggie78 »

Hallo,

Na aanleiding van uw laatste uitzending van Kassa doe ik jullie een berichtje omdat ik niet verder kom.
Ik zou volgens mijn laatste rekening van 282 euro op 23 December (dus 1 dag) 2,489,486 MB (2,5GB) hebben verbruikt. (Dit lijkt mij niet juist. In de uitzending wordt er gezegt dat je met 3 uur youtube filmpjes kijken 450 kb verbruikt. Dan zou ik dus 16,5 uur nonstop hebben gekeken! Ik heb die dag alleen 's avond dataverbruikt (2 uur) Dit wordt ook bevestigd door de MBmeter app van KPN op mijn mobiel.
Wat ook vreemd is is dat ik om 20.33 een smsje kreeg dat ik bijna over mijn data zou gaan. Ik ben dus gelijk op wifi gaan zitten. Een medewerkster van Tele2 vertelde mij na lang aandringen dat ik om 20.27 voor het laatst had ingebeld. Dus dat klopt wel. Ik heb zoals op jullie website staat nooit een smsje gehad bij 50 en 90 procent, maar pas toen ik blijkbaar al -1707,97MB over de bundel was gegaan. Ik heb een bundel van 1000MB en had volgens mijn tele2 rekening tot 22 december nog maar 218,484MB verbruikt. (Rekensommetje voor de duidelijkheid :) 1000-218,484=781,516MB. 1707,97+781,516=2,489,486MB. Bijna 2,5GB verbruik op de 23e Dec. Mijn mobiel werd geblokkeerd en ik kan nu nog steeds niet bellen. (3 Feb)
Ik heb 3 keer contact gehad met tele2 maar ze zeggen dat ze mij niet kunnen helpen. Geen inzicht ivm privacy, smsje te laat verstuurd door storing (mijn probleem?) Ze raden mij een app aan om het in de gaten te houden. (heb ik, maar verwacht niet na 2 uur een rek te krijgen van 16,5 uur dataverbruik) Zelf komen ze pas in Feb met een MBmeter app. Ze leggen het balletje telkens bij mij, de klant, neer.

Jolijn

Re: Tele2 Databundel

Ongelezen bericht door Jolijn »

Na aanleiding van uw laatste uitzending van Kassa doe ik jullie een berichtje omdat ik niet verder kom.

Kassa (van de Vara) is niet van 'ons' (Radar = Tros) , Kassa heeft een eigen forum: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

maggie78 schreef:Hallo,

Ik zou volgens mijn laatste rekening van 282 euro op 23 December (dus 1 dag) 2,489,486 MB (2,5GB) hebben verbruikt. (Dit lijkt mij niet juist. In de uitzending wordt er gezegt dat je met 3 uur youtube filmpjes kijken 450 kb verbruikt. Dan zou ik dus 16,5 uur nonstop hebben gekeken! Ik heb die dag alleen 's avond dataverbruikt (2 uur) Dit wordt ook bevestigd door de MBmeter app van KPN op mijn mobiel.
Wat ook vreemd is is dat ik om 20.33 een smsje kreeg dat ik bijna over mijn data zou gaan. Ik ben dus gelijk op wifi gaan zitten. Een medewerkster van Tele2 vertelde mij na lang aandringen dat ik om 20.27 voor het laatst had ingebeld. Dus dat klopt wel. Ik heb zoals op jullie website staat nooit een smsje gehad bij 50 en 90 procent, maar pas toen ik blijkbaar al -1707,97MB over de bundel was gegaan. Ik heb een bundel van 1000MB en had volgens mijn tele2 rekening tot 22 december nog maar 218,484MB verbruikt. (Rekensommetje voor de duidelijkheid :) 1000-218,484=781,516MB. 1707,97+781,516=2,489,486MB. Bijna 2,5GB verbruik op de 23e Dec. Mijn mobiel werd geblokkeerd en ik kan nu nog steeds niet bellen. (3 Feb)
Ik heb 3 keer contact gehad met tele2 maar ze zeggen dat ze mij niet kunnen helpen. Geen inzicht ivm privacy, smsje te laat verstuurd door storing (mijn probleem?) Ze raden mij een app aan om het in de gaten te houden. (heb ik, maar verwacht niet na 2 uur een rek te krijgen van 16,5 uur dataverbruik) Zelf komen ze pas in Feb met een MBmeter app. Ze leggen het balletje telkens bij mij, de klant, neer.
Ik weet dat T-mobile klanten heeft die 150 à 200Gb/maand doen op hun oude ongelimiteerde databundel, dus 2,5Gb in 1 dag is weliswaar fors, maar niet compleet onmogelijk. En er zijn meer manieren om (ook sneller) data te verstoken dan wat youtube filmpjes te bekijken. Ik doe met wat exchange (zakelijke email) synchroniseren ~2 Gb/maand, om maar een alternatief te noemen.

maggie78

Ongelezen bericht door maggie78 »

Ik geloof niet dat je met een nieuw abonnement, ik heb hem sinds 15 dec, in 2 uur 2,5 Gb er door heen jaagt met wat surfen en een programma op de uitzending gemist app.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

maggie78 schreef:Ik geloof niet dat je met een nieuw abonnement, ik heb hem sinds 15 dec, in 2 uur 2,5 Gb er door heen jaagt met wat surfen en een programma op de uitzending gemist app.
Abonnement maakt niet zoveel uit, met elk abonnement van de laatste paar jaar is het technisch mogelijk om 2,5 Gb te verstoken in 2 uur. Echter is het wel zo, dat dit voor de gemiddelde consument niet opgaat, aangezien je daar echt wel wat moeite voor moet doen. 2 uur nonstop uitzending gemist kijken is ~500Mb, da's nog lang niet wat jij hebt gehaald. Misschien nog wat syncen van mail en facebook, een paar apps updaten, een 150mb firmware update voor de telefoon, en dan kom je aan zeg een 750Mb.

Overigens is de joker in dit verhaal, de afronding die je provider toepast. De app op een telefoon houdt elke Kb bij, en telt dat op, maar een provider rond het dataverbruik per sessie af naar 10Kb, 100Kb of soms zelfs nog meer. Het kan dus zijn dat 100 sync pogingen à 1Kb voor 100Kb op de telefoon app staan, maar voor 100x100 = 10Mb op de rekening komen, als je provider elke 1Kb individueel afrond naar 100Kb per sessie.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste maggie78,

Ik vind het vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met je data verbruik. Ik begrijp dat dit erg lastig kan zijn.

Ik heb een antwoord geplaatst in je topic die je geplaatst hebt op Vara Kassa: http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... a9f2d4158c

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan mag je deze plaatsen in je topic bij Vara Kassa, dan probeer ik je daar zo goed mogelijk verder te helpen.

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

Gesloten