LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Onderwerp Automatische incasso Tele 2
Bericht In juni 2017 bij Tele2 een abonnement en levering van een mobile telefoon afgesloten. Er dient een automatische incasso plaats te vinden van 16 euro te weten 10 euro voor het abonnement en 6 euro voor het toestel met een contractduur van twee jaar Tot op heden wordt er trouw iedere maand 10 euro geïncasseerd en krijg ik een brief dat ik onmiddellijk 6 euro moet betalen omdat we anders binnen een paar dagen worden afgesloten we voor hoge kosten komen te staan en wordt er zelfs gedreigd met een incasso bureau Vanaf juli 2017 tot op heden heb ik iedere maand meerdere malen telefonisch contact gehad met geen enkel resultaat. Weet u raad help mijn alstublieft Met vriendelijke groet Go van Platerink
Bericht In juni 2017 bij Tele2 een abonnement en levering van een mobile telefoon afgesloten. Er dient een automatische incasso plaats te vinden van 16 euro te weten 10 euro voor het abonnement en 6 euro voor het toestel met een contractduur van twee jaar Tot op heden wordt er trouw iedere maand 10 euro geïncasseerd en krijg ik een brief dat ik onmiddellijk 6 euro moet betalen omdat we anders binnen een paar dagen worden afgesloten we voor hoge kosten komen te staan en wordt er zelfs gedreigd met een incasso bureau Vanaf juli 2017 tot op heden heb ik iedere maand meerdere malen telefonisch contact gehad met geen enkel resultaat. Weet u raad help mijn alstublieft Met vriendelijke groet Go van Platerink
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Dus u heeft al maanden lang €6,- te weinig betaald en nu wordt u er op aangesproken?
Wat is het probleem: betaal die 6 euro gewoon.
Wat is het probleem: betaal die 6 euro gewoon.
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
“Vanaf juli 2017 tot op heden heb ik iedere maand meerdere malen telefonisch contact gehad met . . . . .”. En dat is de grootste fout die ú heeft gemaakt. Telefoneren met Tele2 over dit soort onderwerpen haalt niets uit. De communicatie tussen het callcenter en Tele2 zelf is een ware puinhoop, net als die gekke reclames van die club op tv.
Bewijst u nu maar eens dat u iedere maand telefonisch contact heeft gehad met iemand van “Tele2”. Dat lukt u dus niet. Bij financiële problemen of geschillen dus nooit telefoneren, hooguit één keer. Als dat niets uitricht meteen in de pen (of email) klimmen en alle correspondentie verder schriftelijk doen. Gebeurt er dan nog niks, dan heeft u tenminste zwart-op-wit staan wat u heeft gedaan om het probleem op te lossen.
Dreigen met incasso’s of meer van dat onheil kan Tele2 dan nog wel proberen, maar u kunt dan met uw vergaarde bewijsmiddelen dreigen met de Geschillencommissie Telecom. Dat is pas het moment dat Tele2 een beetje inbindt. Zijn ze dan nog eigenwijs, dat schakelt u onverwijld deze Geschillencommissie in.
Bewijst u nu maar eens dat u iedere maand telefonisch contact heeft gehad met iemand van “Tele2”. Dat lukt u dus niet. Bij financiële problemen of geschillen dus nooit telefoneren, hooguit één keer. Als dat niets uitricht meteen in de pen (of email) klimmen en alle correspondentie verder schriftelijk doen. Gebeurt er dan nog niks, dan heeft u tenminste zwart-op-wit staan wat u heeft gedaan om het probleem op te lossen.
Dreigen met incasso’s of meer van dat onheil kan Tele2 dan nog wel proberen, maar u kunt dan met uw vergaarde bewijsmiddelen dreigen met de Geschillencommissie Telecom. Dat is pas het moment dat Tele2 een beetje inbindt. Zijn ze dan nog eigenwijs, dat schakelt u onverwijld deze Geschillencommissie in.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Op welke grond wil je dan de geschillen commissie inschakelen? Ik betaalde elke maand te weinig en nu wilt Tele2 dat bedrag alsnog hebben? Dat Tele2 het verschuldigde bedrag niet compleet incasseerde is slodig maar dit ontslaat je niet van de verplichting om te betalen. Het is ook niet netjes dat ze meteen dreigen met een incasso bureau, maar nogmaals je zal gewoon moeten betalen. Naar de geschillen commissie stappen zal de situatie niet veranderen enkel kost je dit nog eens € 50,00 extra.BreejKC schreef:“Vanaf juli 2017 tot op heden heb ik iedere maand meerdere malen telefonisch contact gehad met . . . . .”. En dat is de grootste fout die ú heeft gemaakt. Telefoneren met Tele2 over dit soort onderwerpen haalt niets uit. De communicatie tussen het callcenter en Tele2 zelf is een ware puinhoop, net als die gekke reclames van die club op tv.
Bewijst u nu maar eens dat u iedere maand telefonisch contact heeft gehad met iemand van “Tele2”. Dat lukt u dus niet. Bij financiële problemen of geschillen dus nooit telefoneren, hooguit één keer. Als dat niets uitricht meteen in de pen (of email) klimmen en alle correspondentie verder schriftelijk doen. Gebeurt er dan nog niks, dan heeft u tenminste zwart-op-wit staan wat u heeft gedaan om het probleem op te lossen.
Dreigen met incasso’s of meer van dat onheil kan Tele2 dan nog wel proberen, maar u kunt dan met uw vergaarde bewijsmiddelen dreigen met de Geschillencommissie Telecom. Dat is pas het moment dat Tele2 een beetje inbindt. Zijn ze dan nog eigenwijs, dat schakelt u onverwijld deze Geschillencommissie in.
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Volgen mij wil TS niet de hele tijd handmatig 6 euro over hoeven maken.
-
- Berichten: 32377
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Dus de bedoeling is dat er maandelijks twee bedragen worden overgemaakt, 10 euro voor het abonnement, en 6 euro voor het toestel? Waarom gaat die 6 euro dan niet automatisch? Heb je daar geen toestemming voor gegeven?
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Waarvoor eventueel die Geschillencommissie ingeschakeld zou moeten worden? Omdat het administratief zo’n puinhoop is bij die club. TS heeft netjes geprobeerd ook zijn overeengekomen € 6,00 per maand te voldoen middels automatische overschrijvingen. Helaas heeft hij dat slechts telefonisch geprobeerd. Niet TS maar Tele2 heeft daar niks mee gedaan omdat het er zo’n administratieve puinhoop is. Niks complot denken dus dat TS onder de betaling van zijn € 6,00 per maand uit wil.
Datzelfde Tele2 is na verloop van tijd wel in staat om, door de fouten die ze zelf gemaakt hebben en de zaken voor hun klanten niet goed te regelen, je zomaar een verhoging in je maag te splitsen of een incassobureau met de nodige extra kosten op je af te sturen. Voldoende om Tele2 door zulks wanbeleid ze door de Geschillencommissie eens tot de orde te laten roepen.
Datzelfde Tele2 is na verloop van tijd wel in staat om, door de fouten die ze zelf gemaakt hebben en de zaken voor hun klanten niet goed te regelen, je zomaar een verhoging in je maag te splitsen of een incassobureau met de nodige extra kosten op je af te sturen. Voldoende om Tele2 door zulks wanbeleid ze door de Geschillencommissie eens tot de orde te laten roepen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
TS moet gewoon de betaling van de € 6,00 overmaken, als Tele2 de automatische incasso niet in orde kan maken kun je dit voorleggen, maar TS vraagt wat hij nu moet doen en dat is het openstaande bedrag overmaken naar Tele2.BreejKC schreef:Waarvoor eventueel die Geschillencommissie ingeschakeld zou moeten worden? Omdat het administratief zo’n puinhoop is bij die club. TS heeft netjes geprobeerd ook zijn overeengekomen € 6,00 per maand te voldoen middels automatische overschrijvingen. Helaas heeft hij dat slechts telefonisch geprobeerd. Niet TS maar Tele2 heeft daar niks mee gedaan omdat het er zo’n administratieve puinhoop is. Niks complot denken dus dat TS onder de betaling van zijn € 6,00 per maand uit wil.
Datzelfde Tele2 is na verloop van tijd wel in staat om, door de fouten die ze zelf gemaakt hebben en de zaken voor hun klanten niet goed te regelen, je zomaar een verhoging in je maag te splitsen of een incassobureau met de nodige extra kosten op je af te sturen. Voldoende om Tele2 door zulks wanbeleid ze door de Geschillencommissie eens tot de orde te laten roepen.
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
TS vraagt niet wat hij nu direct moet doen, want dat heeft TS zelf al bedacht, maar hoe deze situatie kan worden opgelost.
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Iedereen verwacht in 1x afgeboekt bedrag....
En €10,- + €6,- mag ook maar dan 2x bank kosten dus zullen ze niet willen.
Beetje dom en reageer via Email, dan heb je bewijs dat je tijdig deze fout van hun melde en elke boete kun je weigeren.
Het in incasseren met auto incasso van deze kleine achterstand mag niet, niet de klant maar Tele2 maakte de fout.
Zelf overboeken van €6,- klinkt leuk maar hoe moet je dat opgeven zonder de puinzooi groter te maken, je hebt tenslotte geen betaalkenmerk voor deze €6,-
En €10,- + €6,- mag ook maar dan 2x bank kosten dus zullen ze niet willen.
Beetje dom en reageer via Email, dan heb je bewijs dat je tijdig deze fout van hun melde en elke boete kun je weigeren.
Het in incasseren met auto incasso van deze kleine achterstand mag niet, niet de klant maar Tele2 maakte de fout.
Zelf overboeken van €6,- klinkt leuk maar hoe moet je dat opgeven zonder de puinzooi groter te maken, je hebt tenslotte geen betaalkenmerk voor deze €6,-
Re: Tele2 dreigt met incassobureau vanwege openstaand bedrag
Klantnummer + maand is voldoende, dan zoeken ze het zelf maar verder uit, je hebt in ieder geval betaald.je hebt tenslotte geen betaalkenmerk voor deze €6,-