LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 en het afsluitbeleid

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rob.beerenfenger
Contacteer:

Tele2 en het afsluitbeleid

Ongelezen bericht door rob.beerenfenger »

De administratie en betalingsbeleid bij Tele 2 deugt voor geen kanten. Ik kreeg in mei een factuur over opwaarderen prepaid telefoon van mijn vrouw (die staat op mijn naam) en zag dat het banknummer van de incasso nog op mijn oude nummer stond. Heb direct gebeld met klantenservice, (bij Tele 2 kan je dat stom genoeg niet zelf veranderen) en het goede nummer zou worden gebruikt. Na enkele weken (31-5-2016) een betalingsherinnering ontvangen, de incasso was niet uitgevoerd. Binnen 14 dagen betalen dan voorkom je incassokosten ad € 40,=. Op 3-6-2016 de betaling uitgevoerd. Op 22 juni een brief va Bos Incasso met een verhoging van € 40,02 kosten en rente. Daartegen online geageerd en nooit verder iets van vernomen. Op 2-8-2016 weer een factuur voor een opwaardering, nu het juiste banknummer. Nu was de factuur echter verhoogd met € 28,= heraansluitingskosten. Op mijn vraag aan klantenservice "wat is er heraangesloten" kreeg ik het antwoord dat een prepaid niet mocht worden afgesloten en men mijn twee vasten lijnen had afgesloten. Nu waren die al zeker tien jaar niet meer in gebruik, dus geen pijn. Die kosten waren omdat ik niet op tijd had betaald. Men kon ook zien dat ik wel had betaald maar dat werd niet op de factuur maar op de klant geboekt en zou bij de volgende factuur pas in orde komen. Die heraansluitingskosten zou ik echter wel moeten betalen en kan achteraf via een bezwaar eventueel terugkrijgen. Ik heb toen gemeld dat er geen volgende factuur komt omdat ik geen zaken wil doen met een provider die zijn zaken niet op orde heeft en luk raak en onterecht lijnen afsluit. Vervolgens kwam weer Bos Incasso om de hoek al weer met een vordering waarvan ik het juiste aandeel al lang had betaald. Mijn bezwaar werd afgewezen terwijl klantenservice in latere correspondentie al had toegegeven dat ik de heraansluitingskosten niet berekend krijg. Een heerlijke interne communicatie van een bedrijf dat in communicatie handelt. De vordering is inmiddels betaald, ter voorkoming van hogere kosten en ligt nu bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Inmiddels heb ik voor de prepaid en voor mijn eigen mobiel een andere provider en zeker twee vrienden die een overstap wilde doen dat afgeraden. Dit vreemde beleid kost Tele 2 in mijn geval toch zeker € 1.000,= omzet per jaar. En dat na bijna 20 jaar klant te zijn geweest. Ga lekker door met de dure reclame spotjes zou ik zeggen.

Brahms

Re: Tele2 en het afsluitbeleid

Ongelezen bericht door Brahms »

rob.beerenfenger schreef:De administratie en betalingsbeleid bij Tele 2 deugt voor geen kanten. Ik kreeg in mei een factuur over opwaarderen prepaid telefoon van mijn vrouw (die staat op mijn naam) en zag dat het banknummer van de incasso nog op mijn oude nummer stond. Heb direct gebeld met klantenservice, (bij Tele 2 kan je dat stom genoeg niet zelf veranderen) en het goede nummer zou worden gebruikt. Na enkele weken (31-5-2016) een betalingsherinnering ontvangen, de incasso was niet uitgevoerd. Binnen 14 dagen betalen dan voorkom je incassokosten ad € 40,=. Op 3-6-2016 de betaling uitgevoerd. Op 22 juni een brief va Bos Incasso met een verhoging van € 40,02 kosten en rente. Daartegen online geageerd en nooit verder iets van vernomen. Op 2-8-2016 weer een factuur voor een opwaardering, nu het juiste banknummer. Nu was de factuur echter verhoogd met € 28,= heraansluitingskosten. Op mijn vraag aan klantenservice "wat is er heraangesloten" kreeg ik het antwoord dat een prepaid niet mocht worden afgesloten en men mijn twee vasten lijnen had afgesloten. Nu waren die al zeker tien jaar niet meer in gebruik, dus geen pijn. Die kosten waren omdat ik niet op tijd had betaald. Men kon ook zien dat ik wel had betaald maar dat werd niet op de factuur maar op de klant geboekt en zou bij de volgende factuur pas in orde komen. Die heraansluitingskosten zou ik echter wel moeten betalen en kan achteraf via een bezwaar eventueel terugkrijgen. Ik heb toen gemeld dat er geen volgende factuur komt omdat ik geen zaken wil doen met een provider die zijn zaken niet op orde heeft en luk raak en onterecht lijnen afsluit. Vervolgens kwam weer Bos Incasso om de hoek al weer met een vordering waarvan ik het juiste aandeel al lang had betaald. Mijn bezwaar werd afgewezen terwijl klantenservice in latere correspondentie al had toegegeven dat ik de heraansluitingskosten niet berekend krijg. Een heerlijke interne communicatie van een bedrijf dat in communicatie handelt. De vordering is inmiddels betaald, ter voorkoming van hogere kosten en ligt nu bij mijn rechtsbijstandsverzekering. Inmiddels heb ik voor de prepaid en voor mijn eigen mobiel een andere provider en zeker twee vrienden die een overstap wilde doen dat afgeraden. Dit vreemde beleid kost Tele 2 in mijn geval toch zeker € 1.000,= omzet per jaar. En dat na bijna 20 jaar klant te zijn geweest. Ga lekker door met de dure reclame spotjes zou ik zeggen.
E 1000,- belkosten voor twee mobieltjes per jaar, dan wordt het zoiezo de hoogste tijd om eens elders te kijken binnen de telefoonwereld.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Brahms schreef: E 1000,- belkosten voor twee mobieltjes per jaar, dan wordt het zoiezo de hoogste tijd om eens elders te kijken binnen de telefoonwereld.
Je moet het verhaal met een korreltje zout nemen, want een rechtsbijstand gaat niet voor € 40,00 incassokosten (of totaal € 68), die ook betaald zijn, actie ondernemen. En als ik het zo lees is TS gewoon te laat geweest met betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je van bank wisselde moet je wel tijdig dit op de voor hun juiste manier doorgeven!

De te late betaling wegens oude nummer is jou verantwoording.
En incasso bij prepaid?
Dat stopt toch en ik vermoed dat het toch een abonnement was.... Sim Only misschien?

grun

Ongelezen bericht door grun »

stofzuigertje schreef:En incasso bij prepaid? Dat stopt toch en ik vermoed dat het toch een abonnement was.... Sim Only misschien?
Ja, je zou op het eerste gezicht verwachten dat een prepaid stopt zodra je tegoed op is, maar dat hoeft niet. Ik zit zelf bij Simyo en die laten je ook negatief staan, met als gevolg incasso. Dit om te voorkomen dat je midden in een gesprek afgebroken wordt. Het gaat niet om grote bedragen.

Gesloten