LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: Geen mobiel internet na nummeroverdracht

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jan Wolters

Tele2: Geen mobiel internet na nummeroverdracht

Ongelezen bericht door Jan Wolters »

Op 6 december 2016 is mijn nummer overgezet van Telfort naar Tele2 omdat ik een wat goedkoper abonnement wilde met een flinke databundel (8 gb). Op deze dag is de simkaart geactiveerd en mijn oude nummer overgezet maar het mobiele internet (waarvoor ik mijn telefoon hoofdzakelijk gebruik) deed het niet.

Een belletje met Tele2 bevestigde mijn vermoeden: er was een storing geweest waardoor achterstand in de verwerking van nieuwe abonnementen was geslopen. Het zou allemaal goed komen en ik moest maar gewoon even wachten. Er werd 'hard' aan gewerkt. rond 8 december weer gebeld om de stand van zaken eens op te vragen. Wat bleek: de hele aanvraag werd niet verder verwerkt maar was blijven hangen en niemand had dit blijkbaar in de gaten bij Tele2. pas na mijn belletje werd er een verzoek naar de afdeling 'ordermanagement' gestuurd om het op te lossen. Het werd weer opgepakt en dit zou nu ongeveer 15 dagen gaan duren. Ik was 'not amused' maar ik had weinig keus. Ik ben maar weer gaan wachten. Intussen op 15 december een summier SMS-je ontvangen van Tele2 met de mededeling dat er 'hard' aan mijn probleem werd gewerkt.

Ik heb direct een klacht ingediend bij Tele2 dat ik het bijzonder vervelend vind dat het allemaal zo gaat zonder enige communicatie van hun zelf uit, ik moet er steeds achteraan bellen. Ook vind ik het bijzonder vreemd dat ze een aanvraag die verkeerd is gegaan niet opnieuw kunnen afhandelen met enige spoed. 2 weken na mijn klacht een jongeman van Tele2 aan de telefoon gehad die uitvoerig excuses aanbood voor de gang van zaken maar had verder eigenlijk niets te melden. Het probleem lag bij 'ordermanagement' en met die afdeling kan de klanten- en klachtenservice blijkbaar niet rechtstreeks communiceren.... Hoezo telecombedrijf??/ Kunnen niet eens intern communiceren??? verklaart wel een hoop van de problemen dunkt mij. Blijkbaar zit de afdeling 'ordermanagement op een eiland en is onbereikbaar voor de buitenwereld en de eigen organisatie.

Inmiddels is het 3 januari 2017 en wacht ik nog steeds op de activatie van mijn abonnement en mijn mobiele internet.

Ik heb spijt...
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2017 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

BreejKC

Re: Tele2: Geen mobiel internet na nummeroverdracht

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste TS. Dat u gezien de puinhoop, die nu bij Tele2 heerst, spijt heeft als haren op uw hoofd verbaasd mij in het geheel niet. Kijk eens naar hun Tv-reclame? Ze geven zelfs openlijk toe dat het een puinhoop bij hun is. En ze zijn nog genadeloos ook, zoals vermeldt in die Tv-reclame, maar dat heeft u ook al meegemaakt.

Blijf niet hangen in uw spijt en kies eieren voor uw geld. U zult, als u bij Tele2 blijft en die puinhoop blijft daar voortduren, van de ene ellende in de andere ellende terecht komen. Wilt u daarmee doorgaan? Nu Tele2 haar leveringsverplichting niet nakomt raadt ik u aan om uw contract zo snel mogelijk schriftelijk te ontbinden om de hiervoor genoemde reden.

Daar zal Tele2 in eerste instantie niet blij mee zijn, er niet mee akkoord gaan en tegensputteren. Schrijf dan meteen maar dat als zij het contract niet ontbinden, u deze kwestie aan de Geschillencommissie Telecom zult voorleggen. Mogelijk dat Tele2 daar wel van schrikt, want bij die Geschillencommissie staat Tele2 op dit moment niet goed bekend. Tele2 weet dat als geen ander.

Informeer eventueel eerst bij uw rechtsbijstandsverzekeraar of, als u die niet heeft, bij het Juridisch Loket. Maar ik zou nu wel snel handelen, voor het te laat is.

Pjotre

Ongelezen bericht door Pjotre »

Ga zo gauw mogelijk weg bij Tele2. Ben zelf al jaren bij Tele2 altijd tot tevredenheid. Echter het laatste half is het bar en boos. Klantenservice weet niet waar ze het over hebben, je krijgt niets op papier of mail en je krijgt niemand te spreken die een beslissing kan nemen.
We moesten betalen voor een product dat we niet eens hadden. Het heeft ons maanden gekost om ons geld voor een gedeelte terug te krijgen. Sinds men overgestapt is naar 4G en een andere bank heeft weet de een niet meer van de ander wat hij doet. Er worden onterecht rekeningen gestuurd ondanks de vele bewijzen dat alles betaald is.
Dus stop ermee. "Niet omdat het kan maar omdat het moet" anders vraag je om meer problemen.

A. Smit

Ongelezen bericht door A. Smit »

Pjotre schreef:Ga zo gauw mogelijk weg bij Tele2. Ben zelf al jaren bij Tele2 altijd tot tevredenheid. Echter het laatste half is het bar en boos. Klantenservice weet niet waar ze het over hebben, je krijgt niets op papier of mail en je krijgt niemand te spreken die een beslissing kan nemen.
We moesten betalen voor een product dat we niet eens hadden. Het heeft ons maanden gekost om ons geld voor een gedeelte terug te krijgen. Sinds men overgestapt is naar 4G en een andere bank heeft weet de een niet meer van de ander wat hij doet. Er worden onterecht rekeningen gestuurd ondanks de vele bewijzen dat alles betaald is.
Dus stop ermee. "Niet omdat het kan maar omdat het moet" anders vraag je om meer problemen.
Ik kan dit alleen maar volledig onderschrijven. Redden wat er te redden valt en wegwezen daar!

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Sluit me aan bij de vorige sprekers.
Heb al anderhalf jaar problemen met Tele2. Nemen geen enkele verantwoordelijkheid, zijn via mail onbereikbaar, telefonisch word je alleen maar aan het lijntje gehouden. Heb ik het niet eens over de vorige én het huidige reparatiebedrijf, net zo slecht functionerend als Tele2 zelf.
Zelfs voor een juridisch adviseur was het onmogelijk om contact te leggen met wie dan ook. Bizar.
Eens maar nooit meer Tele2.
Als je verstandig bent..............

Gesloten