LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 jul 2018 14:33
Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
Tele2 incasseert al een half jaar veel te veel van mijn rekening voor mijn mobiele abonnement. Ze geven de fout toe maar na heel veel telefoontjes naar de klantenservice en na vele loze beloftes dat het opgelost zou worden blijven ze teveel incasseren en heb ik het teveel betaalde bedrag nog steeds niet terug. Een keer het bedrag laat storneren maar dan wordt er gedreigd met afsluiting, incassobureau, deurwaarder etc. Toch maar weer betaald. Op de volgende factuur worden heraansluitkosten berekend en wordt er weer teveel van mijn rekening afgeschreven. Wat kan ik nog doen?
Re: Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
Te,e2 heeft een forum. Stuur ern mail met uw klacht en ga daarna naar de geschillencommissie.
Re: Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
Laat Tele2 rustig een incassobureau sturen. Bij een geschil over het juiste bedrag, moet een incassobureau terug naar de opdrachtgever. Anders gaat het op de stoel van de rechter zitten. Dat wordt door hem niet gewaardeerd.
Re: Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
Been there, done that; heb hun rekeningnummer door de bank destijds laten blokkeren.
Ik heb alle gesprekken met ze opgenomen en mapje 'bewijs' aangelegd.
Liet het ook een op incassoburo aansturen en heb deze vervolgens gemeld zeker niet te zullen
gaan betalen en ze van harte uitgenodigd om een gerechtelijke procedure te starten waarbij
ik Tele2 zou laten veroordelen in de kosten.
Toen trok Tele2 zelf heel snel de stekker er uit. Heb mijn geld niet teruggekregen, maar ging
gelukkig maar om een paar euro
Ik was alláng blij dat ik er vanaf was. Als ze alleen maar 'gelukkig' kunnen worden door van mensen
te stelen, moeten ze dat maar doen.
Ik heb alle gesprekken met ze opgenomen en mapje 'bewijs' aangelegd.
Liet het ook een op incassoburo aansturen en heb deze vervolgens gemeld zeker niet te zullen
gaan betalen en ze van harte uitgenodigd om een gerechtelijke procedure te starten waarbij
ik Tele2 zou laten veroordelen in de kosten.
Toen trok Tele2 zelf heel snel de stekker er uit. Heb mijn geld niet teruggekregen, maar ging
gelukkig maar om een paar euro
Ik was alláng blij dat ik er vanaf was. Als ze alleen maar 'gelukkig' kunnen worden door van mensen
te stelen, moeten ze dat maar doen.
Re: Tele2 incasseert al een half jaar te veel voor abonnement
Op dit moment zou ik gewoon de bedragen storneren en verrekenen met de eerdere maanden. Ook zou ik niet meer bellen maar schrijven.ChantalDonkers schreef:Tele2 incasseert al een half jaar veel te veel van mijn rekening voor mijn mobiele abonnement. Ze geven de fout toe maar na heel veel telefoontjes naar de klantenservice en na vele loze beloftes dat het opgelost zou worden blijven ze teveel incasseren en heb ik het teveel betaalde bedrag nog steeds niet terug. Een keer het bedrag laat storneren maar dan wordt er gedreigd met afsluiting, incassobureau, deurwaarder etc. Toch maar weer betaald. Op de volgende factuur worden heraansluitkosten berekend en wordt er weer teveel van mijn rekening afgeschreven. Wat kan ik nog doen?
Afsluiting is natuurlijk vervelend, maar je laat nu over heen lopen. Als ze tot afsluiting willen overgaan, dan is dat maar zo. Het alternatief is dan kennelijk maandelijks te veel te betalen.
Als het er op aan komt, dan kun je altijd naar de kantonrechter, met of zonder juridische bijstand. Je kan daar een verklaring voor recht vragen dat x euro per maand moet te betalen, dat je kosteloos moet worden aangesloten, dat de meerkosten van elders moeten worden vergoed, ect., maar het liefste sla je natuurlijk die weg niet in. Mijn advies is daarom om te betalen wat je verschuldigd bent en onjuiste bedragen storneren.