LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 laat klanten in de kou staan!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Chantalgr

Tele2 laat klanten in de kou staan!

Ongelezen bericht door Chantalgr »

Ik heb een klacht voor tele2 ,
Op 5 feb 2018 hield mijn mobiel na een update er mee op , deed niks meer moest opgestuurd worden . Na het verzamelen van de papieren kwam ik er achter dat de garantie van het toestel niet gelijk loopt met het contract duur (2 jarig contract) . Het contract loopt tot 14 oktober 2018 maar de garantie bon staat op 5 feb 2016. Liep tot 5 feb 2018 Precies op de dag dat mijn garantie verliep gaat mijn mobiel door een software update stuk en wat zegt tele2 , ik heb pech wordt alleen op eigen kosten gemaakt , ook geen ander toestel helemaal niks . Pas in juni mag ik een toestel aanvragen . Dus 5 maanden abonnement kosten zonder toestel. Dit kan toch niet zeker niet omdat het niet door mijn schuld is dat het toestel kapot gaat , en omdat het op de dag dat de garantie verliep gebeurde ( 5 feb 18 om 23.00 avonds) . Ik vind het al vreemd dat de garantie zo veel eerder stopt dan verlenging er aan komt . Daarnaast hebben ze niks gedaan voor mij , ik moest zelf bellen met het bedrijf wat voor hun telefoon maakt , Dynafix kosten 40 cent per min , daarna moest ik maar aan samsung vragen of die mij konden helpen . Dit is toch raar ik heb een toestel ontvangen van tele2 en die doen niks . Ik heb volgens Tele2 gewoon pech , of in de woorden van Tele2 ( Is extra zuur dat het op de laatste dag van de garantie gebeurd !) Wat kan ik hier mee doen , ik wil zo snel als mogelijk weg bij Tele2 heb er geen vertrouwen meer in . Maar zit er nog aan vast tot oktober .En daarbij heb ik dus ook nu geen mobiel meer . Waar ik nog wel voor betaal . Ik wil zo snel als mogelijk weg bij tele2 dit moet toch ergens kunnen ?

NeoDutchio

Re: Tele2 laat klanten in de kou staan!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Garantie gaat in op het moment van aanschaf. Als u al eerder uw abonnement verlengt heeft om zo eerder een nieuw toestel te krijgen gaat uw garantie in op het moment van ontvangst van de telefoon terwijl uw abonnement dus maanden laten in gaat. Garantie van uw telefoon heeft dus niets te maken met uw abonnement.

Als inderdaad blijkt dat uw telefoon niet meer werkt door de update is dat geen garantie van uw telefoon. Maar met een bug in het systeem. U hebt dus gewoon recht op kosteloos herstel. Maar dan moet het wel zeker zijn dat u er niets aan kon doen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

U had nog gewoon garantie die dag. Hebt u zich toen ook gemeld?

Is dit uw eerste abonnement bij Tele2 of is er tussentijds verlengd (stel op 5 februari 2016), voor het einde van het vorige abonnement was bereikt?

Wanneer heeft u de telefoon ontvangen? En waarom zei u er toen niets van?

Chantalgr

NeoDutchio , Wat ik zag was dat het toestel bezig was met een update, en uitviel toen deze klaar was . Daarna deed het toestel helemaal niks meer .
Dank je wel voor het antwoord .

Nijogeth : De update was in de nacht rond 23.00 op 5 feb 18, morgens gelijk gebeld , maar toen was ik al te laat volgens tele2 .
Dit is een tussentijdse verlenging / aanbod van Tele2 . Tele2 geeft ook aan dat het vreemd is dat de datums niet overeenkomen .
Ik hield al die tijd de datum op mijntele2 in de gaten , daar stond 14 okt 2018 .
En dit is ook de datum die ze aanhouden voor verlegging , zou eerder mogen verlengen maar dan in juni .
Ze vind het dan ook heel raar dat er in feb een toestel is gegeven .
Het ontvangen was op 6 feb 18 . Waarom heb ik het niet eerder gezien is omdat ik mijn papieren in een map bewaar maar niet controleer 2 jaar lang .

Net contact met tele2 gehad, ze vinden het nu ook een raar verhaal , ze gaat nu proberen of ik het toestel af kan kopen kosten €117 en dan mag ik een nieuwe uit kiezen . Vind dat zelf niet echt een oplossing heb aangeven dat ik er over moet denken . Begrijp gewoon niet dat als het garantiebewijs op 5 feb 18 staat en op die dag stuk gaat je niks meer opgelost krijgt . Die dag telt dan toch ook mee ? Ze willen dat niet begrijpen bij tele2

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, zoals ik het nu lees is er niets geks. U heeft de telefoon dus in februari 2016 gekregen, maar het abonnement ging pas later in. Dan is het toch niet zo vreemd dat de garantie op de telefoon eerder ingaat?

Overigens is er nu geen bewijs dat deze ook op die dag stuk was. Ik kan u hier helaas niet mee helpen (mogelijk weten anderen hier nog wel een oplossing). Ik heb wel een tip voor een (laten we het niet hopen) volgende keer: Direct een mail sturen die avond nog, want de garantie loopt nog en als u dat op tijd meldt, dan geldt dit dus binnen de garantie.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Vraagt u zich eens af of uw smartphone wel echt defect is. U schrijft dat het apparaat niet meer werkt na een software update. Mechanisch hoeft er dus niets met de smartphone aan de hand te zijn.

Het kan goed zijn dat door een bug in de software of het updaten uw apparaat allen softwarematig niet meer werkt maar hardware-matig gewoon in orde is. Wellicht dat een software-reset of iets dergelijks uw telefoon weer tot leven kan roepen. Of het met een smartphone mogelijk is weet ik niet, maar bij een pc, die ook met software werkt, kun je terug gaan naar een zgn. herstelpunt op een eerdere datum, dat het apparaat nog wel goed met de software omging.

Hiervoor zou ik niet naar Dynafix gaan want die rekenen u vast en zeker de hoofdprijs als ze het pakje met de smartphone daarin alleen maar open gemaakt hebben. Wellicht weet een goede telefoonwinkel in de buurt wel raad met dit probleem.

Chantalgr

Nijogeth : als je al zo lang klant bent mag je toch wel verwachten dat je niet zo behandelt wordt.
Als de garantie tot 5 feb 18 liep wat vreemd is en volgens tele2 ook vreemd is , is het toch raar dat ze het niet laten maken .
En ja bewijs hebben ze nooit ,als het goed is kan samsung dat wel terug vinden net zoals bij andere schade komt dat boven water .
Maar ook dat doen ze niet , ja ik mag op eigen kosten deze bij samsung laten nakijken .

Het is gewoon triest dat je dan pech hebt en zo slecht geholpen wordt door tele2. Ze doen helemaal niks sturen je zonder te kijken hoe of wat door naar Dynafix terwijl als ik in een winkel een product koop en er iets is ook niet naar een andere hoef te bellen . Toch bedankt voor het mee denken .

BreejKC , klopt heb dit ook nagekeken en alle reset mogelijkheden geprobeerd , helaas geen resultaat . Kan inderdaad nog naar een andere zaak .
Alleen vind ik persoonlijk dat tele2 dit moet oplossen en niet ik . Toch bedankt voor je reactie

Bedankt voor alle reacties

Ik ga morgen de oplossing die geboden wordt niet accepteren :

Ik zou dan het kapotte toestel moeten af kopen kosten €117 , met andere woorden kan ik net zo goed zelf een nieuw toestel kopen .
Of dit toestel op eigen kosten laten maken . Is zeker geen oplossing maar eerder een manier om weer vast te zetten voor een nieuw abonnement

Met vriendelijke groet Chantal

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Gelukkig is die bende verkocht. Even de bezem door het personeelsbestand en dan kan het alleen maar beter worden in de toekomst. Als ik de berichten op dit forum over Tele2 moet geloven tenminste...

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Of Tele2 het gebrek in uw smartphone moet herstellen of niet laat ik even in het midden. Er is kennelijk een verschil tussen de ontvangstdatum van uw smartphone en de contractdata, maar dat is een andere discussie.
Of u de telefoon (in opdracht vanTele-2) moet of kan laten repareren, zet daar uw vraagtekens bij. Wilt u dat echt wel?
Gegarandeerd dat uw smartphone dan weer bij Dynafix terecht komt en de kans is groot dat u daarbij van de regen in de drup raakt. Die zoeken net zo lang, of kort, dat zij een aanleiding vinden dat het gebrek in de smartphone volledig aan uzelf te wijten is. U mag dan voor het onderzoek daarnaar, omdat het verwijt u gemaakt wordt, ook nog enkele tientallen Euro's onderzoekskosten dokken. Dat is een bedrag waar u niets voor terugkrijgt. Uw onzekerheid is alleen maar toegenomen daarna. Wellicht is het verstandiger daar verre van te blijven. Meer dan genoeg Topics hier die deze praktijken van Dynafix en hun opdrachtgevers aantonen.
Ik denk dat in alle gevallen een bezoek aan een betrouwbare lokale telefoonwinkel u meer en eerlijker zekerheid zal geven en laat Tele2 hierbij links liggen. Die bestaan binnenkort toch niet meer omdat ze door T-Mobile overgenomen zijn.

Icasheb

Ongelezen bericht door Icasheb »

Nijogeth schreef:Maar, zoals ik het nu lees is er niets geks. U heeft de telefoon dus in februari 2016 gekregen, maar het abonnement ging pas later in. Dan is het toch niet zo vreemd dat de garantie op de telefoon eerder ingaat?

Overigens is er nu geen bewijs dat deze ook op die dag stuk was. Ik kan u hier helaas niet mee helpen (mogelijk weten anderen hier nog wel een oplossing). Ik heb wel een tip voor een (laten we het niet hopen) volgende keer: Direct een mail sturen die avond nog, want de garantie loopt nog en als u dat op tijd meldt, dan geldt dit dus binnen de garantie.
Wat gek is, is het volgende: Een providergeeft de klant de gelegenheid om 4 maanden van te voren te verlengen. Dan zit je in juni (want het contract loopt af in oktober). Hoe kan de telefoon dan in februari verkregen zijn?

Kijk vast staat is dat de garantie tot die datum loopt (dus de datum waarop de telefoon is verkregen). Daar valt helaas niks aan te doen. Een samsung of een dynafix heeft ook geen boodschap aan het contract. Je hebt 2 jaar garantie op het moment dat je de telefoon krijgt.

Ik zou persoonlijk meer bij tele2 achter het feit aan gaan hoe het kan dat je de telefoon 4 maanden te vroeg hebt verkregen of hoe je contract met 4 maanden verschoven kan zijn (tenzij er destijds een andere afspraak is gemaakt). Want zelfs hier in de winkel heb ik nog nooit gezien dat je een telefoon verkrijgt 8 maanden voordat je contract eindigt.

Gesloten