LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 sluit abonnement te vroeg af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Loubna1990

Tele2 sluit abonnement te vroeg af

Ongelezen bericht door Loubna1990 »

Hallo,

Op 19 november 2013 belde ik met de klantenservice van Tele2 om mijn abonnement op te zeggen. Mijn abonnement liep af op 6 december 2013.
Tegen mij werd door de medewerkster gezegd dat mijn abonnement op 23 december stopgezet zou worden.
Op 19 november kreeg ik na het telefoongesprek ook een bevestigingsmail waarin staat dat mijn abonnement wordt beëindigd op 22 november 2013. Voor de opzegtermijn moest ik kijken op de opzegpagina van Tele2.
Op de site staat dat er standaard een opzegtermijn wordt gehanteerd van een maand. Dus dan klopte het wat de medewerkster tegen me zei: op 23 december zou ik geen gebruik meer kunnen maken van mijn abonnement.
Tot mijn verbazing kon ik op 3 december niet meer bellen of gebeld worden. Mijn abonnement was stopgezet terwijl ik in de veronderstelling was dat dit op 23 december pas zou gebeuren en ik dus nog gebruik kon maken van mijn belminuten tot 23 december.
Om het nog mooier te maken kreeg ik een factuur van bijna 63 euro terwijl ik normaal gesproken minder dan de helft betaal. Ik heb Tele2 vervolgens gemaild om mijn onvrede te uiten over de gang van zaken en het in rekening gebrachte bedrag.
Uiteraard is hier niet op gereageerd door Tele2 waardoor ik mij niet gehoord voel en ik daarom niet van plan ben het bedrag te betalen. Nu loopt mijn factuur bij een incassobureau en is het totale openstaande bedrag nu 101 euro.
Ik ben niet van plan om dit te betalen. Nu ben ik al een tijd geleden verhuisd en krijgen anderen mijn post. Ikzelf vind et verder niet erg aangezien ik eens in de zoveel tijd langsga om te kijken of er post voor me is, maar ik ben niet van plan om Tele2 mijn nieuwe adres te geven.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt?

Alvast vriendelijk bedankt.

ruud_a

Re: Tele2 sluit abonnement te vroeg af

Ongelezen bericht door ruud_a »

Loubna1990 schreef:Hallo,

Op 19 november 2013 belde ik met de klantenservice van Tele2 om mijn abonnement op te zeggen. Mijn abonnement liep af op 6 december 2013.
Tegen mij werd door de medewerkster gezegd dat mijn abonnement op 23 december stopgezet zou worden.
Op 19 november kreeg ik na het telefoongesprek ook een bevestigingsmail waarin staat dat mijn abonnement wordt beëindigd op 22 november 2013. Voor de opzegtermijn moest ik kijken op de opzegpagina van Tele2.
Op de site staat dat er standaard een opzegtermijn wordt gehanteerd van een maand. Dus dan klopte het wat de medewerkster tegen me zei: op 23 december zou ik geen gebruik meer kunnen maken van mijn abonnement.
Tot mijn verbazing kon ik op 3 december niet meer bellen of gebeld worden. Mijn abonnement was stopgezet terwijl ik in de veronderstelling was dat dit op 23 december pas zou gebeuren en ik dus nog gebruik kon maken van mijn belminuten tot 23 december.
Om het nog mooier te maken kreeg ik een factuur van bijna 63 euro terwijl ik normaal gesproken minder dan de helft betaal. Ik heb Tele2 vervolgens gemaild om mijn onvrede te uiten over de gang van zaken en het in rekening gebrachte bedrag.
Uiteraard is hier niet op gereageerd door Tele2 waardoor ik mij niet gehoord voel en ik daarom niet van plan ben het bedrag te betalen. Nu loopt mijn factuur bij een incassobureau en is het totale openstaande bedrag nu 101 euro.
Ik ben niet van plan om dit te betalen. Nu ben ik al een tijd geleden verhuisd en krijgen anderen mijn post. Ikzelf vind et verder niet erg aangezien ik eens in de zoveel tijd langsga om te kijken of er post voor me is, maar ik ben niet van plan om Tele2 mijn nieuwe adres te geven.

Zijn er mensen met dezelfde ervaring? Zo ja, hoe hebben jullie het aangepakt?

Alvast vriendelijk bedankt.
misschien had u beter kunnen vragen, over hoe en wat, in plaats van uw onvrede mailen.
fouten kunnen worden hersteld.
uw onvrede is uw probleem.
een vriendelijk gesprek is de eerste stap op weg naar een oplossing.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Loubna,
Ik vind het jammer om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het stoppen van je abonnement. Ik begrijp dat het lastig is dat je afgesloten bent terwijl je zelf in de veronderstelling was dat het later zou zijn. Je geeft aan dat je contact hebt opgenomen via de mail. Via welk adres was dit? Wij communiceren normaal gesproken niet via dit kanaal, het contact verloopt via andere wegen. Heb je hier verder nog contact over gehad? Je zegt dat je laatste factuur hoger uitviel dan je had verwacht, heb je gekeken op je factuur waar deze kosten aan opgemaakt zijn? Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen.
Groetjes, Danielle

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan een geschil aanspannen bij de SGC, www.sgc.nl

De e-mail die je hebt gestuurd aan Tele2 wordt door de SGC als bewijs gezien dat je hebt geprobeerd het probleem met Tele2 op te lossen. Het incassobureau moet je zeker niet betalen omdat Tele2 verplicht was je klacht te behandelen.

Loubna1990

Beste Bob,

Bedankt voor je reactie. Ik ga ermee aan de slag.

Loubna1990

Tele2 Webcare schreef:Beste Loubna,
Ik vind het jammer om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het stoppen van je abonnement. Ik begrijp dat het lastig is dat je afgesloten bent terwijl je zelf in de veronderstelling was dat het later zou zijn. Je geeft aan dat je contact hebt opgenomen via de mail. Via welk adres was dit? Wij communiceren normaal gesproken niet via dit kanaal, het contact verloopt via andere wegen. Heb je hier verder nog contact over gehad? Je zegt dat je laatste factuur hoger uitviel dan je had verwacht, heb je gekeken op je factuur waar deze kosten aan opgemaakt zijn? Ik wil je graag verder helpen om tot een oplossing te komen.
Groetjes, Danielle
Het emailadres waarin staat dat jullie 'het jammer vinden dat ik geen klant meer bij jullie ben'. Het is geen no-reply emailadres dus ik heb op die email gereageerd. Ik probeerde nog in te loggen op mijn Tele2 om mijn factuur te bekijken maar ik had al geen toegang meer. Onlangs nog telefonisch contact met jullie 'klantenservice' gehad, je collega zou me een email sturen waarmee ik weer zou kunnen inloggen. Zes precies dezelfde mailtjes gehad, de stappen gevolgd maar uiteraard weer eens zonder resultaat. Het mAiltje dat ik zou krijgen na het invullen van mijn gegevens om de activatie te bevestigen heb ik nooit gehad.
Inmiddels ook bezwaar gemaakt bij bos incasso via Tele2.bosincasso.nl en uiteraard ook hier geen reactie op gehad. We zijn inmiddels een week verder..

Bob Schurkjens

Beste Loubna,

Het is natuurlijk absurd dat je een internetprovider niet per e-mail kan bereiken. Het is bekend dat Tele2 expres géén emailadres heeft om contact op te nemen. Je wordt zo gedwongen om te gaan bellen met Tele2. Zo heb je niets zwart op wit en dat is precies wat Tele2 wil. Erg oneerlijk en een bizarre manier van zakendoen. Ik zou gewoon een geschil aanspannen.

kaaskop 43

Ongelezen bericht door kaaskop 43 »

Steeds maar weer die reclame voor de geschillencommissie, pfffffff

encore

Ongelezen bericht door encore »

kaaskop 43 schreef:Steeds maar weer die reclame voor de geschillencommissie, pfffffff
JAja Kaaskop43, dat is omdat een heleboel mensen het gewoon niet doen, terwijl het wèl de beste en snelste manier is om van je te laten horen bij een provider. Herrie schoppen op consumentenfora maakt totaal geen indruk op providers. Maar mensen als jij reageren er wel op, met altijd goed bedoelde adviezen die veelal alleen maar tot meer frustratie leiden bij de gedupeerden. De Geschillencommissie is er niet voor niets.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Loubna1990 schreef:
Tele2 Webcare schreef:Beste Loubna,
Groetjes, Danielle
Het emailadres waarin staat dat jullie 'het jammer vinden dat ik geen klant meer bij jullie ben'. Het is geen no-reply emailadres dus ik heb op die email gereageerd. Ik probeerde nog in te loggen op mijn Tele2 om mijn factuur te bekijken maar ik had al geen toegang meer. Onlangs nog telefonisch contact met jullie 'klantenservice' gehad, je collega zou me een email sturen waarmee ik weer zou kunnen inloggen. Zes precies dezelfde mailtjes gehad, de stappen gevolgd maar uiteraard weer eens zonder resultaat. Het mAiltje dat ik zou krijgen na het invullen van mijn gegevens om de activatie te bevestigen heb ik nooit gehad.
Inmiddels ook bezwaar gemaakt bij bos incasso via Tele2.bosincasso.nl en uiteraard ook hier geen reactie op gehad. We zijn inmiddels een week verder..

dat bedoel ik nou.
een aanbod van webcare om te helpen en dan afgeblaft worden.
zo zal de rest van de communicatie ook wel zijn gegaan.

Bob Schurkjens

Ik maak "reclame" voor de Geschillencommissie omdat ik uit ervaring spreek: dit is de snelste manier om een eind te maken aan het probleem dat je hebt met je provider of energieleverancier.

Tele2 heeft een low-budget bedrijfsvoering die veel klachten oplevert. Klachten op internet worden afgevangen door Tele2 Webcare. Tele2 kiest dus bewust voor een bedrijfsvoering die veel klachten genereert. Zo kun je bijvoorbeeld niet eens per e-mail contact met ze opnemen. Het is een kwestie van geld om de klantvriendelijkheid te verbeteren. Geld dat van de winst van Tele2 af gaat. Daarom doen ze het op deze manier. Over de rug van hun klanten.

Tele2 Webcare

Hoi Loubna,

Vervelend dat er nog onduidelijkheid bestaat over je opzegging en je laatste factuur. Je geeft aan hier recent contact over gehad te hebben. Kun je me laten weten wat daar toen besproken is naast het versturen van de mailtjes met inlogcodes? Verder geef je aan bezwaar gemaakt te hebben bij Bos incasso. Ik hoor graag van je wat de status hiervan is. Met wat meer informatie kan ik je wellicht betere helpen. Je kunt ook altijd een berichtje achterlaten op ons forum https://forum.tele2.nl/ waar forumleden en medewerkers voor je klaar staan.

Groetjes, Danielle

Loubna1990

Tele2 Webcare schreef:Hoi Loubna,

Vervelend dat er nog onduidelijkheid bestaat over je opzegging en je laatste factuur. Je geeft aan hier recent contact over gehad te hebben. Kun je me laten weten wat daar toen besproken is naast het versturen van de mailtjes met inlogcodes? Verder geef je aan bezwaar gemaakt te hebben bij Bos incasso. Ik hoor graag van je wat de status hiervan is. Met wat meer informatie kan ik je wellicht betere helpen. Je kunt ook altijd een berichtje achterlaten op ons forum https://forum.tele2.nl/ waar forumleden en medewerkers voor je klaar staan.

Groetjes, Danielle
Hallo Daniëlle,

Bedankt voor je reactie. De laatste keer dat ik telefonisch contact heb gehad met de klantenservice werd mij gezegd dat er voor mij niks anders op zat dan gewoon het totaalbedrag incl. Incassokosten te betalen en als ik dat niet deed, dat mijn eigen verantwoordelijkheid is.
Gewoon wat ik verwacht had van de klantenservice van Tele2 om eerlijk te zijn.
Wat betreft mijn bezwaar bij bos incasso, daar is tot op heden niet op gereageerd. Ook weer voorspelbaar.
Ik heb vanochtend een mailbericht gestuurd naar de webcare waarin ik aangeef graag tot een oplossing te komen voor het ontstane probleem. Wellicht dat daarop gereageerd kan worden?

Mvg

Tele2 Webcare

Hallo Loubna,
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat er nog onduidelijkheden zijn rondom je factuur. Zou je mij in een privebericht je n.a.w.-gegevens, je klantnummer en je telefoonnummer willen sturen? Ik zou graag met je mee willen kijken naar de situatie.
Groetjes, Danielle

Loubna1990

Tele2 Webcare schreef:Hallo Loubna,
Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat er nog onduidelijkheden zijn rondom je factuur. Zou je mij in een privebericht je n.a.w.-gegevens, je klantnummer en je telefoonnummer willen sturen? Ik zou graag met je mee willen kijken naar de situatie.
Groetjes, Danielle
Ik heb je een PB gestuurd.

Mvg

Tele2 Webcare

Hoi Loubna,
Ik heb even gekeken in de systemen naar jouw situatie. Je schrijft dat je geen inzicht meer hebt in je facturen, dus heb ik je de laatste factuur gemaild. De factuur die jij gestorneerd hebt gaat over de periode 9 november – 8 december, dit kun je ook terugzien bovenin je factuur. Dit is dus de periode waarin jij nog wel gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. In de factuur kun je ook zien dat je over je bundel heen bent gegaan waardoor het bedrag hoger is uitgevallen dan je verwachtte. Ik raad je aan de factuur zo snel mogelijk te betalen, om te voorkomen dat de kosten verder oplopen. Mocht je nog vragen hebben, stel deze gerust.
Groetjes, Danielle

Loubna1990

Tele2 Webcare schreef:Hoi Loubna,
Ik heb even gekeken in de systemen naar jouw situatie. Je schrijft dat je geen inzicht meer hebt in je facturen, dus heb ik je de laatste factuur gemaild. De factuur die jij gestorneerd hebt gaat over de periode 9 november – 8 december, dit kun je ook terugzien bovenin je factuur. Dit is dus de periode waarin jij nog wel gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. In de factuur kun je ook zien dat je over je bundel heen bent gegaan waardoor het bedrag hoger is uitgevallen dan je verwachtte. Ik raad je aan de factuur zo snel mogelijk te betalen, om te voorkomen dat de kosten verder oplopen. Mocht je nog vragen hebben, stel deze gerust.
Groetjes, Danielle

Bedankt voor het toezenden van mijn laatste factuur.
Alleen is mijn abonnement eerder afgesloten dan 8 december (zonder dat dit de bedoeling was) waardoor mijn belminuten naar rato zijn aangepast.
Hierdoor heb ik dus alsnog teveel betaald. Ik heb een reply gestuurd op je email. Graag ontvang ik daar nog een reactie op.

Tele2 Webcare

Hallo Loubna,

helaas hebben wij geen reply van je ontvangen.
Zou je deze hier op dit forum willen plaatsen?
Alvast bedankt.

Groetjes, Danielle

Gesloten