LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jhonny

Tele2

Ongelezen bericht door Jhonny »

Bij Tele2 een mobiel abbonement afgesloten voor 2 jaar met een nieuw toestel van Sony Ericson. Na een poos gaat het display op zwart en doet niets meer. Omdat het toestel nog in de garantie zat, heb ik het opgestuurd te reparatie saman met de aankoopfactuur. Ik krijg echter bericht van de reparateur dat de I-mei sticker ontbreekt. Tele2 hierover benaderd, maar die verwijst mij naar de fabrikant, Sony. Na heen en weer gesteggel heb ik een klacht ingediend bij Tele2. Inmiddeld de betaling stop gezet. Nooit heb ik een reactie gehad tot deze week na 6 maanden krijg ik een brief van het incasso buro van €137,69. Wat kan ik nog doen hiermee? :x :evil:

TdeHond

Re: Tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zie: http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

Hier klacht indienen over Tele 2
www.consuwijzer.nl

Blijkbaar schakelt Tele 2 meteen een incassobureau in. Dit is niet zoals het hoort gedaan te worden.

Ik ben bang dat u uiteindelijk moet betalen omdat u niet het contract beëindigd heeft. Ik denk dat het nu nog steeds doorloopt!

Ga met e.e.a. naar Juridisch Loket bij u in de buurt.

Jhonny

Ik heb wel schriftelijk opgezegd. Al in Februari. Aangetekend zelfs.
Ik heb vanmiddag tel. contact gehad met Tele2. Zij zeggen nu dat ze mij verschillende keren hebben gebeld. Maar altijd overdag en door de week. Ik ben dan thuis niet te bereiken, ik moet nl. ook werken.
Dikke bult eigen schuld is nu hun reactie. Onvoorstelbaar.

TdeHond

BerichtGeplaatst op: 23 Jul 2008 17:35 Onderwerp:

Ik heb wel schriftelijk opgezegd. Al in Februari. Aangetekend zelfs.
U heeft bewijs dat u opgezegd heeft. Tele 2 is in gebreke gebleven door u geen schriftelijke reactie te sturen toen u telefonisch niet bereikbaar bleek te zijn. Ik vind hun reactie ook beneden alle peil.

Tele 2 stuurt niet eerst 2 aanmaningen wat gebruikelijk is, maar stuurt meteen een incassobureau. Bah!
Vraag het incassobureau meer tijd om uit te zoeken wat uw rechten zijn in deze.

Ik adviseer u nogmaals om contact op te nemen met een juridisch loket of het zinvol is om naar de Geschillencommissie te gaan.

Draag Tele 2 voor voor de baksteenactie bij:

http://www.vraagalex.nl/V3/index.php?op ... &Itemid=64

hoezokortlontje

Ongelezen bericht door hoezokortlontje »

dit is helemaal het toppunt je geeft tele 2 een machtiging om automatisch te incasseren. wat schetst mijn verbazing krijg ik plots zonder enige aankondiging een brief van een deurwaarder of ik even wil betalen hoofdsom 48 euro kosten 62 euro voor een rekening van mei dus ik gebeld naar tele 2 en gevraagd om uitleg wel deze man vertelde me dat er intern incasso storingen waren en geeft toe dat de fout bij tele 2 ligt .hoe nu op te lossen wel deze meneer is van mening dat het maar op 1 manier kan ik betaal gewoon de deurwaarder en zij melden af dan word ik niet afgesloten as aardig zeg waarop ik een ander idee had nml de meneer van tele 2 lost dit op met het incasso bureau n niet ik das helemaal fraai zij fouten maken en de client alles op moeten lossen en geloof me hoe je het ze ook voorkauwd en uitleg dat de snelste weg gewoon tele2 incasso is maar nee hoor protocol deze mensen zijn voledig geprogrameerd en hebben totaal geen afiniteit met klantenservice het ronduit een schande dat ze dat klantenservice noemen ik betaal dus niet en laat het wel voorkomen dan mag meneer de rechter hierover uitspraak doen maar hoe komen we toch aan een kort lontje

TdeHond

Dit is te KRANKZINNIG voor woorden.
Schrijf een brief aan het incassobureau dat door een storing bij Tele 2 een betaling niet correct is verlopen.
U heeft geen herinneringen ontvangen om het bedrag zelf over te maken. U schrijft hen dat u alsnog het bedrag overmaakt aan Tele 2 zonder de onterechte incassokosten te betalen.

Zie:
http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1

Tele 2 is dus zowiezo in gebreke gebleven m.b.t het niet volgen van een correcte incassoprocedure. Dat lijkt een gewoonte te zijn?

Ik raad u aan om het bedrag waar Tele 2 recht op heeft met een overschrijving over te maken. Dan heeft u rechtsgeldig bewijs van betaling straks op een bankafschrift staan. U kunt dan met een gerust hart een rechtzaak van een incassobureau tegemoet zien!

Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Tros Radar Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------
Dien hier vooral een klacht in:
Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

Tele 2 FOEI!

fuiduif

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik weet uit ervaring:
Tele2 stuurt eerst een SMS als herinnering en daarna per post een 2e herinnering. Er is een verschil tussen 'niet verstuurd', 'niet ontvangen' en 'de post niet goed bijgehouden'.

Jhonny

Een sms versturen naar een nummer waarvan je het contract hebt opgezegd, gaat niet werken. Tele 2 heeft zelf al toegegeven dat er alleen telefonisch contact is gezocht 3 maal, maar dat er niet werd opgenomen.
Ik heb nu dus ook bij het incasso buro een bezwaar ingediend.

Jhonny

Draag Tele 2 voor voor de baksteenactie bij:

Bij deze gedaan! Een flinke grote

Gesloten