LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2: weg ermee

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
[email protected]

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door [email protected] »

:cry: :x :(

Kom ik terug van vakantie, ligt er een brief van justitia interum omdat ik een rekening niet betaald heb in april, het betreft een nota waarop allemaal vreemde telefoon(fax)nummers vermeld staan die wij nooit gebeld hebben, ik wilde dit eerst uitzoeken en besloot om het bedrag van 32 euro terug te laten boeken, de rekening van de volgende maand had ik weer gewoon betaald, maar je krijgt NIET EERST EEN HERINNERING, of een brief, :cry: NEE! METEEN EEN REKENING VAN JUSTITIA INTERUM MET EEN BEDRAG VAN NU 80 euro!
Wie weet hier raad mee?
Heb toen tele2 hierover gebeld, maar ik werd niet leuk te woord gestaan en de telefoon werd er opgegooid! Ik werd er echt helemaal niet goed van! :( :cry: :cry: :cry:

coolcom

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door coolcom »

Hallo,

Het fenemeen van de spookfacturen is bekend. Ik heb zelf gewerkt voor MCI WorldCom en het zit m in het volgende. Het fenomeen treedt op als je wisselt van cps aanbieder met een ander prefixnummer. Wat het probleem is dat veel bedrijven wel via het zelfde platform werken. Dus stel: je belde via tele2 en je gaat bellen via scarlet (hypothetisch) dan zal dat verlopen via het zelfde platform. Ook al bel je via een andere prefixcode, bij beide bedrijven zal je dan een factuur krijgen van de zelfde telefoontjes.
Oplossing: Niet bellen met wisselende cps-aanbieders OF eerst bij de ene afmelden en vervolgens bij de ander aanmelden voor de zekerheid daar niet ALLE bedrijven via het zelfde platform gaan.

Voor meer info mail de operator van de site sms.klikwijzer.nl

Veel Succes allemaal!!

Esther

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Esther »

Coolcom, niet het platfrom regristreerd de gesprekken ( CDR's ) maar de centrale ( switch ) en deze is eigendom van de telecomaanbieder zelf, en wordt nooit door meerdere telecomaanbieders gebruikt.

Marjolein

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Marjolein »

Hallo Coolcom,

Voor mij is het abacadabra wat je vertelt over CPS, maar ik ben onder de indruk en wil je even wat vragen.

Wij hebben ISDN en bellen op één nummer met Tele2 (nooit problemen, maar we letten ook niet echt op, ga ik nu wel doen!)
Nu bel ik af en toe naar het buitenland en gebruik dan de 0900 nummers van www.telediscount.nl
Moet ik nu ook opletten voor dit technische addertje onder het gras?

Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes,
Marjolein

coolcom

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door coolcom »

Beste Esther,

Inderdaad is het de switch die bepaalt waar een gesprek wordt geregistreerd. Maar er zijn wel degelijk meer cps diensten die het zelfde platform gebruiken. Dus als je bv in de switch staat bij bv MCI dan heb je dikke problemen als je je aanmeldt bij bv ACN en Scarlet en nog van die dienstaanbieders en je niet eerst voor de een afmeld voordat je je bij de ander aanmeldt, want dan geeft de platformeigenaar aan alle cpsdiensten door dat er gebeld is en als je pech hebt zijn dat er heel wat en krijg je van een ieder een factuur voor de zelfde gesprekken. Volgens mij wordt er tegenwoordig wel (slecht en in kleine letters) voorgelicht over dit fenomeen, maar als je dat niet weet en je wisselt vaak tussen aanbieders zonder aan en af te melden dan krijg je van meerdere een factuur.

coolcom

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door coolcom »

Marjolein,

Je belt met Tele2 en die staat waarschijnlijk ook in je cps (automatische voorkeuze) dan gaat alles goed zo lang je niet bij andere cpsdiensten je aanmeldt en die prefixcode vastzet en je niet eerst afmeld bij de andere dienst.
Maar je belt via 0900 met telediscount en (niet via 1649 kan dacht ik ook, maar niet doen dus want als ze in de zelfde switch zitten heb je een probleem en dat kan ik niet even snel nazoeken) 0900-nummers en andere nummers worden niet door Tele2 gefactureerd dat doet altijd KPN en je maakt dan eigenlijk dus geen gebruik van je ingeprogrammeerde cps prefix. Waar je bij telediscount wel op moet letten zijn de kosten. Deze zijn er ondoorzichtig en niet duidelijk wanneer welke tarieven gelden voor welke nummer wanneer op welke tijden met welk starttarief enz....

0900-nummers bellen met een Tele2 prefix zal dus geen problemen geven hoor.

Voor vragen mail de beheerder van de site sms.klikwijzer.nl
want ik ben niet zo vaak hier.

boitus

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door boitus »

Tja, wat kan ik zeggen. Tele2 betaalt mijn rekeningen en het verdient goed hoor!!!

Ik maak per dag ongeveer 10 mensen lid en ik lees vaak wel de klachten hier om de klant zo goed mogelijk te informeren over Tele2. Helaas doen sommige mensen van het Callcenter aan foutief informeren om te scoren. Er staat veel druk op ons dus ik kan het wel begrijpen.

Je belt goedkoper met Tele2 maar er kan altijd wat mis gaan. Dat is ook het geval bij KPN, Scarlet en andere bedrijven. 1,6 klanten in nederland is ook wel veel om bij te houden dus het kan wel eens mis gaan. Heb ook eens wat begrip voor de medewerkers die er werken. Die doen ook alleen maar hun baan....

Groeten,

Bert

Gast

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Gast »

Binnenkort ook goedkoop internetten.

Bart

Bup

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Bup »

Quote-----Tineke schreef----------------------------------
Geef nooit je bank- of gironummer aan een bedrijf waar je geen zaken mee doet. Een mondelinge toestemming voor automatische afschrijving is namelijk rechtsgeldig.
einde Quote--------------------------------------------------------------------

Dit snap ik niet, maw hoe bewijst Tele2 dat je een mondelinge overeenkomst gesloten hebt?
Door enkel je bank of giro nummer te noemen?
Welllicht waren het je buren die voor de gein het nummer genoemd hebben.
Zo zijn er taloze bejaarden die op deze wijze een tele2 abbo door de strot geduwd hebben gekregen door handige en opdringerige callcenters.

Ik wil nu weleens precies weten wat een 'rond' bewijs is voor het rechtvaardigen van een lidmaatschap bij welke organisatie dan ook.

Gast

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen massaal overstappen naar RTL 5 nova is afgelopen.

SP

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door SP »

? schrijft op 08 May 2003 23:22:
Wat is dat nou toch dat figuren als die Sascha Putz altijd het hele internet volspammen met hun irritante piramide constructies?
Sascha is een spammer. En spammers liegen. En spammers zijn dieven. Ga dus niet in zee met deze dief!!

ANTWOORD:
? weet niet dat ACN geen piramide constructie is, waarschijnlijk heeft hij nog nooit gehoord van MLM.
En verder ben ik geen spammer, want volgens mij weet ? nog niet eens wat een spammer is.
En ik lieg niet, ik ben best bereid om iedereen open en eerlijk informatie te geven.
En al mijn klanten die ik inmiddels heb, van bedrijven tot bekende nederlanders, zijn al meer dan 2 jaar tevreden met de producten di ik hun heb aangeboden.


http://www.saschaputz.nl/belgoedkoop.htm

?

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door ? »

Bla bla bla

MLM advertenties worden, in welke vorm dan ook, automagisch gekwalificeerd als spam. En terecht. Aldus heb je de juistheid van onderstaande vuistregeld weer eens bewezen:

Rule #1: Spammers lie
Rule #2: If a spammer appears to speak the truth, apply rule #1
Rule #3: Spammers think it is allowed to steal a little from a lot of people

Je mag van geluk spreken dat de TROS het teveel moeite vind dit forum een beetje te modereren. Anders was je nu zo ongeveer je internet account kwijt geweest.

Johanna

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door Johanna »

Supper aanbieding via tele 2 mobieltje bestelt. Op 5-5-2003 belangrijk bericht uw code's voor u nieuwe telefoon,na drie weken mobieltje ontvangen ,ja en in de lucht alleen de mensen aan de anderen kant konden mij niet verstaan, Garantie,netjes terug gestuurd met de klacht en wachten op een nieuwe NEE DUS ,bellen via o9oo nummer (kassa) mevrouw nee wij sturen geen nieuwen naar U op (stond wel op het invul formulier wat wilt uw GELD TERUG of een anderen TELEFOON) ik had een anderen telefoon bestelt. Dan sturen wij u als nog een , prima drie weken later nieuw telefoontje BETALEN! neem maar mee na het postkantoor. Naar de telefoon contact op nemen met Support Center van TMG 0900(kassa) nee mevrouw deze moet u betalen en het geld van de eerste telefoon wordt op uw rekening terug gestord ,goed zo gedaan maar nu is het 16 sep. nog geen geld terug, 5 a6 maal TMG gebeld(kasa) nee wij maken het in orde ,wordt aan gewerkt ,wij doen ons best ,de dame's hebben alle begrip blijven netjes (bij mij staat het schuim op de lippen) tele 2 gebeld, nee mevrouw dit geven wij uit handen daar moet u bij TMG zijn.dus mensen doe dit nooit.[/b]

MEVR, JANSEN

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door MEVR, JANSEN »

IK HEB OOK SLECHT ERVARING MET TELE 2
MAAR SINDS IK BIJ T FOR TELECOM BEN GEWEEST
HEB IK PRETIUM TELECOM DAAR BESPAAR IK ONGEVEER
35% MEE EN DAAR KLOPPEN DE REKENINGEN ALTIJD

DUS IK RAAD JULLIE AAN GA NAAR T FOR TELECOM

SP

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door SP »

Als jullie teveel klachten hebben met je huidige provider raad ik jullie gewoon aan om naar die provider tegaan die je wel bevalt.

Mochten jullie meer over ACN willen weten, dit is mijn emailadres [email protected]

Aangezien wij geen reclame maken mag ik niet meer vertellen.

Ik kan wel zeggen dat wij vanaf 1 november met een NIEUWE unieke actie komen waar geen concurrent (ook niet KPN of Tele2) tegen op kan.

??

Re: tele2: weg ermee

Ongelezen bericht door ?? »

Ah gossie. SP begint hier *alweer* mensen op te lichten. TROS grijp eens in! (berichten verwijderen, IP ban, abuse naar Myweb).

ACN is amper goedkoper dan KPN, in sommige gevallen zelfs duurder.

Gesloten