| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2, whatsapp en Blackberry
tele2, whatsapp en Blackberry
Mijn dochter heeft een blackberry en omdat zij nogal flink smste heeft ze nu whatsapp geinstalleerd op haar blackberry.
ze logt in op onze wifi van thuis en denkt dat ze gratis berichten verzend naar haar vrienden.
Maar nu krijgen we de rekening thuis van tele2 en blijkt dat hij de berichten van whatsapp gewoon herkent als een gewone sms?!
hebben jullie dit ook meegemaakt of klinkt het herkenbaar???
wat kan ik hier tegen doen.
heb Tele2 gebeld, die spreken elkaar constant ook tegen.
mevr uw dochter sms't gewoon heel veel. Ik weet gewoon dat mijn dochter als ze thuiskomt haar whatsapp aanzet en in die tijden staan er dus ook smsjes op de rekening!
weer een andere medewerker zegt, als er iets niet helemaal goed is met de internet dan herkent tele2 dat whatsapp bericht als een sms!
dan vraag ik wanneer ik het abo kan opzeggen, oh mevrouw per direct. u heeft al een aantal jaren een abo dus kan per maand opzeggen.
dan wil ik opzeggen en zeggen ze weer nee het abo loopt tot jan 2013
wat moet je hier toch allemaal mee.
wat moet ik???
ze logt in op onze wifi van thuis en denkt dat ze gratis berichten verzend naar haar vrienden.
Maar nu krijgen we de rekening thuis van tele2 en blijkt dat hij de berichten van whatsapp gewoon herkent als een gewone sms?!
mevr uw dochter sms't gewoon heel veel. Ik weet gewoon dat mijn dochter als ze thuiskomt haar whatsapp aanzet en in die tijden staan er dus ook smsjes op de rekening!
weer een andere medewerker zegt, als er iets niet helemaal goed is met de internet dan herkent tele2 dat whatsapp bericht als een sms!
dan vraag ik wanneer ik het abo kan opzeggen, oh mevrouw per direct. u heeft al een aantal jaren een abo dus kan per maand opzeggen.
wat moet ik???
Re: tele2, whatsapp en Blackberry
Foija schreef:Mijn dochter heeft een blackberry en omdat zij nogal flink smste heeft ze nu whatsapp geinstalleerd op haar blackberry.
wat moet ik???
Volgens mij klopt dit van geen kanten......whatapp is net als msn en dat is gratis chatten met vrienden als je internet heb op je mobiel.
Ik heb zelf ook een bb abonnement en heb ook whatapp geinstalleerd, maar ik heb nooit gemerkt dat ik voor het chatten met whatapp apart moest betalen.
Je kan de consuwijzer bellen om advies.....doen!
Ik vraag me af of je dochter wel echt Whatsapp gebruikt.
Afgezien daarvan, met de iPhone en iMessage is het zo dat smsen en iMessage in dezelfde app gebeurt. Op het moment dat dat je denkt een iMessage te versturen naar iemand, maar dit nummer heeft geen iPhone met iMessage, dan wordt het ook verstuurd als een sms.
Dit is iets wat door de iPhone wordt geregeld en dus een toestelgerelateerde instelling is. Het kan zijn dat Whatsapp ook een sms verstuurd op het moment dat het andere nummer geen Whatsapp heeft.
De provider is niet verantwoordelijk voor het gedrag wat het toestel vertoont. Als dit dus door Whatsapp komt dan moet je bij de makers daarvan klagen en niet bij de provider.
Als blijkt dat dit inderdaad door het netwerk van Tele 2 automatisch als sms wordt gezien is dat een kwalijke zaak. Dat lijkt met alleen zeer onwaarschijnlijk zowel qua (privacy schendende) techniek en het juridisch risico wat er aan vast zit.
Mijn conclusie: Niet de schuld van Tele 2. Wel van Whatsapp of je dochter.
Afgezien daarvan, met de iPhone en iMessage is het zo dat smsen en iMessage in dezelfde app gebeurt. Op het moment dat dat je denkt een iMessage te versturen naar iemand, maar dit nummer heeft geen iPhone met iMessage, dan wordt het ook verstuurd als een sms.
Dit is iets wat door de iPhone wordt geregeld en dus een toestelgerelateerde instelling is. Het kan zijn dat Whatsapp ook een sms verstuurd op het moment dat het andere nummer geen Whatsapp heeft.
De provider is niet verantwoordelijk voor het gedrag wat het toestel vertoont. Als dit dus door Whatsapp komt dan moet je bij de makers daarvan klagen en niet bij de provider.
Als blijkt dat dit inderdaad door het netwerk van Tele 2 automatisch als sms wordt gezien is dat een kwalijke zaak. Dat lijkt met alleen zeer onwaarschijnlijk zowel qua (privacy schendende) techniek en het juridisch risico wat er aan vast zit.
Mijn conclusie: Niet de schuld van Tele 2. Wel van Whatsapp of je dochter.
Dat je dochter haar whatsapp aanzet betekent niet dat haar vriendinnnen dat ook doen. Indien haar vriendinnen geen whatsapp hebben zal ze ze toch normaal "moeten" sms-en. Ik denk dat het zo zit, en in dat geval zal ze dat zelf ook weten.
Wat een onzin. Whatsapp heeft alleen maar mensen in de contactlijst wie zelf ook whatsapp hebben. Indien iemand anders dus geen whatsapp heeft, kun je via whatsapp niet eens een berichtje sturen.Hatertje schreef:Het kan zijn dat Whatsapp ook een sms verstuurd op het moment dat het andere nummer geen Whatsapp heeft.
Wat jij zegt "kan" dus niet zo zijn.
Ik zie een leestip aankomen :

En ik zou ook de Whatsapp handleiding eens lezen. Mijn zoon/dochter versturen zo'n 600 berichten per maand zonder SMS kosten. Dit vanaf zowel Blackberry als (Samsung) smartphone.

En ik zou ook de Whatsapp handleiding eens lezen. Mijn zoon/dochter versturen zo'n 600 berichten per maand zonder SMS kosten. Dit vanaf zowel Blackberry als (Samsung) smartphone.
Wederom maar weer eens gebeld.
eind maart gebeld dat we naar de phonehouse zijn geweest om de instellingen na te laten kijken, die stonden allemaal goed. Dus moesten we tele2 terugbellen zodat ze het allemaal verder nog konden nakijken.
Toen werd me verteld dat er een notitie gemaakt zou worden en dat ik dan binnen 10 werkdagen terug gebeld zou worden.
Mooi niks dus.
Bel ik net weer op, oh mevrouw we konden u niet bereiken (telefoon staat gewoon aan!) en hebben een brief gestuurd (niks ontvangen!).
Daarin zou staan dat ze alles onderzocht hebben maar dat het echt smsjes zijn geweest en dus we moeten gewoon betalen. Niks tegemoetkoming of wat dan ook. Voel me zwaar in de **** gezet door tele2
ze komen hun afspraken niet eens na.
Opzeggen gaat ook al niet, zelfs niet afkopen. zit hier mooi vast aan tot jan 2013. Mijn dochter heeft een ander nummer gekocht van HI en inderdaad geen extra kosten voor de whatsapp!
Het enigste wat ze nu kon doen was mij het adres geven zodat ik een klachtenbrief kon sturen.
nou ben je toch mooi klaar mee!
ze helpen gewoon helemaal niet, lekkere klantenservice. service noem ik het toch echt niet, waardeloos gewoon!
zelfs het alternatieve nummer dat ik had gekregen stuurt me naar de betaalde klantenservicelijn (wordt automatisch overgezet)
eind maart gebeld dat we naar de phonehouse zijn geweest om de instellingen na te laten kijken, die stonden allemaal goed. Dus moesten we tele2 terugbellen zodat ze het allemaal verder nog konden nakijken.
Toen werd me verteld dat er een notitie gemaakt zou worden en dat ik dan binnen 10 werkdagen terug gebeld zou worden.
Mooi niks dus.
Bel ik net weer op, oh mevrouw we konden u niet bereiken (telefoon staat gewoon aan!) en hebben een brief gestuurd (niks ontvangen!).
Daarin zou staan dat ze alles onderzocht hebben maar dat het echt smsjes zijn geweest en dus we moeten gewoon betalen. Niks tegemoetkoming of wat dan ook. Voel me zwaar in de **** gezet door tele2
ze komen hun afspraken niet eens na.
Opzeggen gaat ook al niet, zelfs niet afkopen. zit hier mooi vast aan tot jan 2013. Mijn dochter heeft een ander nummer gekocht van HI en inderdaad geen extra kosten voor de whatsapp!
Het enigste wat ze nu kon doen was mij het adres geven zodat ik een klachtenbrief kon sturen.
nou ben je toch mooi klaar mee!
ze helpen gewoon helemaal niet, lekkere klantenservice. service noem ik het toch echt niet, waardeloos gewoon!
zelfs het alternatieve nummer dat ik had gekregen stuurt me naar de betaalde klantenservicelijn (wordt automatisch overgezet)
Valt me wel op dat je weinig doet met bovenstaande reacties.
SMS versturen via whatsapp KAN niet, klaar, einde discussie.
Maar kennelijk heb je aandacht nodig. Even knuffelen dan?
SMS versturen via whatsapp KAN niet, klaar, einde discussie.
Maar kennelijk heb je aandacht nodig. Even knuffelen dan?
heb wel alle adviezen en pbtje ter harte genomen maar toch bedankt voor de knuffel
Graag gedaan hoor! 
Misschien een domme opmerking maar ik weet dat je voor de Blackberry een speciaal BB-abonnement moet afsluiten om de BB-diensten te kunnen gebruiken zoals pingen. Zit daar niet iets van het probleem?
dat zal het probleem dan waarschijnlijk zijn. maar ze heeft nu een ander nummer op haar whatsapp ingevoerd en nu geen hoge rekeningen meer....
Foija schreef:dat zal het probleem dan waarschijnlijk zijn. maar ze heeft nu een ander nummer op haar whatsapp ingevoerd en nu geen hoge rekeningen meer....
Heb je een klacht/aangetekend brief gestuurt naar tele2 of ben je van plan te gaan betalen?
Binnen Whatsapp zijn er twee soorten contactenlijst:
- Je telefooncontactenlijst -> dit bevat alle contacten in je telefoon
- Je Whatsapp contactenlijst -> dit bevat alleen contacten in je telefoon die ook whatsapp heeft
De telefooncontactenlijst (alle contacten) dient als een soort berichtcentrum. Als je een bericht stuurt via deze lijst dan stuur je hem gewoon als SMS.
Je moet dus een beetje oppassen als je een chatsessie begint. Even 2x goed nadenken of het geen SMS is.
- Je telefooncontactenlijst -> dit bevat alle contacten in je telefoon
- Je Whatsapp contactenlijst -> dit bevat alleen contacten in je telefoon die ook whatsapp heeft
De telefooncontactenlijst (alle contacten) dient als een soort berichtcentrum. Als je een bericht stuurt via deze lijst dan stuur je hem gewoon als SMS.
Je moet dus een beetje oppassen als je een chatsessie begint. Even 2x goed nadenken of het geen SMS is.