LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telediscount ontduikt Telecommunicatiewet!
Telediscount ontduikt Telecommunicatiewet!
Ik heb een geschil over de hoogte van een rekening met de aanbieder van goedkope telefonie Telediscount (dochters: 1649, Teledump, en misschien nog wel meer).
Telediscount is niet schriftelijk te bereiken, ze publiceren geen adresgegevens. Na diverse pogingen via hun site en via email reageerden zij een maand eindelijk op mijn klacht, afwijzend natuurlijk. Ik was het niet eens met hun argumenten, en stuur nu al twee maanden lang geregeld mijn antwoord via hun site en via email. Tot op heden hebben zij niet gereageerd.
In hun voorwaarden vermeld Telediscount zelf dat klachten aan de Geschillencommissie Telecommunicatie voorgelegd kunnen worden, maar toen ik dat probeerde bleek dat zij zich daar helemaal niet bij aangemeld hebben, en dat ik mijn klacht daar dus niet kan voorleggen.
Via de website van de OPTA bleek mij dat zij verplicht zijn zich aan te melden bij de Geschillencommissie. Toen ik de OPTA hierover belde, bevestigde men dit, en beloofde mij het uit te zoeken en er eventueel iets aan te doen. Tot mijn verbazing berichtte men mij later echter per email dat Telediscount weliswaar wel verplicht is volgens de Telecommunicatiewet zich aan te melden, maar dat men er niets aan kan doen als ze dat niet doen.
Handig zo'n wet. Ik wou dat de belastingwetgeving en de verkeerswetgeving ook zo in elkaar zat. Zou toch fijn zijn... je moet belasting betalen, je moet je aan de verkeersregels houden... maar er zijn geen consequenties als je het niet doet!
Maar goed. Wat moet ik nu met mijn geschil met Telediscount? Het lijkt er sterk op dat zij bewust de wet ontduiken en zich niet aanmelden bij de Geschillencommissie. Hoe kan ik hen dwingen zich aan de wet te houden en zich aan te melden bij de Geschillencommissie, zodat ik tenminste mijn klacht kan laten behandelen?
Is dit een bekend probleem, deze vorm van ontduiken van de wet zonder dat daar iets aan gedaan wordt?
Zijn er andere mensen met problemen met klachtenafhandeling door Telediscount (of 1649 of Teledump)?
Groet,
RRReindeer
Telediscount is niet schriftelijk te bereiken, ze publiceren geen adresgegevens. Na diverse pogingen via hun site en via email reageerden zij een maand eindelijk op mijn klacht, afwijzend natuurlijk. Ik was het niet eens met hun argumenten, en stuur nu al twee maanden lang geregeld mijn antwoord via hun site en via email. Tot op heden hebben zij niet gereageerd.
In hun voorwaarden vermeld Telediscount zelf dat klachten aan de Geschillencommissie Telecommunicatie voorgelegd kunnen worden, maar toen ik dat probeerde bleek dat zij zich daar helemaal niet bij aangemeld hebben, en dat ik mijn klacht daar dus niet kan voorleggen.
Via de website van de OPTA bleek mij dat zij verplicht zijn zich aan te melden bij de Geschillencommissie. Toen ik de OPTA hierover belde, bevestigde men dit, en beloofde mij het uit te zoeken en er eventueel iets aan te doen. Tot mijn verbazing berichtte men mij later echter per email dat Telediscount weliswaar wel verplicht is volgens de Telecommunicatiewet zich aan te melden, maar dat men er niets aan kan doen als ze dat niet doen.
Handig zo'n wet. Ik wou dat de belastingwetgeving en de verkeerswetgeving ook zo in elkaar zat. Zou toch fijn zijn... je moet belasting betalen, je moet je aan de verkeersregels houden... maar er zijn geen consequenties als je het niet doet!
Maar goed. Wat moet ik nu met mijn geschil met Telediscount? Het lijkt er sterk op dat zij bewust de wet ontduiken en zich niet aanmelden bij de Geschillencommissie. Hoe kan ik hen dwingen zich aan de wet te houden en zich aan te melden bij de Geschillencommissie, zodat ik tenminste mijn klacht kan laten behandelen?
Is dit een bekend probleem, deze vorm van ontduiken van de wet zonder dat daar iets aan gedaan wordt?
Zijn er andere mensen met problemen met klachtenafhandeling door Telediscount (of 1649 of Teledump)?
Groet,
RRReindeer
Re: Telediscount ontduikt Telecommunicatiewet!
Je kan heel goedkoop bellen met telediscount!!! Waarschijnlijk heb je gewoon veel gebeld!!!
Lees dan ook...
Het gaat niet om het geschil, het gaat er niet eens om of ik gelijk heb of niet... dat zou de Geschillencommissie moeten bepalen.
Het gaat erom dat Telediscount mijn klacht niet eens serieus behandelt en gewoon al mijn berichten en emails negeert, en nog erger, dat ze bewust de wet ontduiken door geen lid te willen worden van de Geschillencommissie. Daartoe zijn ze verplicht door de Telecommunicatiewet, maar volgens de OPTA weigeren ze botweg, en kan de OPTA daar niks aan doen.
Het gaat niet om het geschil, het gaat er niet eens om of ik gelijk heb of niet... dat zou de Geschillencommissie moeten bepalen.
Het gaat erom dat Telediscount mijn klacht niet eens serieus behandelt en gewoon al mijn berichten en emails negeert, en nog erger, dat ze bewust de wet ontduiken door geen lid te willen worden van de Geschillencommissie. Daartoe zijn ze verplicht door de Telecommunicatiewet, maar volgens de OPTA weigeren ze botweg, en kan de OPTA daar niks aan doen.
Lijkt me een economisch delict en een aangifte bij de ECD waard
Ja IDD, bel 1649 en Telediscount zijn de zelfde bedrijven op de zelfde locatie na wat uitschrijvingen uit het handelsregisten van Arnhem.
Nu zitten ze:
Telediscount B.V.
Vestigingsadres: Hoogoorddreef 9
Vestigingsplaats: 1101BA Amsterdam Zuidoost
Internetadres: http://www.telediscount.nl
KvK-inschrijfnummer: 33226086 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Wellicht heb je hier wat aan, kan je in ieder geval een briefje sturen ipv steeds mailen.
Good luck
Nu zitten ze:
Telediscount B.V.
Vestigingsadres: Hoogoorddreef 9
Vestigingsplaats: 1101BA Amsterdam Zuidoost
Internetadres: http://www.telediscount.nl
KvK-inschrijfnummer: 33226086 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Wellicht heb je hier wat aan, kan je in ieder geval een briefje sturen ipv steeds mailen.
Good luck
iedereen belt straks gewoon weer veilig met kpn !
Daar gaat het wat mij betreft WEL om! Wanneer je bijvoorbeeld via Orange belt, dan klopt de afrekening van Telediscount namelijk regelmatig niet. Dit ligt niet aan Telediscount, maar aan Orange! Daar zou je dan je klacht moeten neerleggen of bij KPN wanneer je via KPN belt. Overigens klopte de afrekening van Telediscount en Teledump bij mijn gesprekken gevoerd via een vaste lijn van KPN altijd. Heb je overigens wel rekening gehouden met het starttarief en het feit dat de teller gaat lopen op het moment dat de tariefvermelding geweest is, dus nog voordat de gebelde de hoorn heeft opgenomen?Het gaat niet om het geschil, het gaat er niet eens om of ik gelijk heb of niet... dat zou de Geschillencommissie moeten bepalen.
Eeuhm... wie stelde hier de vraag? Ik dacht toch dat ik zelf wel zou weten waar het om ging?Daar gaat het wat mij betreft WEL om! Wanneer je bijvoorbeeld ... blah blah ...
Ik zei dus, het gaat niet hier NIET om de inhoud van mijn klacht over Telediscount (maar het betreft overigens wel degelijk Telediscount, niet Orange, niet de KPN).
Het gaat erom dat Telediscount niet reageert op mijn klacht, en dat ze ook, in strijd met de Telecommunicatiewet, niet zijn aangelsoten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, terwijl ze dat wel beweren op hun site. Nu duidelijk?