Beste mensen,
Wij hebben online op 23-12-2010 een overeenkomst afgesloten met de KPN betreffende een
Hi online 25 HTC Hero voor een periode van 2 jaar, met nummerbehoud.
Mijn zoon kreeg een tijdelijk nummer totdat de nummerportatie geregeld zou zijn.
Wat blijkt nu een week na dato krijgen we een rekening van 500 euro.
Natuurlijk reageren wij daarop en wat blijkt nu als je nummer behoud wil ,komen de kosten van het tijdelijke nummer voor eigen rekening.
Op de internetsite van Hi staat achter de vraag voor nummerbehoud helemaal aan het einde vaan de regel een vraagtekentje. En volgens de helpdeskmedewerker hadden wij daarop moeten klikken.
Maar als ik lees ’wilt u nummerbehoud?’Ga ik ervan uit dat ik geen vraag hoef te stellen.
Ze zeggen dat op de website duidelijk de voorwaarden voor nummerbehoud zijn weergegeven en dat is dus pertinent niet waar. Ik ben van mening dat als er voorwaarden aan verbonden zijn deze niet verscholen zitten achter een vraagtekentje.
Dan moeten ze de regel aanpassen en zeggen: ‘wilt u nummerbehoud klik dan eerst op het vraagteken voor de voorwaardes.’
Na correspondentie over en weer zijn we naar de Hi winkel gegaan en de twee medewerkers stonden met hun oren te klapperen. Ze hebben vol verbazing en ervan overtuiging dat wij gelijk hadden naar de helpdesk gebeld. Maar ook zij kregen als antwoord dat wij de rekening moesten betalen. Hi had inmiddels de rekening teruggebracht naar 203 euro.
Dat is voor ons ook een teken dat het oplichterij is.
Ook op de welkoms brief staat nergens vermeld dat je moet wachten met internetten totdat de portatie geregeld is. Wel verwijzen ze naar alle tips en tricks die mijn zoon gretig heeft uitgeprobeerd .
We zitten nu op 2 februari en mijn zoon kan nog steeds niks met zijn nieuwe telefoon.
U begrijpt dat wij ons zwaar bedrogen voelen en derhalve deze rekening niet willen betalen.
Wat kunnen wij nu verder doen dan de media in te schakelen zodat ook andere mensen hier niet intrappen.
Alvast bedankt voor uw aandacht en ik hoop dat u ons verder kunt helpen.
Met vriendelijk groet
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefonie
Re: telefonie
Je bent niet de enige, er zijn meerdere topics over op dit forum. Kijk even in onderstaande topics.
Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!
Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
-
Hi-Webcare
Re: telefonie
Je ontvangt een Hi EUR 0,- abonnement zodra je een verzoek tot nummerbehoud indient. Je behoudt dit abonnement totdat je nummer is overgenomen door Hi. Je betaalt in deze periode geen abonnementskosten en ontvangt geen bundeltegoed. Het verbruik wordt volgens het buitenbundel tarief berekend.
Het Hi EUR 0,- abonnement ontvang je maximaal 4 maanden. Wanneer je te behouden nummer niet binnen 4 maanden overgenomen kan worden door Hi gaat het door jouw gekozen abonnement en de eventuele voordeelbundels in op je tijdelijke nummer. Oftewel je tijdelijke mobiele telefoonnummer wordt dan je vaste mobiele telefoonnummer.
Je betaalt voor het gebruik van je tijdelijke mobiele telefoonnummer. Je betaalt voor het bellen, sms’en en het gebruik van internet op je mobiele telefoon het buitenbundel tarief.
Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:
Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.
Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:
Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.
Alle informatie omtrent de procedure voor het behoud van je mobiele telefoonnummer vinden op de website van Hi middels onderstaande link.
http://www.hi.nl/nummerbehoud.
Wanneer je aanvullende vragen hebt over de procedures met betrekking tot nummerbehoud kun je ook contact opnemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Bel je vanaf een ander toestel, toets dan 06 1200 1200. De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
Het Hi EUR 0,- abonnement ontvang je maximaal 4 maanden. Wanneer je te behouden nummer niet binnen 4 maanden overgenomen kan worden door Hi gaat het door jouw gekozen abonnement en de eventuele voordeelbundels in op je tijdelijke nummer. Oftewel je tijdelijke mobiele telefoonnummer wordt dan je vaste mobiele telefoonnummer.
Je betaalt voor het gebruik van je tijdelijke mobiele telefoonnummer. Je betaalt voor het bellen, sms’en en het gebruik van internet op je mobiele telefoon het buitenbundel tarief.
Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:
Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.
Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:
Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.
Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.
Alle informatie omtrent de procedure voor het behoud van je mobiele telefoonnummer vinden op de website van Hi middels onderstaande link.
http://www.hi.nl/nummerbehoud.
Wanneer je aanvullende vragen hebt over de procedures met betrekking tot nummerbehoud kun je ook contact opnemen met de Telefonische Klantenservice via 1200. Bel je vanaf een ander toestel, toets dan 06 1200 1200. De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 18.00 uur.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare