LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische overlast, Ben neemt het niet serieus

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
parlepiep

Telefonische overlast, Ben neemt het niet serieus

Ongelezen bericht door parlepiep »

Dag allen,

Sinds enkele weken heb ik last van een anonieme beller die mij meerdere keren per dag belt, en dan na 1 keer de telefoon over te laten gaan weer ophangt. Dit begon met 1 of 2 keer per dag, met soms een aantal dagen niet. Nu word ik de laatste dagen 5 keer per dag gebeld. Omdat degene dus belt met een verborgen nummer kan ik hier niks mee, behalve stress ervaren en me afvragen wie dit doet, en waarom.
Ik heb contact opgenomen met mijn mobiele provider (ben). In de eerste instantie gaven zij aan niets voor mij te kunnen doen. Toen ik vertelde dat ik op internet iets had gelezen over een formulier om een onderzoek naar telefonische overlast aan te vragen bleek dit inderdaad te bestaan en stuurde ben het mij toe. Oproepen waarbij ik heb kunnen opnemen gelden voor dit formulier. Als er op wordt gehangen voordat ik opneem is er geen contact tot stand gebracht en is dus ook niet te achterhalen wie er gebeld heeft. Dit begrijp ik. Het formulier moest ingevuld worden met minstens 3 opgenomen oproepen.
Na 15 gemiste oproepen was het me gelukt om er 3 op te nemen en heb ik het formulier ingevuld. De volgende dag kreeg ik antwoord van ben dat de drie oproepen niet van 1 nummer kwamen, en er dus geen sprake is van overlast. Hiermee is wat ben betreft de kous af.
Hierop heb ik op het forum van ben (dit forum wordt genoemd om je vragen online te stellen als je de helpdesk belt) een topic gestart om vragen te stellen (https://forum.ben.nl/overige-diensten-5 ... ummer-6342). Na vier dagen kreeg ik een antwoord, hierin stond dat deze vraag niet via het forum te beantwoorden was, en stond de tip dat ik ook eens op het forum kon rondkijken... Vervolgens werd mijn topic direct gesloten en was ook dit pad aan zijn einde.
Ik heb vanmiddag nogmaals gebeld met ben. Het meisje aan de lijn was in de eerste instantie van mening dat er geen sprake van overlast was. Toen ik wat meer met haar sprak gaf ze toe dat ze dit persoonlijk ook wel overlast noemde, maar dat ze ook alleen maar zei wat haar supervisor haar vertelde. Ik vroeg of ze de zaak kon escaleren, zodat een team met meer bevoegdheden zich hier op kon richten. Dit kon niet.
De oplossing die ben mij op dit moment voorstelt is dat ik een nieuw abbonement bij ze afsluit zodat ik een nieuw nummer krijg. Dit omdat ze niet doen aan een nieuw nummer geven bij een bestaand abbonement.
Het formulier telefonische overlast heeft als eis dat de vermelde oproepen binnen 3 weken van elkaar plaats hebben gevonden. Ik ben nu de afgelopen twee weken 25 keer gebeld waarvan ik er 5 heb kunnen opnemen.
Mijn plan is nu om de komende week nog zoveel mogelijk oproepen op te nemen en dan het formulier weer in te sturen. Mocht er dan nog steeds worden geconstateerd dat er geen sprake is van overlast, dan zal ik waarschijnlijk van moviele provider wisselen.

Het is een heel verhaal, maar het komt uiteindelijk hier op neer:
Ik ben ten einde raad en voel me niet serieus genomen door ben. Is er iemand die ervaring heeft met dit soort zaken en valt hier via andere kanalen nog iets tegen te doen? Alle reacties zijn welkom.

Alvast bedankt!
Matthijs

Ik ben ten einde raad en kom daarom hier nu voor advies.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 aug 2017 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

renewouters

Re: Telefonische overlast, Ben neemt het niet serieus

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het nummer van de beller bij BEN niet binnenkomt (en dat kan voorkomen) dan kunnen ze er ook niets aan doen. Ook andere providers kunnen hier niets aan doen, tenzij je toevallig het netwerk kiest waar de beller ook op zit. Dan zouden ze aan de hand van de tijd wellicht het nummer kunnen achterhalen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Anonieme nummers kun je toch blokkeren? Als het niet standaard op je telefoon zit dan is er wel een app voor: block anonymous calls
Gebruik je geen smartphone, koop er dan een speciaal voor dit doel.

Van je provider hoef je geen hulp te verwachten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gebruik zelf de app 'Should I Answer?'. Die blokkeert nummers met een slechte reputatie (silent call, telemarketer, financial service bijvoorbeeld) en geeft je de mogelijkheid om anonieme nummers te weigeren.

parlepiep

Ongelezen bericht door parlepiep »

Bedankt voor het advies. Ik ga eerst nog zoveel mogelijk gesprekken opnemen zodat ik nog 1 keer een zo grondig mogelijk onderzoek kan laten doen. Als dat dan weer op niets uit loopt installeer ik een app om het gedoe te blokkeren!

Gesloten