LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoon gehackt: kan volgens KPN niet, maar is toch gebeurd
telefoon gehackt: kan volgens KPN niet, maar is toch gebeurd
Bij thuiskomst na mijn vakantie lag er een brief van KPN in de bus, omdat ze mij wilden attenderen op mijn plotseling gestegen verbruikskosten. Het blijkt dat er, terwijl ik dus niet thuis was, er via mijn vaste telefoonlijn, 17 uur lang gebeld is naar een en hetzelfde 0906 sexnummer, met als gevolg een rekening van ruim 1000 euro. Ik bel nooit naar deze nummers( echt niet!!) en bovendien was ik helemaal niet thuis.Ook is het niet via mijn computer of internet gebeurd, want de computer is tijdens mijn afwezigheid niet gebruikt en stond uit. Er moet dus iemand draadloos hebben ingebroken op mijn telefoonlijn. Het is namelijk een draadloos toestel(geen dect), maar volgens de gebruiksaanwijzing wel tegen dit soort misbruik beveiligd met 100.000 codes, notabene een KPN toestel!!(Orlando 120). Dus is het volgens KPN onmogelijk dat er iemand van buitenaf via mijn toestel heeft gebeld, als ik het zelf niet heb gedaan. Kortom: ik wordt geacht te betalen. Mooi niet dus. Mijn vraag is, gebeurt dit vaker en is het inderdaad technisch onmogelijk, zoals KPN beweert? Wie weet dit uit ervaring of heeft er van gehoord. Graag contact opnemen met [email protected] of tel 050-3021560
Re: telefoon gehackt: kan volgens KPN niet, maar is toch gebeurd
De kans dat er iemand heeft gebeld op jouw kosten is dermate klein maar niet onwaarschijnlijk. Orlando is geen dect toestel maar een ct0 of cto1 dat betekent dat het mogelijk is om gesprekken op te vangen, of te bellen op andermans kosten wanneer men op dezelfde frequentie zit. Het is vrijwel niet aan te tonen dat er sprake is van fraude, de aannemelijkheid dat iemand in huis is geweest met of zonder toegang tot de woning is groter. Sommige ivr van banken ed waarschuwen om niet te bellen met een draadloos toestel. Het is dus wel degelijk bekend dat er veel toestellen in de cat. ct0 ct01 af te luisteren zijn. Bewijzen is vrijwel niet mogelijk, ik denk dat het betalen wordt in jouw geval.