LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon gestolen: simkaart bij Vodafone te laat geblokkeerd
Telefoon gestolen: simkaart bij Vodafone te laat geblokkeerd
Mijn dochter is slachtoffer van diefstal van haar mobile telefoon. Direct is zij naar het politiebureau gegaan en heeft aangifte gedaan. Ook heeft zij geprobeerd haar sim kaart te blokkeren maar had hiervoor haar klantnummer nodig. Ik heb het nummer aan haar doorgegeven maar in het keuzemenu van Vodafone kon zij geen juiste keuze vinden voor het blokkeren van de sim kaart. Aan het einde van het bandje gaf Vodafone aan dat zij geopend zijn van 08.00 - 20.00 uur. De volgende dag gebeld en het bleek dat Vodafone het nummer al had geblokkeerd vanwege een veel te hoog verbruik (belllen in het buitenland) Schade ca 750 euro waarvan Vodafone nu de helft wil betalen. Mijn dochter heeft er alles aan gedaan om de sim kaart te blokkeren en aangifte gedaan. Ik vind dat Vodafone de schade moet betalen. Wie heeft er ervaring in dit soort zaken en hoe is da schade afgehandeld?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: Telefoon gestolen: simkaart bij Vodafone te laat geblokkeerd
Uw dochter kon de simkaart blokkeren maar beschikte niet over het klantnummer. Wat is de reden dat uw dochter, toen zij het klantnummer had ontvangen, de simkaart niet meer kon blokkeren? Was de optie verdewenen uit het telefoonmenu? Er is ook een mogelijkheid om de simkaart te blokkeren via het online portaal. Vodafone komt u uit coulance tegemoet. Waarom moeten zij de volledige kosten betalen?
Vodafone geeft op hun site 3 opties om de de simkaart blokkeren, via "my Vodafone", door 0800-0094 te bellen, of door langs te gaan in een winkel. 2 van de drie opties, langsgaan of via "my vodafone" lees ik niet in uw verhaal, dus de uitspraak "alles er aan gedaan" is misschien iets voorbarig.Teunish1 schreef:Mijn dochter is slachtoffer van diefstal van haar mobile telefoon. Direct is zij naar het politiebureau gegaan en heeft aangifte gedaan. Ook heeft zij geprobeerd haar sim kaart te blokkeren maar had hiervoor haar klantnummer nodig. Ik heb het nummer aan haar doorgegeven maar in het keuzemenu van Vodafone kon zij geen juiste keuze vinden voor het blokkeren van de sim kaart. Aan het einde van het bandje gaf Vodafone aan dat zij geopend zijn van 08.00 - 20.00 uur. De volgende dag gebeld en het bleek dat Vodafone het nummer al had geblokkeerd vanwege een veel te hoog verbruik (belllen in het buitenland) Schade ca 750 euro waarvan Vodafone nu de helft wil betalen. Mijn dochter heeft er alles aan gedaan om de sim kaart te blokkeren en aangifte gedaan. Ik vind dat Vodafone de schade moet betalen. Wie heeft er ervaring in dit soort zaken en hoe is da schade afgehandeld?
Maar goed, wat is de precieze tijdslijn? Hoe laat constateerde ze dat de telefoon gestolen was, hoe laat is er aangifte gedaan, en op welk tijdstip is er per telefoon getracht de simkaart te blokkeren?
Verder kan je een telefoon beveiligen met een pincode, of via de vingerafdruk bij modernere smartphones, zat er iets van zo'n beveiliging op het toestel?
-
Erg netjes dat Vodafone ondanks dat u het nummer niet heeft geblokkeerd (er zijn immers andere mogelijkheden dan enkel dit telefonische te doen) toch nog de helft uit coulance wilt vergoeden.Teunish1 schreef:Mijn dochter is slachtoffer van diefstal van haar mobile telefoon. Direct is zij naar het politiebureau gegaan en heeft aangifte gedaan. Ook heeft zij geprobeerd haar sim kaart te blokkeren maar had hiervoor haar klantnummer nodig. Ik heb het nummer aan haar doorgegeven maar in het keuzemenu van Vodafone kon zij geen juiste keuze vinden voor het blokkeren van de sim kaart. Aan het einde van het bandje gaf Vodafone aan dat zij geopend zijn van 08.00 - 20.00 uur. De volgende dag gebeld en het bleek dat Vodafone het nummer al had geblokkeerd vanwege een veel te hoog verbruik (belllen in het buitenland) Schade ca 750 euro waarvan Vodafone nu de helft wil betalen. Mijn dochter heeft er alles aan gedaan om de sim kaart te blokkeren en aangifte gedaan. Ik vind dat Vodafone de schade moet betalen. Wie heeft er ervaring in dit soort zaken en hoe is da schade afgehandeld?
sylvesterb schreef:Erg netjes dat Vodafone ondanks dat u het nummer niet heeft geblokkeerd (er zijn immers andere mogelijkheden dan enkel dit telefonische te doen) toch nog de helft uit coulance wilt vergoeden.Teunish1 schreef:Mijn dochter is slachtoffer van diefstal van haar mobile telefoon. Direct is zij naar het politiebureau gegaan en heeft aangifte gedaan. Ook heeft zij geprobeerd haar sim kaart te blokkeren maar had hiervoor haar klantnummer nodig. Ik heb het nummer aan haar doorgegeven maar in het keuzemenu van Vodafone kon zij geen juiste keuze vinden voor het blokkeren van de sim kaart. Aan het einde van het bandje gaf Vodafone aan dat zij geopend zijn van 08.00 - 20.00 uur. De volgende dag gebeld en het bleek dat Vodafone het nummer al had geblokkeerd vanwege een veel te hoog verbruik (belllen in het buitenland) Schade ca 750 euro waarvan Vodafone nu de helft wil betalen. Mijn dochter heeft er alles aan gedaan om de sim kaart te blokkeren en aangifte gedaan. Ik vind dat Vodafone de schade moet betalen. Wie heeft er ervaring in dit soort zaken en hoe is da schade afgehandeld?
Netjes van Vodafone?
Waarom hebben ze je klantnummer nodig? Als iemand belt zouden ze je ook gewoon een paar controle-vragen kunnen vragen!
Ze zouden ook alleen om het nr kunnen vragen, en dit terugbellen met enige controles.
En er zijn 3 mogelijkheden: je kan bellen (gaat nogal makkelijk als je telefoon gestolen is...; en een 0800-nr is al helemaal onbereikbaar buiten NL), langsgaan bij een winkel (99,99% kans dat die niet in de buurt zit dan wel gesloten is als je 's avonds/nachts/zondag slachtoffer bent) of via Internet (wat vaak via juist die gestolen foon gedaan wordt....).
honza23 schreef: Waarom hebben ze je klantnummer nodig? Als iemand belt zouden ze je ook gewoon een paar controle-vragen kunnen vragen!
Ze zouden ook alleen om het nr kunnen vragen, en dit terugbellen met enige controles.
En er zijn 3 mogelijkheden: je kan bellen (gaat nogal makkelijk als je telefoon gestolen is...; en een 0800-nr is al helemaal onbereikbaar buiten NL), langsgaan bij een winkel (99,99% kans dat die niet in de buurt zit dan wel gesloten is als je 's avonds/nachts/zondag slachtoffer bent) of via Internet (wat vaak via juist die gestolen foon gedaan wordt....).
PC? Laptop? Tablet thuis? U kunt heel makkelijk inloggen op MijnVodafone en daar de sim-kaart blokkeren.
Blijkt maar weer, bij diefstal is het eerste dat je moet doen, je simkaart blokkeren. Ja via internet want telefonisch kan vaak niet omdat je je telefoon kwijt bent.
Compliment aan Vodafone voor het adequaat handelen, en daar bovenop de schade voor een niet attente klant voor de helft te vergoeden. Die klant had zijn of haar toestel ook nog eens kunnen beveiligen.
Warme douche voor Vodafone
Compliment aan Vodafone voor het adequaat handelen, en daar bovenop de schade voor een niet attente klant voor de helft te vergoeden. Die klant had zijn of haar toestel ook nog eens kunnen beveiligen.
Warme douche voor Vodafone
-
Jahonza23 schreef: Netjes van Vodafone?
Zoals? Als een bekende de telefoon gejat heeft weet die de meeste antwoorden wel.honza23 schreef: Waarom hebben ze je klantnummer nodig? Als iemand belt zouden ze je ook gewoon een paar controle-vragen kunnen vragen!
Hahahahaha. Lees dit nog eens goed wat je hier zegt.honza23 schreef: Ze zouden ook alleen om het nr kunnen vragen, en dit terugbellen met enige controles.