LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
8 aug. 2017 heb ik bij Tele2 online een samsung J3 2016 gekocht. Na het in gebruik te hebben genomen begon het na ca. 2 dagen spontaan heel hard te tikken terwijl het op tafel lag en niet werd gebruikt. Na telefonisch advies van tele2 heb ik het toestel opgestuurd naar Dynafix. In de afgelopen maanden is het toestel 4 x opgestuurd naar Dynafix maar iedere keer kwam het terug met hetzelfde harde tikkend geluid. Na de 5e keer hebben ze een melding naar Tele2 gedaan dat het niet te repareren was en kreeg ik vorige week een ander toestel. Sinds 3 dagen in gebruik en het begint gisteren spontaan te tikken zoals het vorige toestel. Ik heb tele2 gebeld en deze zegt dat de procedure is om het weer naar Dynafix op te sturen. Ik heb gevraagd om ontbinding van het contract en zou dan een ander soort toestel willen omdat ik hier geen vertrouwen meer in heb, maar dat kon blijkbaar niet. Ik betaal dit toestel maar kan het niet gebruiken sinds begin augustus . Moet ik dit nieuwe toestel weer opsturen of kan het contract ongedaan worden gemaakt. Er werd mij wel verteld dat ik dan het toestelbedrag moet betalen van een niet werkend toestel?? Is het handig om dit 2e tikkende toestel naar Dynafix toe te sturen en na 4 maanden een 3e toestel te krijgen of niet. Ik heb alleen een nieuw simkaart erin, verder niet. Heb ook niets gedownload of geïnstalleerd op het toestel. Ik wil alleen maar bellen ermee. Ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven, ik weet het niet meer.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Misschien is het een idee om contact op te nemen met de support van Samsung Nederland:
TELEFONISCH CONTACT
088-9090100 (lokaal tarief)
Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur
TELEFONISCH CONTACT
088-9090100 (lokaal tarief)
Openingstijden:
Maandag - vrijdag: 8:00 - 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 16:00 uur
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Heb ik gedaan bedankt voor de tip. Ook daar dezelfde procedure. Opsturen naar Dynafix. Helpdesk was aardig en maakte een dossiernr aan net zoals bij Tele2 en Dynafix! Ik stuur het nu via Samsung op, dat scheelt veel in tijd zeiden ze. En of ik ook iedere keer wilde bellen met Samsung als het probleem bleef. Hoop dat het probleem toch een keer gevonden wordt. Ik heb iedere keer filmpjes gemaakt en aan de telefoon ook het geluid laten horen. Nu de oplossing nog...
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Dan wordt het hoog tijd om tegen Tele2 te zeggen dat u het contract wilt ontbinden, want dit is niet normaal. Vraag om uw geld terug en einde contract. U heeft ze genoeg tijd en mogelijkheden gegeven om tot een oplossing te komen.phantrax schreef:Heb ik gedaan bedankt voor de tip. Ook daar dezelfde procedure. Opsturen naar Dynafix. Helpdesk was aardig en maakte een dossiernr aan net zoals bij Tele2 en Dynafix! Ik stuur het nu via Samsung op, dat scheelt veel in tijd zeiden ze. En of ik ook iedere keer wilde bellen met Samsung als het probleem bleef. Hoop dat het probleem toch een keer gevonden wordt. Ik heb iedere keer filmpjes gemaakt en aan de telefoon ook het geluid laten horen. Nu de oplossing nog...
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Het feit dat u nu een dossiernummer van Samsung heeft en zij ook geen oplossing hebben, geeft u een sterke positie naar Tele2 toe. U heeft nu alles gedaan wat in uw vermogen ligt. Dus zou ik u adviseren om het advies van John the Bassist op te volgen, met vermelding van het dossiernummer van Samsung.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Ja, klopt, dat heb ik geprobeerd via Tele2. Die vertelde mij dat ik dat het toestelbedrag moet afkopen. Ik heb vandaag Samsung gebeld en ze vroegen me het toch weer op te sturen via hun en dat heb ik toegezegd, dus die kans geef ik ze nog 1 keer. Dit is echt de laatste keer dan wil ik hier vanaf als het probleem blijft bestaan. Van Samsung adviseerde hij me foto's te maken van het toestel zodat ik kan bewijzen dat ik het zonder schade heb verstuurd. Ik hoop dat ik het red om hier af te komen als het probleem blijft bestaan. Ja dit is de procedure die we moeten doorlopen krijg ik steeds te horen. Ik zal eens kijken hoe ik dit precies moet aanpakken.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Ik heb vandaag trouwens pas de eerste keer gebeld met Samsung direct na de tip van Moiseule58. Daarvoor alleen naar Dynafix en Tele2 ! Dus bij Samsung is het dossier nu pas begonnen maar ik zal ze alles doen toekomen, ook de vele filmpjes met geluidsopname ervan.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Ik ben erg benieuwd naar dat filmpje, kun je dat online zetten en een link er naar toe hier posten?phantrax schreef:Ik heb iedere keer filmpjes gemaakt en aan de telefoon ook het geluid laten horen. Nu de oplossing nog...
Ik vermoed dat er ergens een geluidje aanstaat voor een bepaalde handeling dat jij als tikkend ervaart.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Lijkt mij ook. Het zou wel erg toevallig zijn dat twee hagelnieuwe toestellen exact hetzelfde euvel hebben. Zou ook de reden kunnen zijn dat het niet gerepareerd kan worden, want iets wat niet defect is kan ook niet gerepareerd worden.
@TS, vraag eens in uw kennissenkring naar iemand die enig benul heeft van moderne telefoons, zodat deze het eea in de instellingen kan nalopen. Waarschijnlijk is het probleem dan op te lossen.
@TS, vraag eens in uw kennissenkring naar iemand die enig benul heeft van moderne telefoons, zodat deze het eea in de instellingen kan nalopen. Waarschijnlijk is het probleem dan op te lossen.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Het zou niet de eerste keer zijn dat Dynafix zegt dat je een nieuw toestel krijgt, om vervolgens gewoon hetzelfde defecte toestel terug te sturen.riddert schreef:Lijkt mij ook. Het zou wel erg toevallig zijn dat twee hagelnieuwe toestellen exact hetzelfde euvel hebben. Zou ook de reden kunnen zijn dat het niet gerepareerd kan worden, want iets wat niet defect is kan ook niet gerepareerd worden.
@TS, vraag eens in uw kennissenkring naar iemand die enig benul heeft van moderne telefoons, zodat deze het eea in de instellingen kan nalopen. Waarschijnlijk is het probleem dan op te lossen.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Dit had Samsung dus op afstand kunnen/moeten doen. Via het downloaden van een app kunnen zij meekijken in het toestel. Vreemd dat dit niet gebeurd is. Of wel?riddert schreef: @TS, vraag eens in uw kennissenkring naar iemand die enig benul heeft van moderne telefoons, zodat deze het eea in de instellingen kan nalopen. Waarschijnlijk is het probleem dan op te lossen.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
De eerste keer dat ik naar Tele2 belde heeft er iemand mee gedacht en is mee gegaan door de instellingen om het e.e.a. uit te schakelen wat voor geluid zou kunnen zorgen/ oproepen. Verder is er niet meegekeken via een app. Mijn zoon van 25 heeft studenten-werkervaring bij een technische helpdesk van een ander merk mobiel en kijkt en denkt mee. Mijn andere zoon van 20 heeft de filmpjes gemaakt en deze zal ik vragen om een link zodat het via dit forum ook te zien is. Hij werkt nu de kerstdagen als kok dus ik weet niet wanneer hij hiervoor tijd heeft. Je gaat inderdaad aan jezelf twijfelen . Hetzelfde toestel is het denk ik niet want er is een ander IMEInummer. Dank voor meedenken. En ondertussen fijne kerstdagen gewenst.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Heel apart! En onacceptabel!
Nog even een vraagje: gebeurt dit ook als de SIMkaart er niet in zit? En heeft u al de SIMkaart van iemand anders geprobeerd?
Nog even een vraagje: gebeurt dit ook als de SIMkaart er niet in zit? En heeft u al de SIMkaart van iemand anders geprobeerd?
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
.
Laatst gewijzigd door phantrax op 27 dec 2017 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Ja ik heb na de 3e keer een nieuwe simkaart gekregen van Tele2. Zonder simkaart tikt het niet. Er zit verder nu ook geen SD kaart in omdat ik deze vergeten ben te verwijderen toen ik het toestel een keer opstuurde, dus die is weg.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Een paar jaar geleden had ik een zelfde soort geluid met een BlackBerry Z10 als ik het toetsenbord gebruikte. Zonder SIM-kaart had ik toen ook geen problemen.phantrax schreef:Ja ik heb na de 3e keer een nieuwe simkaart gekregen van Tele2. Zonder simkaart tikt het niet. Er zit verder nu ook geen SD kaart in omdat ik deze vergeten ben te verwijderen toen ik het toestel een keer opstuurde, dus die is weg.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Holymoly! Da's niet een beetje "niet goed", da's HELEMAAL niet goed!phantrax schreef:https://1drv.ms/f/s!AuxdAv_baX-8i_kBUJda4PHVQDhxWA
Nog nooit zoiets gezien/gehoord! Raar dat daar niks tegen gedaan kan worden.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Als dit weer een nieuw toestel is, dan kan het niet aan Samsung liggen.
Heeft u al de simkaart van iemand anders (andere provider) geprobeerd? En wat gebeurt er als uw Simkaart in de telefoon van iemand anders zit (bijvoorbeeld van een van uw zonen)? Maakt de telefoon dit geluid alleen als u in uw woning bent, of ook ver daarbuiten?
Als Tele2 geen oplossing wil/kan bieden, dan kunt u nog proberen of Kassa iets voor u kan doen. Er zijn ook kranten zoals AD en Telegraaf ed die mensen wel eens willen helpen door een artikel te plaatsen.
Dit verhaal is daar absurd genoeg voor. Hoe dan ook veel sterkte toegewenst.
Heeft u al de simkaart van iemand anders (andere provider) geprobeerd? En wat gebeurt er als uw Simkaart in de telefoon van iemand anders zit (bijvoorbeeld van een van uw zonen)? Maakt de telefoon dit geluid alleen als u in uw woning bent, of ook ver daarbuiten?
Als Tele2 geen oplossing wil/kan bieden, dan kunt u nog proberen of Kassa iets voor u kan doen. Er zijn ook kranten zoals AD en Telegraaf ed die mensen wel eens willen helpen door een artikel te plaatsen.
Dit verhaal is daar absurd genoeg voor. Hoe dan ook veel sterkte toegewenst.
Re: Telefoon na 5 maand en 4 reparaties nog niet bruikbaar
Is dat Tele2 die u de sim-kaart(en) verstrekt heeft? Geen wonder dat uw toestel dan zo gek doet. Moet je de tv-reclames van die club eens zien. Is net zo'n gekke boel. Logisch toch dat je toestel, aangesloten bij zo'n "gekke" club ook genadeloos gek gaat doen.
Heeft u wel eens een sim-kaart van een andere provider geprobeerd? Als het toestel daarmee niet van die gekke dingen doet, dan weet u dat het niet aan uw toestel ligt. In dat geval is er inmiddels reden genoeg om uw contract met Tele2 te ontbinden en weg te wezen bij die club.
Blijft Tele2 dwars liggen, ook weer zo'n gekke daad, dan kunt u altijd nog de Geschillencommissie Telecom inschakelen. Wedden als Tele2 daar lucht van krijgt dat ze ineens niet meer zo gek doen? Dát is de manier waarop je providers met gekke streken moet aan pakken. Yep!
Heeft u wel eens een sim-kaart van een andere provider geprobeerd? Als het toestel daarmee niet van die gekke dingen doet, dan weet u dat het niet aan uw toestel ligt. In dat geval is er inmiddels reden genoeg om uw contract met Tele2 te ontbinden en weg te wezen bij die club.
Blijft Tele2 dwars liggen, ook weer zo'n gekke daad, dan kunt u altijd nog de Geschillencommissie Telecom inschakelen. Wedden als Tele2 daar lucht van krijgt dat ze ineens niet meer zo gek doen? Dát is de manier waarop je providers met gekke streken moet aan pakken. Yep!