LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon stalker

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Telefoon stalker

Ongelezen bericht door Gast »

we worden zo langzamerhand gek van en of andere idioot die het leuk vindt om minimaal 3x per uur te bellen, ook na 22:00 uur.
neem je op hoor je niets. Deze "grap" loopt nu al een aantal maanden :cry:

- KPN geeft als advies neem een anders nummer (dan kost het mij weer geld) en ik wil eigenlijk mijn nummer niet kwijt.
- politie verwijst me naar KPN

weet iemand wat ik nog kan doen???

straccia

Re: Telefoon stalker

Ongelezen bericht door straccia »

Ikzelf heb dit ook gehad maar ik wist wie het was, nl. een schizofrene ex-buurvrouw die eerst wel wat zei maar nadat ik niet inging op haar smeekbeden om aandacht gewoon regelmatig 's avonds en 's nachts ging bellen en de telefoon steeds weer neerlegde. Een klacht bij de politie hielp niets. Toen het weer wat beter met haar ging heb ik er met haar over kunnen praten en dat heeft gelukkig geholpen.

Maar... daar heb jij niets aan. Een tip (heb ik weleens gedaan bij een 'onbekende' stalker): neem de hoorn op, zeg zelf ook niets maar leg de hoorn naast het toestel en laat de tikken gewoon doorlopen. Het kost hem of haar tenslotte geld. Houd dit gerust een uurtje vol of langer...
Voor de zekerheid 's nachts de stekker eruit halen. De beller krijgt dan geen 'in gesprek' toon maar hoort de telefoon gewoon overgaan en zal zich gaan ergeren aan het feit dat er niet opgenomen wordt. Jij hebt er lekker geen last van want je hoort niets. Geef mensen die jou sowieso 's nachts moeten kunnen bereiken het nummer van je mobiele telefoon zodat je in noodgevallen door familie te bereiken bent. Nu er voor de 'stalker' geen aardigheid meer aan is, zal hij/zij het vanzelf eens opgeven. Begint hij/zij na een tijdje weer dan volg je dezelfde procedure...

Succes en sterkte!

Gast

Leg een fluitje naast je telefoon.

als die belt hard fluiten, dan leert hij het snel af

cygnum

Ongelezen bericht door cygnum »

Nummerweergave lijkt me erg handig. Zoek vervolgens uit van wie het telefoonnummer is, om er vervolgens iets aan te kunnen doen.

Gast

Als ze niet willen,, geven ze het no: niet door,dus dat helpt niet, :?

cygnum

Ongelezen bericht door cygnum »

Je weet maar nooit, niet geschoten is altijd mis.

Gast

:shock: - ok gelijk is aan jou !!

Gast

Mag ik jullie danken voor de goeide tips, heb ook wel een beetje moeten lachen om de creative ideeen!

Nummerweergave heeft de beller natuurlijk uit staan, zo gek is ie blijkbaar nu ook weer niet...

Eens kijken wat er gaat gebeuren.

Dank!

Gesloten