LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongebruik in Nederland / Europa buitensporig duur.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fixitall

Telefoongebruik in Nederland / Europa buitensporig duur.

Ongelezen bericht door fixitall »

Beste forumbezoekers,

Een vergelijking van kosten rond telefoongebruik in Nederland met bijv. Noord Amerika is schokkend. De opbouw van de kosten is totaal anders en bijzonder nadelig voor een Nederlandse gebruiker.

In Nederland betaal je voor:
- telefoon aansluiting (maandelijks)
- meeste services (call ID, etc) apart maandelijks bedrag
- Lokale gesprekken (paar euro cent per minuut)
- Nationale gesprekken (iets meer)
- Mobiele nummers (ongeveer 10 x zo veel)
- Het service nummer als je een storing hebt.

Alleen als je geluk hebt en belt naar iemand die bij dezelfde (kabel)maatschappij is aangesloten dan is het tarief een paar cent per gesprek of misschien wel gratis.

Wij vinden dat normaal, zijn niet anders gewend en beperken ons tot het zoeken naar prijsnuances in de verschillende aanbieders.

Nu de Verenigde Staten:
In Amerika betaalt men voor:
- Telecom service pakket, afhankelijk van de eisen van de gebruiker, varierend van 4 USD to 200 USD maandelijks
- Het servicepakket bevat bijna altijd:
- Gratis lokale gesprekken
- Gratis nationale gesprekken,
- Gratis aantal mobiele minuten, afhankelijk van het maandbedrag.
- Gratis mobiele gesprekken gedurende de avond en weekends (gaan dus niet af van je mobiele bel minuten.
- Het bellen van een vaste telefoon of mobiele telefoon is gelijk en gratis (nationaal gesprek)
- Internationale bel minuten, alleen bij de wat duurdere pakketten tot 'unlimited' voor de 200 USD per maand (als uiterste).

De gemiddelde Amerikaan betaald dus nauwelijks iets als hij belt. De mobiele telefoon is een goede optie want hij wordt niet genaaid met een factor 10 aan hogere tarieven. Hetzelfde geldt overigens voor Canada.

Daarnaast kan je tegenwoordig, als je een beetje zoekt, van Nederland naar Australie of USA bellen voor 2 euro cent per minuut. Naar een vast of mobiel nummer.

Prik me niet vast op de cijfers achter de komma want daar gaat het me niet om. Bij mij rijst de vraag waarom bellen in Nederland zo duur moet zijn. Is het de techniek, kan het me niet voorstellen. Is het de infrastructuur, kan het me niet voorstellen. Zijn het de afstanden, nee dus.

Hetzelfde is gebruikelijk bij andere west europese landen.

Daarom aan jullie de vraag: waarom zijn de kosten hier zo hoog? Als deze kunstmatig hoog worden gehouden, waarom kan geen enkele maatschappij hier doorheenbreken?

queenfan

Re: Telefoongebruik in Nederland / Europa buitensporig duur.

Ongelezen bericht door queenfan »

zit er maar een ding voor jouw op emigreren naar de VS :lol: :lol:

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat ik met dit bericht moet. Er worden twee totaal verschillende landen met elkaar vergeleken. Bovendien wordt niet echt duidelijk wat men in de Verenigde Staten nu betaalt. Het gaat om een bedrag "tussen de 4 en 200 dollar". Ik neem aan dat er dus een keuze is uit enorm veel verschillende abonnementen, met alle hun eigen voorwaarden. Ik weet zeker dat men in Nederland voor 200 euro vrijwel hetzelfde krijgt als voor 200 dollar in de Verenigde Staten.
Daarnaast vraag ik me ook af of de technologie hetzelfde is. Wordt er in de Verenigde Staten gebruik gemaakt van voice over IP? Bij veel voip-abonnementen in Nederland zitten faciliteiten als nummerweergave ook gratis in het pakket.
Ten slotte wilde ik nog even toevoegen dat ook de storingsdienst in Nederland gratis is (als je tenminste met een KPN telefoonlijn belt).

Misschien dat iets specifiekere informatie wat duidelijkheid verschaft.

Kika29

Ongelezen bericht door Kika29 »

Appels met peren vergelijken ...altijd leuk !!!

Gesloten