LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonverkoop tereur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ellyvloon

telefoonverkoop tereur

Ongelezen bericht door ellyvloon »

Mijn moeder is flink aan het sukkelen zowel lichaamlijk als geestelijk.Via telefoonverkoop heeft ze haar oud telefoonbonnement oplaten zeggen door Pretium Telecom met het verkooppraatje dat hun goekoper waren.Kort daarna is ze telefonisch benaderd door Privelege,een dochteronderneming van Pretium Telecom.Deze hebben mijn moeder een lidmmaatschap verkocht op hun webshop.Mijn moeder dacht dat ze lid werd van een magazine voor 63,17 euro.Ze kreeg echter 4x kleine reclame boekjes die gratis zijn blijkt,maar ze heeft zich een lidmaatschap aan laten praten op een webshopwinkel terwijl ze niet eens een computer heeft,nog nooit een computer heeft aangeraakt!! je reinste oplichting!!van oude onweerbare mensen,schandalig!!Ik heb meteen opgezegd maar er is toch voor een 2de maal voor een volgend jaar 63,17euro afgeschreven.Nu is mijn moeder dus belazerd voor 126 euro zonder dat ze weet waarvoor en er dus werkelijk niets eraan heeft gehad.Oplichterij van oude niet toerekeningvatbare mensen.Dit is toch niet rechtsgeldig??Wel kunnen ze je telefonisch iets aansmeren,maar andersom kan je er telefonisch niet van af,en moet je schrijven,belachelijk!!Wie is hier ook slachtoffer van??

snepke

Re: telefoonverkoop tereur

Ongelezen bericht door snepke »

Het geld laten storneren,en je moeder in het bel me niet register aanmelden.

jolandatwikkeler

Ongelezen bericht door jolandatwikkeler »

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Privelege nadat zij hun abonnementsgeld hebben gestorneerd???

Heb dus zoals zovelen ook het probleem dat ik dacht dat Privelege een onderdeel was/is van Pretium Telecom. Vorig jaar mijn abonnement bij Pretium opgezegt en tot mijn stomme verbazing wel begin van dit jaar een bedrag van onze rekening zien gaan van Privelege :shock: Dus Privelege gebeld en nee zij zijn geen onderdeel van Pretium Telecom en dat mijn abonnement bij Privelege dus nog steeds loopt. Geld had ik ondertussen al gestorneerd maar dit blijk ik dus nog steeds schuldig te zijn aan hun. Maar ik heb hun nooit onze bankrekeningnummer gegeven dus hoe komen ze hier aan??? Via Pretium????
Wel gelijk mijn abonnement opgezegt bij Privelege maar wel moet ik nog even het abonnementsgeld gaan overmaken voor 2011. Dit ga ik dus zeker niet doen, en zie wel waar het schip strand. :twisted:

Wel ben ik benieuwd naar andere mensen hun ervaring met stornering van Privelege!!!

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Jolandatwikkeler,

Jazeker! Met het recept voor 'Situatie 3' uit De Telefoongids en het terugboeken van al het geld, wat maximaal 13 maanden geleden door Pretium is geïncasseerd (zie hoofdstuk 12) en tenslotte het afpoeieren van Gerecht Incasso (brief voorbeeld 10), ben je er van af.

Maak wel een verslag van hoe je er door Pretium bent ingeluisd via Pretium Telecom. Dat verslag neem je dan op in het antwoord aan Gerecht Incasso (het nep incassobedrijf van Pretium) met de mededeling dat de oneerlijke handelspraktijken, misleiding en koppelverkoop van Pretium algemeen en genoegzaam bekend zijn. Je kunt daarvoor brief voorbeeld 10 als inspiratiebron gebruiken. Deze sluit af met de mededeling dat je de dagvaarding om voor de kantonrechter te verschijnen met vertrouwen tegemoet ziet. Als je jouw verslag op papier hebt gezet zal iedere rechter concluderen dat Pretium ongelijk heeft en geen recht op betaling. Daarom zal je na dit antwoord aan Gerecht Incasso nooit meer iets van ze horen :mrgreen:

Groetjes,
MementoMori

Gesloten