LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telfonie via @home

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
iber

telfonie via @home

Ongelezen bericht door iber »

Heb al 3 dagen geen telefoon verbinding. De lijn was of "dood"of gaf ïngesprek toon"terwijl dat niet zo was.
Dus heb ik een mal gestuurd naar @home(kon immers niet bellen)
Daar kwam het bericht terug van stekkers er tijdelijk uithalen(standaard). Toen ik dat had gedaan, deed ook het internet het niet meer. :(
Bellen maar , mobiel, voordat je iemand aan de lijn hebt, een uur verder. Die zei weer stekkers eruit er weerin, etc. Twee uur later moecht ik de stekker(stroomtoevoer) er weer in doen. Je raadt het al; niets. Het modem blijft knipperen. Weer gebeld(lekker prijzig mobiel bellen).
Het modem is stuk, denken ze. Nu sturen ze eerst een retour doos voor de kapotte modem en vervolgens een nieuwe modem. Dit kan wel even duren. Al die tijd hebben we dus geen telefoon en internet. Hiervoor kan ik wel restututie aan vragen, maar dat weegt nooit op tegen de kosten voor mobile telefonie.
Dit is echt stevig balen. Dit mailen doe ik trouwens vanaf mijn werk :)
Maar volgende week is het vakantie dus kan dat ook niet.
Dit was even mijn reactie op @home. Blehhh :twisted:

Anastasia

Re: telfonie via @home

Ongelezen bericht door Anastasia »

Op speurders zijn diverse 2e hands modems te vinden, van mensen die van provider wisselde, en dus een nieuwe kregen..

meestal is dat zonder bellen, maar skype kan ook tijdelijk,,,

later kun je als alles goed werkt gewoon dit weer verkopen, dus..

ik heb nog een modem liggen... 4x adsl en geen telefoon van
Speedtouch 546 van firma Thomson 1 jaar gebruikt... incl transformator..
Alleen heeft U soms voor kabel internet soms een andere nodig, dus kijk op site fabriek voor U iets koopt!

ik woon in hoorn NH en als intresse via mail zie envelopje hier boven...

maar vermoedelijk zijn er meerdere, en de dichtsbijzijnde is meestal...

iber

Ik ga ervan uit dat ik niet hoef te betalen voor deze nioeuwe modem van @home.
Ik heb het geluk dat ik voor mijn werk in het bezit ben van een laptop en zodoende thuis genruik kan maken van het draadloze netwerk van een van mijn buren :oops:
En dan maar even mobiel.
Wacht even af hoe het afloopt met het nieuwe modem.
Anders is het abonnement heel snel opgezegt...

Het bellen via internet, zoals skype, vertoont ook nog veel kinderziektes. Maar in de nabije toekomst zal dat zeker gaan gebeuren.
Dan zal alle kabel verdwijnen, ook voor tv.

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

In geval van nood draadloos via buren mag, maar dat betekend dat je het ook kan ontbinden als het te lang duurde, dus helemaal zonder provider, en die van de buren blijven gebruiken tegen vergoeding, vaak is een iets zwaarder en duurder nodig, en als je die meerprijs zou betalen hebben jullie beide toch voordeel...

Alleen die telefoon kan dan niet, gebeld worden naar mobiel is prijzig, en bellen via skype is telkens pc starten, maar het kan wel..

mijn oplossing is voor als je snel toch een tijdelijk modem zou willen, of is er een collega overgestapt zodat je kunt lenen?

iber

Nee, ik kan er geen lenen. Ik wacht nog een paar dagen af, heb ik dinsdag nog niets ontvangen, bel ik eerst nog maar eens. Volgens mj kun je pas opzeggen na een jaar.(telefonie).
Tot die tijd maar mobiel bellen en gebeld worden. En internet draadloos met de laptop.Maar het moet gewoon weer voor mekaar.
Ben destijds overgstapt van KPN naar 2home telefonie omdat dit goedkoper is maar dan moet ie het wel doen natuurlijk.

Gesloten