LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort 3x toestel defect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ronnykuh

Telfort 3x toestel defect

Ongelezen bericht door Ronnykuh »

Beste forum gebruikers,

Sinds maart dit jaar heb ik een abonnement afgesloten bij Telfort. Het ging om een Telfort 100 abonnement met een Samsung Jet (100min/1000smsjes in de maand). Ik moest €40,- bijbetalen voor dit toestel. Ze konden me namelijk korting geven met het verlengen van het abonnement. Nu had ik vanaf het begin last van vreemde verschijnselen. Ik dacht dat komt door de firmware versie. Ik heb een aantel firmware updates gedaan maar helaas nog geen effect.

Daarna heb ik de telefoon naar Telfort gebracht voor reparatie tot 3 maal toe. Iedere keer werd er een defect gevonden maar bij de laatste keer hebben ze de telefoon op moeten sturen naar Samsung. Samsung heeft het toestel intern gehouden. Ik zou nu een nieuw toestel krijgen van Telfort maar de Samsung Jet was niet meer leverbaar. Alleen een witte uitvoering, maar die wil ik absoluut niet en dat hoefde ook niet.

Nu leek de Samsung Galaxy me wel een gave vervanger. Natuurlijk is deze een stukje duurder, dus ik was voorbereid op een kleine bij betaling. Tot mijn grote verbazing moet ik €250,- bij betalen. Dit kan er bij mij niet in, het bedrag is namelijk gebasseerd op mijn abonnement en niet op de korting die ik kreeg omdat ik mijn abonnement verlengde. Met andere woorden ik moet maar een goedkoper toestel uitzoeken. Dat kan toch niet?? De Samsung Jet koste destijds €300,- dan zou ik zeggen dat de €300 van de nieuw prijs van de Samsung Galaxy gaat. Maar dat is dus duidelijk niet het geval.

Ik heb ook voorgesteld om geen nieuwe telefoon te geven en het abonnement om te zetten naar een sim-only maar dat ging niet. Ook het bedrag van het toestel kon niet terug gegeven worden zodat ik zelf een toestel kon kopen.

Daarnaast wordt ik erg slecht behandeld door de klantenservice. Als ik belde werd ik terug gebeld door een medewerker. Tenminste dat werd beloofd. Tot 2 keer toe heb ik er achteraan moeten lopen. Vandaag heb ik zelfs 18 min. aan de telefoon gezeten en natuurlijk met het antwoord: "Morgen wordt er zeker naar u terug gebeld".

Nu is het even afwachten wat morgen doet, maar ontevreden over Telfort ben ik tot nu zeker. Als ik niets van telefoons af wist zouden ze me zomaar een goedkoper toestel aangesmeerd hebben. Ik vind dit onmenselijk en echt niet kunnen.

Wat zijn mijn rechten die ik hier in heb?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ron

Roytheslayer

Re: Telfort 3x toestel defect

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Is gewoon een normale bijbetaling, galaxy s is ongeveer 250 euro duurder dan de jet.
Het kan zijn dat er toendertijd een speciale actiekorting op de jet zat die je nu niet hebt op de galaxy s.

Of je accepteert de witte jet, of je betaald bij.

Ronnykuh

De Jet was toen 300 euro en de Galaxy S gem. 440euro. Bij mij in de buurt zelfs maar 379.

Dan snap ik die 250 niet meer.

Ik vind dat Telfort wel wat mag doen na alle problemen.

Roytheslayer

Galaxy S zit nieuw rond de 499, dat andere zaken hem voor minder aanbieden is niet de zaak van telfort.Vaak zijn dit ook eurospec toestellen.
En wat ik al zei, er kan toendertijd op de jet een actie gezeten hebben waardoor hij bij dat abonnement erbij kon die nu dus niet geld op de galaxy s, aangezien deze verschillen per toestel.

Ronnykuh

Dat kan dan wel zo zijn, maar iedere keer dat nalopen van Telfort kost mij iedere keer weer geld. Mooie zaak dus. Ben jij zelf toevallig van Telfort?

Ik heb al een aantal keer moeten bellen omdat ze zijn afspraken niet nakomen. Het enige wat ze zeggen sorry sorry en nog een sorry.

Als ik bij Telfort niet betaal kom ik er ook niet af met sorry.

Voor alle problemen mogen ze me best een korting geven op die 250 euro.

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Ronnykuh schreef:Dat kan dan wel zo zijn, maar iedere keer dat nalopen van Telfort kost mij iedere keer weer geld. Mooie zaak dus. Ben jij zelf toevallig van Telfort?

Ik heb al een aantal keer moeten bellen omdat ze zijn afspraken niet nakomen. Het enige wat ze zeggen sorry sorry en nog een sorry.

Als ik bij Telfort niet betaal kom ik er ook niet af met sorry.

Voor alle problemen mogen ze me best een korting geven op die 250 euro.
Iemand geeft je ongelijk, dus die persoon is van telfort? Gaan we weer, aan het eind van mijn bericht ben ik dan ongetwijfeld ook van telfort....

Die afspraken staan natuurlijk los van de telefoon, die 250€ is geen vreemd bedrag voor het verschil tussen deze twee toestellen, dat wil ik voorop zetten.

Ze bieden een gelijk toestel (andere kleur) aan, lijkt me voldoende om te accepteren. Dat jij gelijk een vele malen duurder toestel wil is niet het probleem van telfort lijkt mij.

Je kan ook naar andere toestellen kijken, een wave, galaxy (goedkopere variant) etc. Er zal vast wel meer mogelijk zijn dan alleen deze twee toestellen.
Voor je het vergeet, als je een galaxy neemt, zorg dan wel dat je internet hebt op je toestel... anders kom je daar over 1 maand over klagen dat het zo duur is

Roytheslayer

Nee werk niet bij telfort, maar wel in de telecombranche.

Ronnykuh

Nee, ik snap best dat ik bij moet betalen maar ik was er vanuit gegaan dat het onder de 200 euro zou zijn.

Ik heb bij de Jet ook geen internet gehad. Ik had die profielen eruit gegooit, zodat ik alleen op internet kon met WIFI.

Een witte Jet is geen oplossing, dat lijkt op een ladyphone.

Roytheslayer

Is het niet mogelijk om een wave te kiezen?

Ronnykuh

Sorry voor die opmerking (of je bij telfort werkt). Maar ben het moe dat ze me iedere keer van het kastje naar de muur sturen.

Ja die Wave vind ik ook niet verkeerd maar het verschil met de Galaxy van bij betalen scheelde zo weinig dat ik dan liever wat meer voor een Galaxy zou geven.

Maar eerlijk gezegd wist ik niet dat die Galaxy zo duur was. Ik had gelezen dat ze gem. 440 euro zouden kosten.

Ik vind het gewoon een erg moeilijke zaak aan het worden.

Roytheslayer

Wave zou een stuk goedkoper moeten zijn.
Zit rond hetzelfde prijsniveau als de jet toen.

Ronnykuh

Ja als het goed is wordt ik vandaag gebeld. Ik zal het er wel eens over hebben, ik hoop dat ze nog wat van de prijs af doen wat ze willen voor de Galaxy en dan hoop ik het rond te hebben dat beide partije tevreden zijn.

Ik heb ook geen klachten over het netwerk zelf maar over de helpdesk wel.

Roytheslayer

Ja je klachten over de helpdesk snap ik wel, zelf ook niet zulke goede ervaringen mee.
Hoop voor je dat het goedkomt.

Ronnykuh

Telfort en ik zijn er samen uitgekomen.

Ik heb aangegeven dat we de Samsung Wave beter kunnen vergelijken met de Jet. Telfort heeft me nog een extra korting gegeven waardoor ik €109 bij heb moeten betalen. De Galaxy konden ze me dit keer aanbieden voor €209.

Ik denk dat ik erg tevreden mag zijn al liep het contact met de helpdesk niet erg soepel.

Gesloten