Hallo Allemaal,
Zit al een ruim een jaar met het volgende en kom met Telfort niet tot een oplossing.
Ik woon sinds anderhalf jaar in België en werkte toen der tijd in Nederland.
Bij Telfort hadden ze op dat moment een mooie aanbieding met een Samsung Galaxy S en die wilde ik wel hebben.
Ik belde met de verkoopdienst van Telfort en melde meteen dat ik in België woon en of het mogelijk was om een abo af te sluiten bij Telfort. De verkoopster zei dat er alleen geleverd werd op een Nederlands adres, maar dat het verder geen probleem zou zijn. Ik moest gewoon bij de aankoop mijn werk adres opgeven en dan zodra ik de telefoon ontvangen heb meteen een verhuisbericht doen en melden dat ik naar België verhuisd ben. Ik was blij dat het kon en heb meteen bij de verkoopster aan de telefoon de telefoon besteld.
De levering ging erg vlot en binnen enkele dagen had ik via Telfort een mooie telefoon op mijn werk ontvangen..........en toen begonnen de problemen.
Een paar dagen na ontvangst belde ik met de klantenservice van Telfort met de mededeling dat ik verhuisd ben naar België en dat ik graag mijn adres zou willen wijzigen. Daar kreeg ik te horen dat dit niet mogelijk is, omdat ik niet in Nederland woon.
Toen ik aan gaf dat ik het op deze manier gedaan hebt omdat de verkoopster van Telfort het mij zo adviseerde werd mij verteld dat het toch niet mogelijk was en dat ik maar beter de algemene voorwaarden had moeten lezen ( leest iemand die? )
Wel gaven ze aan dat de correspondentie via e-mail zou kunnen gaan en dat ik post ( ze sturen geen tot weinig post werd vermeld ) wel alleen maar op het werk adres zou krijgen.
Inmiddels werk ik al een tijd niet meer in Nederland en Telfort weigert met een oplossing te komen. Nu hebben ze inmiddels mijn abonnement stilgelegd omdat er een rekening niet betaald is. Tja......ze hebben meerdere brieven verstuurd, maar die komen niet aan op de juiste plek.
Hoe kan dit opgelost worden??? Mag telfort weigeren om mijn adres te wijzigen?
Zelf heb ik ook nog een Vodafone Zakelijk abo en daar heb ik nooit problemen mee gehad, Vodafone heeft na mijn verhuizing meteen mijn adres gewijzigd in mijn Belgische adres en heeft er ook nog nooit een probleem van gemaakt. Ook krijg ik netjes mijn post van Vodafone.
Dus nogmaals.......weet iemand hoe Telfort en ik tot een oplossing kunnen komen, daar ik niet meer in Nederland werk en dus ook niet op het adres zoals ik bij Telfort bekend sta.
Enige wat Telfort medewerkers aan de telefoon kunnen is sorry zeggen, maar nooit met een oplossing komen.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort en België
Re: Telfort en België
Gezien het feit dat mobiele telefonie alleen nog maar per land wordt geleverd, kan ik me goed voorstellen dat de administratieve systemen bij Telfort (en wellicht iedere andere provider ook) niet zijn ingericht om buitenlandse adressen te verwerken. Er zullen maar heel weinig mensen zijn die een Nederlands abonnement hebben terwijl ze in het buitenland wonen en werken dus het klinkt niet onlogisch dat ze dit niet ondersteunen.
Ik denk dat er meer mensen zijn dan je denkt die een Nederlands abo hebben en niet in Nederland wonen.
Zelf woon ik in de grensstreek ( NL is hier 2 km vandaan ) en 15% van de 20.000 inwoners hier is Nederlands. Een aanzienlijk deel van deze mensen heeft ook een NL telefoon.
Zoals ik al zei, Vodafone deed totaal niet moeilijk en gaf aan dat ik zeker niet de enige was.
Nu wil ik dat Telfort ook mijn adres wijzigt, ik woon niet op het adres dat ze hebben en werk er ook niet meer.
Telefoon is inmiddels afgesloten door Telfort omdat er een rekening van 22 euro niet betaald blijkt te zijn, terwijl ze meerdere herinneringen hebben verstuurd......naar dat Nederlandse adres. Tja......daar kan ik niks mee.
Inmiddels ben ik op het oude werk geweest en daar lagen inderdaad 4 brieven van Telfort en 1 van Preventel.......dus daar hebben ze me ook gemeld, terwijl ik graag wil betalen. Ze hebben ook al een eindafrekening gestuurd van 500 euro, terwijl ik helemaal niet van mijn telfort abo af wil.
In mijn ogen maken ze er een potje van. Zij hebben bij de aanschaf van dit abo mij voorgelogen door te zeggen dat mijn Belgische adres geen probleem is. Kan ik niet weten dat de verkoopster alles er voor over heeft om een verkoop rond te krijgen voor haar bonus.....dus geen moeite heeft met liegen en bedriegen.
Telfort, neem je verantwoordelijkheden AUB
Laat ze eens modern worden en zien dat we in Europa leven en niet in hokjes denken.
Zelf woon ik in de grensstreek ( NL is hier 2 km vandaan ) en 15% van de 20.000 inwoners hier is Nederlands. Een aanzienlijk deel van deze mensen heeft ook een NL telefoon.
Zoals ik al zei, Vodafone deed totaal niet moeilijk en gaf aan dat ik zeker niet de enige was.
Nu wil ik dat Telfort ook mijn adres wijzigt, ik woon niet op het adres dat ze hebben en werk er ook niet meer.
Telefoon is inmiddels afgesloten door Telfort omdat er een rekening van 22 euro niet betaald blijkt te zijn, terwijl ze meerdere herinneringen hebben verstuurd......naar dat Nederlandse adres. Tja......daar kan ik niks mee.
Inmiddels ben ik op het oude werk geweest en daar lagen inderdaad 4 brieven van Telfort en 1 van Preventel.......dus daar hebben ze me ook gemeld, terwijl ik graag wil betalen. Ze hebben ook al een eindafrekening gestuurd van 500 euro, terwijl ik helemaal niet van mijn telfort abo af wil.
In mijn ogen maken ze er een potje van. Zij hebben bij de aanschaf van dit abo mij voorgelogen door te zeggen dat mijn Belgische adres geen probleem is. Kan ik niet weten dat de verkoopster alles er voor over heeft om een verkoop rond te krijgen voor haar bonus.....dus geen moeite heeft met liegen en bedriegen.
Telfort, neem je verantwoordelijkheden AUB
Laat ze eens modern worden en zien dat we in Europa leven en niet in hokjes denken.
Telfort is geen Vodafone. Vodafone is een grote internationale provider die klaarblijkelijk wel adressen in het buitenland ondersteund.
Telfort is echter een Nederlandse provider en die ondersteund het dus niet. Dit staat overigens ook in de algemene voorwaarden van Telfort vermeld.
Verder is het niet tijdig betalen van je rekening niet te verwijten aan een verkeerd adres. Je kan immers internet ook je facturen bekijken en je blijft als contractant toch zelf verantwoordelijk voor het voldoen van je facturen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je geen poot hebt om op te staan en dat Telfort hun systemen niet zal aanpassen voor die paar gevallen die in het buitenland wonen.
Telfort is echter een Nederlandse provider en die ondersteund het dus niet. Dit staat overigens ook in de algemene voorwaarden van Telfort vermeld.
Verder is het niet tijdig betalen van je rekening niet te verwijten aan een verkeerd adres. Je kan immers internet ook je facturen bekijken en je blijft als contractant toch zelf verantwoordelijk voor het voldoen van je facturen.
Ik denk eerlijk gezegd dat je geen poot hebt om op te staan en dat Telfort hun systemen niet zal aanpassen voor die paar gevallen die in het buitenland wonen.
Dus jij vind het normaal dat een telefonische verkoopster van Telfort ( niet een of andere internet aanbieder, maar echt via de Telfort website ) tijdens de informatie aanvraag vermeld dat het Belgische adres geen probleem is en dat achteraf blijkt dat dit een leugen is ?Hatertje schreef:Telfort is geen Vodafone. Vodafone is een grote internationale provider die klaarblijkelijk wel adressen in het buitenland ondersteund.
Als de verkoopster meteen had verteld dat ze geen Belgisch adres kunnen verwerken, dan had ik NOOIT mijn abo bij Telfort genomen.
Het is natuurlijk verkeerd dat dit jou zo is verteld. Maar kan je het ook aantonen dat dit zo is gezegd?
Nee, ik kan dat helaas niet aantonen, zou niet weten hoe. Neem aan dat Telfort wel de opname heeft ( ze nemen toch alles op voor "opleidings doeleinden"? )Hatertje schreef:Het is natuurlijk verkeerd dat dit jou zo is verteld. Maar kan je het ook aantonen dat dit zo is gezegd?
Maar als je in het buitenland woont, dan ga je echt wel eerst even de mogelijkheden bekijken en goed navragen of dingen mogelijk zijn.
Telfort zei dus dat het mogelijk was.......vandaar dat ik met hun ook het contract aan gegaan ben.
Het verstrekken van onjuiste informatie bij de verkoop en het niet recht willen zetten van de "leugen", dat is het gene wat me ook zo kwaad maakt.
Liefst had ik toen meteen onder het contract uit gewild, maar dat was volgens Telfort niet mogelijk. En nu willen ze dat ik 503 euro betaal als ik mijn contract stop zet ( ze hebben de eindafrekening al gestuurd omdat er iets fout gegaan is bij het afschrijven van mijn rekening ).
Ze nemen inderdaad deze gesprekken op voor trainingsdoeleinden maar aan deze tapes kan je als consument dus geen rechten ontlenen daar waar Telfort niet verplicht is deze te bewaren. En je kan er van uit gaan dat Telfort deze natuurlijk niet vrijwillig gaat overhandigen en verwijderd als het er op aan komt (als dat al niet gebeurt is).
Misschien is het voor Telfort technisch gezien niet mogelijk om buitenlandse adressen in systeem te plaatsen. In dat geval begrijp ik dat Telfort je adres niet veranderd. De aanpassing in hun systemen om buitenlandse adressen te ondersteunen kost waarschijnlijk veel meer geld dan dat ze er aan terug zullen verdienen.
En het klopt inderdaad dat je abonnement wordt beëindigd met een afkoopsom als je niet tijdig betaald. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk die 500 euries willen zien.
Misschien is het voor Telfort technisch gezien niet mogelijk om buitenlandse adressen in systeem te plaatsen. In dat geval begrijp ik dat Telfort je adres niet veranderd. De aanpassing in hun systemen om buitenlandse adressen te ondersteunen kost waarschijnlijk veel meer geld dan dat ze er aan terug zullen verdienen.
En het klopt inderdaad dat je abonnement wordt beëindigd met een afkoopsom als je niet tijdig betaald. Vandaar dat ze nu waarschijnlijk die 500 euries willen zien.