LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort en (verborgen ?) BTW

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Odiug72

Telfort en (verborgen ?) BTW

Ongelezen bericht door Odiug72 »

Beste Mensen,

Ik kan me vergissen door het de wazige commnucatie bij Telfort, maar het lijkt er toch sterk op dat Telfort bewust tarieven, voornamelijk van abbonnementskosten zonder BTW aan particulieren communiceert. Dat zou nog kunnen als dat duidelijk en opzichtig werd vermeld, maar dat kan ik niet concluderen. Zowel op de website alsook op de offerte (en ook later, helaas, het contract) dat ik onlangs afsloot, SIM-only, wordt simpel met tarieven gecommuniceerd alsof ze inclusief zijn. Later pas op de facturen blijkt dat ze er nog BTW op toevoegen.
En dan blijk je dus ineens veel duurder uit te zijn dat je verwacht...
Dat kunnen ze toch niet maken in communicatie en afspraken richting consumenten ??

Gerard.
Laatst gewijzigd door Odiug72 op 18 nov 2013 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Odiug72

Re: Telfort en (verborgen ?) BTW

Ongelezen bericht door Odiug72 »

Bedankt voor dit artikel. Lijkt me dus duidelijk dat telfort hier inderdaad niet juist te werk gaat !

Hebben andere mensen deze klachten ook ?

En de grote vraag is dan; kan ik eisen van Telfort dat ze me de tarieven in de offerte en contract zoals daarin weergegegeven moeten doorbelasten (dus als zijnde incl BTW) in plaats van deze op de factuur te verhogen met BTW ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Prijzen naar consumenten dienen altijd inclusief BTW te zijn. Staat er geen enkele vermelding over BTW bij, dan is geadverteerde prijs gewoon geldig, en kan winkelier niet achteraf 21% erop doen.

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Helaas kan ik uw bewering niet staven. Mijn Telfort abonnement kost € 30,-. Dit bedrag is inclusief BTW. Op de factuur staat duidelijk vermeld: Abonnement € 24,79 BTW € 5,21 Totaal € 30,-

jantje7

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Zowel op de website alsook op de offerte (en ook later, helaas, het contract) dat ik onlangs afsloot, SIM-only, wordt simpel met tarieven gecommuniceerd alsof ze inclusief zijn. Later pas op de facturen blijkt dat ze er nog BTW op toevoegen.
Op de factuur worden altijd de kosten ex BTW vermeld en op het eind wordt er BTW over berekend
en is het eindbedrag ex BTW gelijk aan uw tarief als uw binnen uw belbundel bleef.
Zie voorbeeld jantje7. Dit is ook zo bij alle andere aanbieders.
Dus als uw eind bedrag hoger is zal de reden meestal zijn dat u meer verbruikt heeft dan er in uw bundel zit.
Het bedrag ex btw vermelden is verplicht

gr Henk

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Odiug72,

Wij communiceren de abonnementsprijzen altijd inclusief BTW. Dit is inderdaad verplicht. Ik kijk graag voor je na wat er in jouw geval precies aan de hand is. Wellicht dat ik e.a. voor je op kan helderen. Graag ontvang ik jouw naw-gegevens en 06-nummer via een privébericht.

Denise

Gesloten