| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort non-service
-
pandore
Telfort non-service
Abonnement verlengd en nieuw toestel (Nokia 2600). Van begin af aan slecht geluid (vervormd), echo (op vorig toestel Siemens bij zelfde numers bellen nooit last van gehad) en irritant gekraak van de behuizing (ja mijnheer, dat is nou eenmaal zo bij een toestel met verwisselbaar frontje. Vergaten ze alleen te melden toen ik contract afsloot). Direct gereageerd naar telfort met verzoek nieuw toestel. Bij ieder contact ander antwoord. Bij opsturen ter reparatie ga je akkoord dat als ze niets vinden je ongeveer 40 Euro moet betalen. Bij de laatste twee contacten met helpdesk over ter reparatie aanbieden attendeerden ze mij met zoveel nadruk daarop, dat ik (gezien ervaringen van anderen) me afvraag of ik het toestel wel ter reparatie zal aanbieden omdat de kans vrij groot lijkt dat ze niets vinden. Bij laatste contact in telfort winkel wist men mij te vertellen dat het een software probleem was wat men direct kon verhelpen in Nokia store. Daar vertelden ze me met een schamper lachje dat het een hardware probleem was (naast me bood iemand zelfde toestel aan ter reparatie: toeval?). Abo is 2 jaar a 12,50 p maand, zonder toestel 6,25. Verschil 24 x 6,25 = 150 Euro. Toestel waarde nieuw ongeveer 80 Euro, dus Telfort verdient hier al 70 Eur, dan nog risico dat ik 40 Eur reparatie moet betalen als iemand daar niets vind. Actie van Telfort is dus bekende sigaar uit eigen doos, gooedkoop is duurkoop, en dan is de klantvriendelijkheid/service als er iets mis is ver onder de maat. Klant meer of minder maakt ze niet uit schijnbaar. Abo wordt opgezegd en volgende toestel is geen Nokia meer. Heb dus nog 18 maanden door te corresponderen met Telfort. Probeer tegelijk probleem met Nokia maar op te lossen.
-
??
Re: Telfort non-service
De nieuwwaarde van een Nokia 2600 maar 80 euro? Dan zijn ze zeker van de vrachtwagen geflikkerd of zo ...
Voor het overige: gewoon opsturen. Dit klinkt echt als een probleem met het toestel wat opgelost kan worden door eea te repareren. Tenzij je een zeurpiet bent (no offence, maar soms zeuren mensen over zaken die echt goed zijn) maar daar ga ik niet van uit.
Voor het overige: gewoon opsturen. Dit klinkt echt als een probleem met het toestel wat opgelost kan worden door eea te repareren. Tenzij je een zeurpiet bent (no offence, maar soms zeuren mensen over zaken die echt goed zijn) maar daar ga ik niet van uit.
-
pandore
Ik heb het toestel net ter reparatie bij Nokia ingeleverd. Met Telfort heb ik ht wel gehad.In de klachendatabase van Nokia is geen ruimte voor het noteren van niet voor-geprogrammeerde klachten. Het kraken van het huis kan de medewerker niet in het klachtenformulier opnemen. Hij voegt er aan toe dat dat kraken bij alle Nokias met een verwisselbaar fronje het geval is....... Dan moet het volgens mij maar eens in de specificaties van het toestel worden opgenomen en moet een verkoper dat voor de koop melden.
Misschien is 80 Eur wat te goedkoop, ik dacht hem voor die prijs te hebben gezien, maar zie nu ook 90-100 eur. Ach, voo zo'n prijsje moet je niet zeueren als het huis tijdens het bellen irritant kraakt.....
Misschien is 80 Eur wat te goedkoop, ik dacht hem voor die prijs te hebben gezien, maar zie nu ook 90-100 eur. Ach, voo zo'n prijsje moet je niet zeueren als het huis tijdens het bellen irritant kraakt.....
Telfort komt niet veel verder dan 'copy-paste' teksten over voorwaarden, onderzoekskosten etc.
In een volgende brief erkent men de foute voorlichting, biedt excuses aan, maar kan schijnbaar geen klantvrienelijke oplossing bedenken.
Bij Nokia is het toestel gerepareerd en dat haal in eind deze week op. Ze waren daar zeer verbaasd dat zowel in de Nokia Store als bij Telfort gezegd werd dat al hun toestellen met afneembare frontjes kraken: dat vonden ze echt niet leuk, en zullen hun medewerkers en Telfort daarop aanspreken, zieden ze.
Abonnement heb ik inmiddels opgezegd maar ik zit er natuurlijk nog wel een fiks aantal maanden aan vast.
nogmaals het bekende goedkoop is duurkoop en de bekende sigaar uit eigen doos. Abo gezien voor 2,50 zonder telefoon voor 1 jaar en dat scheelt je tov mijn abo 240 Euro in 2 jaar en daar koop je met gemak een goed toestel voor met wellicht nog service ook. Let dus op bij de aanbiedingen van Telfort.
In een volgende brief erkent men de foute voorlichting, biedt excuses aan, maar kan schijnbaar geen klantvrienelijke oplossing bedenken.
Bij Nokia is het toestel gerepareerd en dat haal in eind deze week op. Ze waren daar zeer verbaasd dat zowel in de Nokia Store als bij Telfort gezegd werd dat al hun toestellen met afneembare frontjes kraken: dat vonden ze echt niet leuk, en zullen hun medewerkers en Telfort daarop aanspreken, zieden ze.
Abonnement heb ik inmiddels opgezegd maar ik zit er natuurlijk nog wel een fiks aantal maanden aan vast.
nogmaals het bekende goedkoop is duurkoop en de bekende sigaar uit eigen doos. Abo gezien voor 2,50 zonder telefoon voor 1 jaar en dat scheelt je tov mijn abo 240 Euro in 2 jaar en daar koop je met gemak een goed toestel voor met wellicht nog service ook. Let dus op bij de aanbiedingen van Telfort.
DAnk je,
Heb goed opgelet en een gratis telefoon gehad (direct weer doorverkocht voor 50 euro.
Gratis PC gehad ter waarde van 400 euro.
2 maanden gratis abo gehad.
Oude telefoon gewoon gebruikt en abo direct opgezegd per .. (over 24 maanden).
Verder geen problemen gehad.
Silfer
Heb goed opgelet en een gratis telefoon gehad (direct weer doorverkocht voor 50 euro.
Gratis PC gehad ter waarde van 400 euro.
2 maanden gratis abo gehad.
Oude telefoon gewoon gebruikt en abo direct opgezegd per .. (over 24 maanden).
Verder geen problemen gehad.
Silfer