LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort omzeilt garantieverplichting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
djtdlg

Telfort omzeilt garantieverplichting

Ongelezen bericht door djtdlg »

Ik wist niet dat het mogelijk was, maar het blijkt Telfort gelukt te zijn om de Nederlandse garantieverplichting te omzeilen. Wat doet Telfort namelijk? Als het beeldscherm van een telefoon kapot is, is niet de vraag: wat is er gebeurd? Maar de vraag is: welke kleur hebben de stickertjes in het toestel? Als één van de stickers aan de zijkant van het beeldscherm verkleurd is, is er kennelijk druk aan die kant geweest. Ondanks het feit dat dit niet de uitval van het volledige scherm kan veroorzaken, zet de onderzoeker toch een kruisje bij druk- en valschade. Daarmee is Telfort volgens haar schadevoorwaarden vrijgesteld van reparatie. Die stickers zijn echter bijna altijd (deels) verkleurd en het is absoluut geen wet van Meden en Perzen dat dit de oorzaak is van een defect aan het toestel.

Dat wil zeggen dat een fabrieksfout aan het toestel bijna altijd kan worden afgewimpeld op de gebruiker en dat daarmee de Nederlandse wet slim wordt omzeild. Applaus!

sjohie

Re: Telfort omzeilt garantieverplichting

Ongelezen bericht door sjohie »

djtdlg schreef:Ik wist niet dat het mogelijk was, maar het blijkt Telfort gelukt te zijn om de Nederlandse garantieverplichting te omzeilen. Wat doet Telfort namelijk? Als het beeldscherm van een telefoon kapot is, is niet de vraag: wat is er gebeurd? Maar de vraag is: welke kleur hebben de stickertjes in het toestel? Als één van de stickers aan de zijkant van het beeldscherm verkleurd is, is er kennelijk druk aan die kant geweest. Ondanks het feit dat dit niet de uitval van het volledige scherm kan veroorzaken, zet de onderzoeker toch een kruisje bij druk- en valschade. Daarmee is Telfort volgens haar schadevoorwaarden vrijgesteld van reparatie. Die stickers zijn echter bijna altijd (deels) verkleurd en het is absoluut geen wet van Meden en Perzen dat dit de oorzaak is van een defect aan het toestel.

Dat wil zeggen dat een fabrieksfout aan het toestel bijna altijd kan worden afgewimpeld op de gebruiker en dat daarmee de Nederlandse wet slim wordt omzeild. Applaus!
Je gaat wat scheef, je begint over schade aan het beeldscherm, wat doorgaans door valschade of een andere vorm van teveel kracht komt, en wat prima door die stickertjes aangetoond wordt, en dat extrapoleer je zomaar naar algemene schade aan een toestel.

Je beschuldigd ze dus van list en bedrog, of is dit gewoon je gal spuwen omdat ze je gevallen toestel niet willen repareren?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Je gaat wat scheef, je begint over schade aan het beeldscherm, wat doorgaans door valschade of een andere vorm van teveel kracht komt, en wat prima door die stickertjes aangetoond wordt, en dat extrapoleer je zomaar naar algemene schade aan een toestel.

Je beschuldigd ze dus van list en bedrog, of is dit gewoon je gal spuwen omdat ze je gevallen toestel niet willen repareren?
Zelf ga je ook te snel door de bocht, want er zijn zat gevallen bekend van spontaan barstende schermen. Sommige exemplarisch, anderen omdat er een ontwerpfout in het toestel zit.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

eigenlijk niets nieuws.
vroeger hadden we al die stickertjes in het toestel, die aangaven dat je met het toestel in het zwembad had gelegen.
maar waarschijnlijk zijn die na een tijdje gebruik standaard verkleurd.
bijvoorbeeld door het vocht in je adem, dat je bij gebruik de telefoon in blaast.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

die stickers zeggen niks. Er is geen enkele onafhankelijk organisatie die die stickers keurt en garandeert dat ze werken zoasl beoogt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:
olaf79 schreef:
sjohie schreef:Je gaat wat scheef, je begint over schade aan het beeldscherm, wat doorgaans door valschade of een andere vorm van teveel kracht komt, en wat prima door die stickertjes aangetoond wordt, en dat extrapoleer je zomaar naar algemene schade aan een toestel.

Zelf ga je ook te snel door de bocht, want er zijn zat gevallen bekend van spontaan barstende schermen. Sommige exemplarisch, anderen omdat er een ontwerpfout in het toestel zit.
Sjohie zit in de dhc/puma mode: De consument heeft altijd ongelijk.
Neehoor, maar van "de consument" is evenzogoed bekend dat die draait, liegt en bedriegt om onder garantie eigen klunzigheid te laten verhelpen. Staan zat topics van hier en op andere fora, daar komt meestal na een post of 10 à 20 de aap wel uit de mouw. :wink:

Claudia1973

Ongelezen bericht door Claudia1973 »

Na meer dan 10 jaar tevreden klant te zijn bij Telfort nu voor het eerst zeer teleurgesteld in Telfort.
Onlangs is mijn beeldscherm van mijn Samsung S4 uitgevallen.
Niet gevallen. Helemaal niets mee gebeurt. Er zaten wel plots 2 hele kleine krasjes op het beeldscherm.
Melding gemaakt hiervan bij Telfort waarvan de medewerker de mededeling deed dat als de telefoon niet gevallen is dat de reparatie dan voor Telfort is.
Mobiel werd opgehaald door Smartcare.
Vervolgens een mail met de reparatiekosten van € 160,00.
Foto van mijn mobiel met mega grote barsten in het beeldscherm overdwars.
Dit was niet mijn mobiel! Zo heb ik hem niet ingeleverd!
Zwaar teleurgesteld (en boos) gebeld naar Telfort. De medewerker was behulpzaam en zei dat dit waarschijnlijk door het transport is opgelopen en dat hij een mededeling richting Smartcare zou plaatsen voor coulanceverzoek voor reparatie.
Vervolgens heb ik een mail verstuurd naar [email protected] dat mijn mobiel niet met zulke barsten is ingeleverd incl. de ophaalbon (waarin ook vermeld staat dat mijn mobiel kleine krasjes had bij ophaal mobiel).
Mail terug ontvangen : 'Echter blijven de kosten voor het vervangen van het beeldscherm hetzelfde.
De kosten zijn voor vervanging van het beeldscherm dit word niet berekend aan de hand van hoeveelheid beschadigingen'.

Gefrusteerd en boos! Hoe is dit mogelijk... een mobiel waar niets mee is gebeurt en uitvalt....dan zo'n foto met barsten retour.

(oud Samsung mobieltje als leenmobiel ontvangen waar ik geen foto's mee kan maken of ontvangen, leuk als je precies in deze week je trouwjurk koopt).

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Claudia1973 schreef:(oud Samsung mobieltje als leenmobiel ontvangen waar ik geen foto's mee kan maken of ontvangen, leuk als je precies in deze week je trouwjurk koopt).
Ik weet dat het ouderwets is, maar misschien kun je een fototoestel meenemen?

Claudia1973

Ongelezen bericht door Claudia1973 »

mh73 schreef:
Claudia1973 schreef:(oud Samsung mobieltje als leenmobiel ontvangen waar ik geen foto's mee kan maken of ontvangen, leuk als je precies in deze week je trouwjurk koopt).
Ik weet dat het ouderwets is, maar misschien kun je een fototoestel meenemen?
Uiteraard aan gedacht. En dan downloaden op je pc waar vervolgens je aanstaande ook achter zit. Tja
Maar goed daar gaat de issue niet over.

Gesloten