LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort & Postbank disrimineren dove prepaid gebruikers.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jan smale

Telfort & Postbank disrimineren dove prepaid gebruikers.

Ongelezen bericht door jan smale »

Onderwerp: Telfort en Postbank maken hun prepaid opwaarderen zomaar ontoegankelijk door de puur visuele M-opwaarderen te laten vervallen en gaat alles akoestisch doen, dat is onrechtvaardig voor alle doven in Nederland. :( :cry:

Geachte Radar en forum.

Wil U hieraan aandacht besteden

Ik merk dat vele doven hierover klagen

Geldt voor alle doven met een prepaid van Telfort in Nederland.

Het is heel vervelende situatie en ze doen er niets op uit.

We worden aan het lijntje gehouden.

Getuige hun antwoorden hieronder.

M.v.g.

Jan Smale

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Geachte Postbank en Telfort!

Vergeten jullie alle doven in Nederland?

We hebben wel even over 1,3 miljoen mensen, waarvan circa 500.000 doof.
Met het oude telfort postbank simkaart konden we uitsluitend visueel
opwaarderen!

Nu moet je met de siemens MC60 altijd akoestisch opwaarderen en hoe wilt u
dit namens alle doven in Nederland oplossen?
Als er geen oplossing komt zal ik zeker veel publiciteit zoeken ten nadele
van telfort en postbank.
Zelfs met online opwaarderen moet je 1244 bellen, dat is toch te gek!

Uw standaard antwoorden kennen we allemaal maar U geeft geen OPWAARDEER
OPLOSSING VOOR ALLE DOVEN!

En als klap op de vuurpijl worden alle puur visuele M-opwaardeer methode zeer binnenkort afgeschaft! (Op 1-12-2004)

Er is door telfort en postbank onderkend dat de doven NIET uitsluitend
visueel kunnen opwaarderen.

Hopelijk komt er op korte termijn een oplossing!

M.v.g.
Jan Smale

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Telfort zegt het volgende:

KENMERK: Opwaarderen PUUR OPTISCH NIET AKOESTISCH, KAN DAT? [Incident: 041007-000061]

Onderwerp

---------------------------------------------------------------

Opwaarderen PUUR OPTISCH NIET AKOESTISCH, KAN DAT?

Samenvatting Vraag

---------------------------------------------------------------

Reactie (Bianca) - 22/10/2004 03:25 PM

Beste heer Smale,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort en onze excuses voor de late reactie.

Allereerst onze oprechte excuses voor het niet juist beantwoorden van uw vraag.

Uw aanname dat u met uw Siemens MC60 niet uitsluitend via sms / uw display kunt opwaarderen is correct. U wordt altijd teruggebeld door ons opwaardeersysteem met het verzoek uw opwaardeercode in te toetsen. Deze controle kunnen wij helaas niet uitschakelen.

Verder vinden wij het vervelend u te moeten melden dat zeer binnenkort de huidige manier van opwaarderen met uw huidge mobielbankieren toestel (Siemens M35i) komt te vervallen. Deze manier van opwaarderen wordt vervangen door hetzelfde systeem als gebruikt wordt bij de Siemens MC60. Het probleem is daarom niet op te lossen door uw huidige sim-kaart in de Siemens MC60 te gebruiken.

Het enige advies wat wij u kunnen geven is iemand om hulp te vragen bij het opwaarderen, maar wij begrijpen ook dat u niet van anderen afhankelijk wilt zijn voor het opwaarderen van uw beltegoed.

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen en/of suggesties, mailt u deze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice

Postbank beweert het volgende!

-----Oorspronkelijk bericht-----

Onderwerp: RE: KLACHT dat doven klanten NIET kunnen opwaarderen met de Siemens MC60 en dat er een oplossing moet komen!

Geachte heer Smale,

Helaas kunnen wij u op dit moment geen passende oplossing bieden om uitsluitend visueel het beltegoed te kunnen opwaarderen van de Siemens MC60.

Wij raden u aan om de website www.telfort.nl/postbank in de gaten te houden omtrent de ontwikkelingen van dit probleem. Het probleem is bij Telfort reeds bekend.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Postbank N.V.

Hr. A.L. Westerhoff

Manager Callcenter

TRACKING NUMBER: A00000766857-00002134744

Moeder

Re: Telfort & Postbank disrimineren dove prepaid gebruikers.

Ongelezen bericht door Moeder »

Heel goed, dat u dit even aan de orde stelt. Zijn ze nu helemaal gek geworden? Ik heb zojuist ook die brief gehad en denk erover om naar een andere provider uit te zien. Moet nog even uitzoeken welke!

Ik hoop voor u en al die andere dove en slechthorende mensen, dat er een oplossing voor komt.

Moeder van slechthorende dochter.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Echt rot, ben je doof, en dan kun je je telefoon ook niet meer opwaarderen. Kun je niemand meer opbellen.

Moeder

Ongelezen bericht door Moeder »

Beste gast. Ik weet niet of ik u posting hier nu serieus moet nemen, maar laten we er van uit gaan van wel!

Voor een dove of slechthorende is het zo wie zo al moeilijk, niet om te bellen, maar wel om te HOREN. Daarom is bv. smsen een uitkomst en dat moet je toch ook zo af en toe opwaarderen.

Moeder

Gast

Het is duidelijk voorbeeld van minachting van Telfort. Zij vergeten deze groep Nederlanders en hierdoor kunnen ze niet meer zelf opwaarderen.

Uit de reactie van Telfort kan ik niets meer zeggen dat het een normale reactie is en dat ik er geen punten uit kan halen die mij zeggen dat ik bij Telfort weg zou moeten gaan.
Het is u goed recht om deze provider te verlaten, maar u krijgt bij andere providers ook niet altijd alles.

Vooralsnog zou ik het advies van Telfort overnemen om voorlopig het beltegoed met behulp van iemand anders opwaarderen.

Suc6 ermee!

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Bij Vodafone weliswaar geen mogelijkheid tot opwaarderen via m-banking, maar wel via Online Services zonder akoestische bevestiging opwaarderen op de internetsite, anders via de gangbare *102* codes... Misschien zou slechthorend Nederland er dan voor kunnen kiezen om bij Vodafone met beltegoed te bellen/sms-en.

Meer info??

http://www.vodafone.nl/prive

Flierp

Ongelezen bericht door Flierp »

Jan Smale schreef: We hebben wel even over 1,3 miljoen mensen, waarvan circa 500.000 doof.

lijkt mij heel sterk dat van 1,3 miljoen klante een 0,5 miljoen doof zijn...

Gast

Het is kl0te, dat geef ik toe, maar telfort/postbank hoeven hun producten natuurlijk niet op elke handicap aan te passen. Sprake van discriminatie is er dan ook absoluut niet! Schaam je om dat woord te misbruiken.

Er zijn 2 oplossingen:
Of je gaat naar een andere aanbieder waarbij je opwaardeerkaarten in de supermarkt kunt kopen (je m35 kan je gratis laten unlocken door telfort omdat je die langer dan een jaar hebt).

Of je leert het menu van de terugbelcomputer uit je hoofd, je hoeft immers niet te luisteren naar de computer, als je de code(s) maar op het goede moment invoert.

Veel succes ermee, maar nogmaals, dit is zeker geen discriminatie en het is ook niet onrechtvaardig, het is op zijn hoogst slechte service.

MOSA

Ongelezen bericht door MOSA »

Beste Gast,

Er is hier wel degelijk sprake van discriminatie. Dat is nl. het geval wanneer er ongelijke behandeling plaatsvind tussen verschillende mensen op oneigenlijke gronden waaronder een handicap.

Gast

MOSA, ik denk dat jij niet precies weet wat discriminatie in houdt.
De operator behandeld iedereen het zelfde, maar helaas hebben de dove medemensen daar niks aan en willen die juist dat er een aanpassing voor hun komt in het systeem, zodat zij er ook iets aan hebben.

Ik denk dat we hier niet moeten vergeten dat telefoons in eerste instantie zijn bedoeld om mee te bellen.
Daar zijn later dus diensten zoals bijv. sms bijgekomen en natuurlijk is dat ideaal voor de dove medemens.
Daardoor kunnen zij nu ook via een telefoon communiseren.
Echter het hoofddoel van de telefoon blijft het zelfde.

Maar nu even een vraag aan de dove medemens.
Jullie willen dus dat het opwaarderen puur visueel gaat.
Denken jullie daarbij ook aan de blinde en slechtziende medemens?
Zij kunnen dan hun telefoon namelijk niet meer opwaarderen en zouden het dus graag akoestisch hebben.

Wanneer jullie nu beweren dat de operator discrimineerd, discrimineren jullie dan ook niet?
In dit geval houden jullie namelijk ook geen rekening met de mensen die een andere handicap hebben dan jullie.
Of is dat een puur egoïstische gedachtegang van jullie om te zeggen dat er gediscrimineerd wordt.

Flierp

Ongelezen bericht door Flierp »

De discriminatie is van de kant van moeder natuur... zij is de gene die besloten heeft "gelijkwaardige" mensen geen mogelijkheid tot het waarnemen van geluid geven... ;)

belachelijk om te zeggen dat telfort discrimineert! is net zo belachelijk wanneer men zegt dat trosradar blinden discriminineert omdat zij de website niet kunnen zien!

Gast

Precies Flierp, dat probeerde ik dus ook duidelijk te maken.

gerard67

Ongelezen bericht door gerard67 »

wat een gezeur zeg,ik ben voor 75% slechtsziend en kan geen enkele gms bedienen,en dan je klagen over de postbank die juist met gratis toestellen ed. iets probeerd te doen,maar je kan niet iedereen altijd van dienst zijn, ik vind een topic die gesloten moet worden,want zo ken ik nog wel een paar handicaps

Gast

Goed gezegd, gerard67......
Maar, nog een klein vraagje.
Hoe heb je dan deze topic kunnen lezen?

Gast

Nou hij is voor 75 % slechtziend, dwz niet voor 100 %

hehe :!:

Gast

ja, ok, maar een telefoon kan hij niet gebruiken.
Ik vroeg het me dus gewoon af.

Gast

Het gaat niet om de operator die dicrimineert, maar de aanbieder dus Telfort.
Ik kan wel meegaan met het verhaal discriminatie.
Het is altijd mogelijk geweest en nu niet en als iets nooit mogelijk is geweest kan je er ook geen klacht over hebben.
Ik vind dat de meeste replys deze groep mensen belachelijk worden gemaakt.
Ik kan zien en horen ik heb er dus geen problemen mee, maar kan begrip hebben voor dit item.

Gast

Je kan begrip opbrengen voor het onderwerp, ok.
Maar discriminatie is wel een erg groot woord hoor.
Wanneer het ff niet zo gaat zoals iemand zou willen dan wordt er meteen gediscrimineerd.
Een woord dat algemeen bekent is in nederland inmiddels, maar waarvan maar weinige de echte betekenis kennen.

Gast

Exact, van discriminatie is hier geen sprake.
Anders zou Telfort hier bewust en expres alleen jullie groep uitsluiten en daarbij vertellen dat de groep doven wordt uitgesloten, omdat ze de kosten niet dekken. Dit zal meer op discriminatie lijken... en dat doen ze niet!

Gast

Men begint al te piepen als KPN de voicemail ongevraagd aanzet.
Dit kost voor de prepay klanten een hoop geld en dan gaan jullie hier zeggen dat het normaal is dat dove of slechthorende klanten wel vergeten mogen worden.
Het is in mijn ogen ook discriminatie.

Gesloten