LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
GJJ

Telfort

Ongelezen bericht door GJJ »

Hallo iedereen,

ik heb 1 maand geleden op de site van telfort een actie gezien waarbij je een abonnement afsluit voor 2 jaar en daarbij gratis een computer krijgt (op het plaatje zag je een volledige computer!!). Dit leek me een leuk idee. Had ik dit maar nooit gedaan! :cry:

Ik kreeg thuis een afhaalbericht van de tpg. Ik ben op 7 oktober naar het postkantoor gegaan om de spullen op te halen. Toen ik thuis kwam zag ik dat er geen beeldscherm bij zat en dat de telefoon en sim-kaart ook ontbreekten.

Ik heb direct een mailtje gestuurd naar Telfort. Ook ben ik naar het postkantoor geweest.

Telfort heeft me een mailtje teruggestuurd. Na onderzoek van Telfort zelf!!!! bleek dus dat er al vanaf de 5e van oktober (toen had ik de spullen dus nog niet opgehaald en dit bewijsje heb ik nog) met de telefoon was gebeld. En dit wel 43 keer en naar het buitenland. Onder andere naar Marokko, Spanje, Engeland enz. Telfort heeft zelf erkend dat ik het dus nooit geweest kan zijn.

Toch haalt Telfort het in z'n hoofd om mij een specificatie en een rekening te sturen van 214 euro!!! Ook vermelden ze er doodleuk bij dat het geld 23 oktober van mijn rekening wordt afgeschreven.

Daarbij komt dat ik nooit een beeldscherm heb ontvangen! Het blijkt nu dus dat een beeldscherm niet bij de actie hoort. Ik vind dat ze dit dus NOOIT op het plaatje hadden moeten plaatsen. Dit is oplichterij!

Telfort heeft me de 14e een tweede telefoon toegestuurd. Het is vandaag de 21e!!! en nog steeds heb ik geen telefoon mogen zien. Zelfs het afhaalbericht heb ik niet ontvangen.

Gast

Re: Telfort

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom kom je nou gelijk zo'n drukte hier maken met oplichterij enzo? Dat je telefoon verdwenen was lijkt me gewoon een ordinair geval van diefstal bij de post. Dat komt vaker voor, daar kan je toch gewoon in overleg met Telfort bekijken hoe je daar mee om moet gaan, aangifte doen bij de politie en dergelijke? Dat jij de rekening krijgt van het bellen is natuurlijk logisch, niet heel Telfort is in rep en roer omdat er een telefoontje gestolen is, alles draait gewoon door, en rekeningen gaan naar de bijbehorende abonnementhouders. Daar kom je achteraf wel uit met Telfort en de verzekering enzo. Wees blij dat er gebeld is, dat geeft de recherche tenminste aanknopingspunten bij de opsporing van de dader.
Tja, blijft over die monitor... Stond dat in de aanbieding naast de afbeelding specifiek omschreven dat je die zou krijgen, en stonden er specificaties van de PC? Zou je met een 386 mét monitor wel tevreden zijn geweest? Zou je niet op de aanbieding zijn ingegaan als je had geweten dat er geen monitor bij zat? Je had je natuurlijk ook wat beter kunnen informeren voordat je op die aanbieding ingesprongen was, of je kunnen afvragen hoe die PC op jouw abonnement terugverdiend moet gaan worden. Dat lijkt me een grotere zorg voor je dan het ontbreken van een monitor...

hilda

Ongelezen bericht door hilda »

even een reactie op telfort
wij hebben sinds een klein jaar een samenbel-abonement en het bevalt ons prima, alles is tot nu toe goed verlopen, maar als diegene met die pc is wat verder had gelezen dan zijn/haar neus lang is , had ie kunnen lezen dat er geen monitor bij hoorde, alleen tegen meerprijs
en dat het toestel zoek was is niet telfort , maar de post zijn schuld, daar raakt wel heel vaak wat zoek
een pluim voor telfort, we zijn altijd zeer goed geholpen en dat kan ik van t-mobile niet zeggen daar heeft nooit eens een telefoonrekening van geklopt

??

Ongelezen bericht door ?? »

Tja. Dat van die monitor is toch echt je eigen fout. Er stond duidelijk op de website van Telfort dat de monitor NIET in de aanbieding zit! De enige manier waarop je dat niet hebt gezien is als je de aanbieding volstrekt niet hebt doorgelezen. Dat is normaal al onbegrijpelijk, maar nu helemaal: de aanbieding was vrij duidelijk omschreven en het doorlezen daarvan was nog geen minuut werk.

Dan qua telefoon: het gebeurt helaas vaker dat een telefoon wordt gejat bij TPG Post. Daar kan Telfort ook weinig aan doen. Dat de tweede telefoon nog niet binnen is wijst om nog meer problemen - iets waar je echt met de beste wil van de wereld Telfort nog niet de schuld van kunt geven. Die kunnen er weinig aan doen dat bepaald personeel bij TPG steelt als de raven! Wat uiteraard niet weg neemt dat het heel erg vervelend (en dat is een zwaar understatement) is als dit je overkomt.

Tip: bel naar Telfort waarom je de telefoon nu nog steeds niet hebt. Kunnen ze eea via TPG Post uit laten zoeken.

Qua de factuur die je ontvangen hebt: ofschoon het niet netjes is, loopt het allemaal via automatische systemen. Je kunt het beste met Telfort gaan overleggen hoe je dit kunt verrekenen. En als je een schriftelijke klacht indient over zowel je telefoon als je factuur, zullen ze vast wel met een nette oplossing komen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

EIGEN SCHULD DIKE BULT!!!!

Van oplichterij is geen sprake! WAnt in de advertentie staat duidelijk vermeld dat je een gratis pc krijgt MET TOETSENBOORD en MUIS, maar GEEN BEELDSCHERM! Die kon je er als optie bijnemen!

Volgende keer beter je huiswerk doen, en dan pas bij Telfor tlopen klagen! :twisted: Pffff...

GJJ

Ongelezen bericht door GJJ »

Zo zo mensen oke mijn fout, re;ax een beetje straks krijgen jullie nog een hartaanval.... :shock:

Gesloten