25 juni in verband met verhuizing telfort internet + bellen aangevraagd. Levertijd 3 weken.
1 augustus werkt het internet, maar telefoon doet het niet.
Na heel veel minuten bellen ( €0.30 per minuut) eindelijk contact en binnen 5 werkdagen zal de telefoon het doen. half augustus geen telefoon, weer heel lang bellen met helpdesk, gaat er iets mis bij Telfort en mijn nummer is weg. Ze weten niet hoe dit kan maar met een nieuw nummer is 10 tot 15 dagen dat ik telefoon heb.
Na 20 dagen nog geen telefoon, maar krijg een brief dat mijn aanvraag is geanuleerd.
Weer bellen met helpdesk en er gaat weer iets fout, het nummer moet opnieuw worden aangevraagd en dat kan 4 tot 5 weken duren.
Request moet aangevraagd worden maar deze kan ook dan weer worden geweigerd zodat het nog wel veel langer kan duren.
Ik wordt hier dood en doodziek van.
Ik heb KPN opgebeld. Die beloven binnen 10 dagen dat mijn telefoon werkt met behoud van oude nummer.
Dit is crimineel gedrag, waar nog veel meer mensen de dupe van worden. Ze houden je gewoon aan de lijn om met een dure helpdesk te gaan bellen. Ik wil ook wel graag van mijn internet af, want bellen en internet is veel goedkoper maar dat kan niet terwijl ik bellen en internet heb besteld.
Zij voldoen niet aan verplichting en storten geen geld terug.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telfort
Re: telfort
Schrijf een brief, dit is goedkoper en liefst aangetekend....
Hierin eis je het oude telefoon nummer binnen redelijke termijn... (2 weken na verzending)
en anders ontbind je de overeenkomst en ga je gewoon elders....
Hierin eis je het oude telefoon nummer binnen redelijke termijn... (2 weken na verzending)
en anders ontbind je de overeenkomst en ga je gewoon elders....
Re: telfort
Zie: http://www.consuwijzer.nl/ voor info over overstap met nummerbehoud.
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Schadevergoeding aangetekend met ontvangstbevestiging vragen.
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
Als u een probleem bij Telfort heeft kunt u er bijna zeker van zijn dat de uiteindelijke oplossing via de Geschillencommissie loopt tenzij KPN weer de gedupeerde klanten te hulp schiet. Zie
Telfort maakt fout op fout
Sterkte!
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat
Schadevergoeding aangetekend met ontvangstbevestiging vragen.
In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend in gebreke te stellen, een redelijke termijn aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
Als u een probleem bij Telfort heeft kunt u er bijna zeker van zijn dat de uiteindelijke oplossing via de Geschillencommissie loopt tenzij KPN weer de gedupeerde klanten te hulp schiet. Zie
Telfort maakt fout op fout
Sterkte!