LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telforts nieuwste dieptepunt.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Frans en Rianne Zijm

Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Frans en Rianne Zijm »

In aansluiting op de administratieve chaos van maart jl.(de beruchte brief van de deurwaarder en de ten onrechte afgesloten telefoons)het volgende:

Zojuist ontvingen wij een rekening van Telfort waar ook EXTRA KOSTEN (nl. schorsingskosten)in rekening zijn gebracht van 10,50 euro (en hierover betaal je ook nog zo'n 2 euro btw).

Afijn, wij bellen met Telfort om te vragen wat dat voor kosten zijn en wat denk je? Dat zijn kosten die we moeten betalen voor het heraansluiten van de telefoon. Let wel: de telefoon was afgesloten door een administratieve fout van Telfort.

Het is toch godsgeklaagd dat Telfort nu dit geintje weer flikt. Je zou denken dat ze wel hadden geleerd van hun dramatische fouten van vorige maand. En dat ze er alles aan zouden doen om de ontevreden klanten te pemperen. Maar nee hoor. Ze zijn zeer destructief bezig en jagen nu hun klanten alsnog weg.

Wij hebben het inmiddels wel gehad met Telfort en zijn het dermate zat dat we op zoek gaan naar een nieuwe goede provider.Heeft iemand nog tips?

We zijn trouwens benieuwd of er meer gedupeerden onder jullie zijn?

Met vriendelijke groet,
Frans en Rianne

rene

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door rene »

Probeer Vodafone eens een keer.....

Sander Schuringa

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Sander Schuringa »

Ik heb een jaar geleden een contract bij Telfort afgesloten en die gaven mij de garantie dat ik overal dekking had. Als het niet door Telfort was dan was het door (toenmalig) Libertel. Na een paar weken hadden ze de regeling met Libertel opgezegd en had ik niks aan de telefoon. Later kreeg ik een paar maanden geen rekeningen en vervolgens van drie maanden in een keer. Dat kon ik niet in een keer betalen dus heb ik met veel omwegen een regeling kunnen treffen met het incasso. Na betaling van het eerste termijn kreeg ik een brief dat ze niks hadden ontvangen en dus de regeling zouden opzeggen! Ik heb vele uren geprobeerd en nu de hoop opgegeven. Ik hoor het wel van hun!

DLV-C

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door DLV-C »

Ik wacht nu al 4 maanden op mijn simulock code hopeloos

Alex

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Alex »

Zelf heb ik geprobeerd een abonnement bij Telfort/O2 af te sluiten. De verkoper kon dit toen niet leveren waardoor alles niet door is gegaan. Ze hebben toen wel al de brief naar Telfort/O2 doorgestuurd die toen het abonnement heeft geactiveert. Ik krijg nu steeds rekeningen voor een abonnement wat ik nooit heb gekregen. Ik heb nu al 3 maanden niet kunnen bellen terwijl die wel betaald zijn. Telfort/O2 wil alleen de sim-kaart opsturen als ik nog 20 euro extra betaal! Zij zeggen dat O2 alleen de diensten levert en dat ik het allemaal maar met de verkoper moet regelen. Als je met O2 belt krijg je alleen de klantenservice en die zijn erg onbeschoft. Ze kunnen je nooit helpen maar willen je ook niet doorverbinden met degene die er wel over gaat. Daar kun je alleen een brief naar schrijven.

Hier dus nog een slachtoffer van Telfort/O2. Succes met jullie moeilijkheden! Ik ben benieuwd hoe de mijne aflopen.

Robert

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Robert »

Misschien is het makkelijker om een forum-pagina voor TEVREDEN o2/telfortklanten te maken (dan blijft het alleen verdacht rustig daar...)

Mochten er meer klachten zijn, ik heb daar een klaagbox voor geopend op www.otwo.sucks.nl (Radar-redactie, hier kunnen jullie vast wel voer voor een uitzending uit halen!)

jeannine

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door jeannine »

Ik heb in mei 2002 een abonnement bij 02 genomen. Zij zouden dus mijn oude abonnement bij Hi opzeggen, omdat ik nummerbehoud wilde.

Dat hebben ze niet gedaan, want er zijn blijkbaar veel zieken op de afdeling. Faxen en andere papieren die gewoon kwijtraken daar. Ik ben al 2 maanden aan 't bellen en telkens zeggen ze: "bel volgende week maar terug".

Nu zit ik nog steeds met 2 abo's en heb vandaag aan allebei zelf maar aangetekend m'n abonnement opgezegd.

william

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door william »

Robert stinkt uit z'n bek als een bunzing uit z'n reet

Katja

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Katja »

William, William, WIlliam, ik ruik jouw zweetvoeten de hele week. En dan zulke opmerkingen. Schaam je!

Henk jan

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Henk jan »

Beetje respect he katja !!
Mensen snapper er gewoon niks van.
Die denken dat we nog in het jaar 1960 zitten ofzo

Herman

Re: Telforts nieuwste dieptepunt.

Ongelezen bericht door Herman »

Beste leden van dit Telfort/O2-forum,

Zelf heb ik 2 jaar geleden een Clarity abonnement afgesloten bij Telfort/O2, shame shame. Meteen al bleek de dekking rond mijn huis zwaar teleurstellend. Eén streepje, twee streepjes hooguit, terwijl ik niet in een bosgebied woon, ook niet in een stiltegebied of op een industrieterrein.

Om over de dekking binnenshuis nog maar te zwijgen, want daar was dus helemaal géén dekking. Dus de stoute schoenen aangetrokken en die ratten van Telfort maar eens gebeld.

Moest eerst een hele tijd wachten, werd toen doorverbonden naar een of andere tuthola waaraan ik mijn dekkingsprobleem heb uitgelegd. Er was een computerstoring, vertelde de rat, maar dat vertelde ze pas toen ik met mijn verhaal klaar was, dus moest ik met hetzelfde verhaal maar later terugbellen. Want het was zogenaamd niet mogelijk dat Telfort hierover met mij zou bellen, wat merkwaardig is voor een bedrijf dat in communicatie doet!

Dus de volgende dag teruggebeld met dezelfde klacht en ronduit schandalig geholpen door een lulhola (is dat het equivalent van een tuthola?). Zo'n figuur dat niet luistert, je voortdurend onderbreekt, alleen maar dooddoeners spuit en je niet van relevante informatie voorziet. Het kwam er dan op neer dat er meer mensen bij mij in de omgeving moesten gaan bellen naar de klantenservice, want dan pas zou mijn klacht worden behandeld! Of ik dus even mijn buren wilde optrommelen. En wie durft zijn buren op te biechten dat hij een abonnement bij Telfort heeft? Niemand toch?

Wat een behandeling van de 'klantenservice', zeg, ik was pislink en heb die dag lopen piekeren wat ik zou doen. De volgende dag, dat was een zondag, heb ik teruggebeld, want ik eiste een onmiddellijke ontbinding van mijn contract, alsmede excuses voor de hufterige behandeling die mij ten deel was gevallen. Mijn standpunt was duidelijk, namelijk dat buiten mijn weten om ik onbereikbaar was geworden, nota bene in het midden van Nederland, en dat dit een onmiddellijke ontbinding van het contract rechtvaardigde!

Dus gebeld en op zich met een aardige meid gesproken, alleen sliste ze wel heel erg, mogelijk van de zenuwen, mogelijk dat haar gebit er ooit uitgeslagen is door een klant die haar op straat had herkend. Deze madame heeft mijn verhaal aangehoord en vertelde dat ik de dag daarop maar moest terugbellen, 'want de contlactenafdeling was niet beleikbaar op zondag'.

Goed, alle begrip voor Telfort, en dus op maandag teruggebeld. Eerst 25 minuten in de wacht gestaan, vervolgens werd de verbinding direct verbroken. Opnieuw gebeld, nu ruim 30 minuten in de wacht gestaan, maar ja, er was lekkere koffie en een krant in de buurt en ik kon mijzelf in de tussentijd goed voorbereiden op de donderpreek die ik zou gaan geven aan de zielige homofiel die op dat moment zijn aars nog aan het oppoetsen was. Hij deed zijn uiterste best om mij te kalmeren, maar ondanks zijn conflict-cursussen I, II en III is het hem niet gelukt. Hij bleek ook geen verstand van dekkingsklachten te hebben, wat in zijn geval misschien wel begrijpelijk is.

Ik werd doorverbonden met de afdeling contracten en heb daar wederom een half uur moeten wachten. Vervolgens met een merkwaardig soort personage gesproken. In iedere zin gebruikte hij mijn achternaam, wat ik niet echt kon waarderen. Heb hem geïmiteerd, waarop hij dreigde de verbinding te verbreken. Wat een stumperd! Meneer vertelde mijn situatie te begrijpen, hij vertelde het allemaal heel vervelend te vinden, hij was blijkbaar samen met die homofiele dombo op cursus geweest. Maar een mogelijkheid tot ontbinding van mijn contract was niet mogelijk, want, zo werd mij fijntjes uitgelegd, ik had van te voren kunnen informeren naar de plaatsen in Nederland waar wél en waar géén Telfort-dekking mogelijk zou zijn. Je explodeert toch als je dit te horen krijgt!

Ik was dus echt laaiend en heb de meneer van de contractenafdeling alle mogelijke Derde Wereld ziekten toegewenst die ik op dat moment wist op te noemen. En hoopte nu van harte dat deze leproos zijn besmetting zou overdragen op al zijn collega's, zodat mijn contract alsnog ontbonden kon worden wegens massale sterfte binnen Telfort.

Toen ik een week na dit telefoongesprek nog steeds geen dekking binnenshuis had maar inmiddels wel een rekening voor mijn abonnementskosten, begreep ik dat de Goede God mijn verzoek niet had verhoord. Ik ben maar weer gaan bellen met de kneusjes van de klantenservice. Dit keer een meid met iets in haar mond. Ik weet niet wat, interesseert me eigenlijk ook niet, maar kreeg het gevoel dat ze haar manager aan het plezieren was. Ze heeft toen een klacht voor mij aangemaakt, maar tot op de dag van vandaag heb ik daarop geen reactie ontvangen.

Zelf had ik inmiddels een brief naar de afdeling Customer Relations verzonden, omdat het verdomde contract nog steeds liep. De afdeling Customer Relations schijnt trouwens een heel bijzondere afdeling te zijn. Er werken namelijk alleen maar doofstomme medewerkers. Ze kunnen wel lezen, schrijven en liegen, maar niet spreken of horen. Ik heb naderhand meerdere keren gebeld met het verzoek iemand van Customer Relations te spreken, maar het bleek keer op keer dat de betreffende afdeling wordt afgeschermd door de kneusjes van de klantenservice.

Ook mijn klachtenbrief werd niet beantwoord. Was niet binnengekomen bij Telfort/O2, werd mij later door een kneusje verteld. Niet alleen doof en stom, maar dus ook nog eens blind bij Telfort. Vervolgens geëist om met een coordinator van Telfort/O2 te spreken, maar dat was niet mogelijk.

Dus werd het tijd voor grover geschut. Ik heb mijn rechtsbijstandverzekering aangeschreven, in een laatste wanhoopspoging. En wat schetste mijn verbazing: Het contract kon nu plotseling wél worden ontbonden, zonder noemenswaardige problemen. In één week tijd geregeld. Weliswaar geen excusesbrief namens Telfort/O2, maar in ieder geval de zekerheid dat ik niet langer hoefde te betalen voor een waardeloze service.

Moraal van dit verhaal: Meteen naar je rechtsbijstandsverzekering i.g.v. een (dreigend)conflict met O2/Telfort!

Gesloten