| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tijdelijk bevriezen abonnement Tele2
Tijdelijk bevriezen abonnement Tele2
Vanaf september 2011 heb ik een abonnement lopen bij Tele2.
Ik had 2 jaar geleden nog geen idee waar ik inmiddels zou zijn in mijn leven.
Nu ben ik tijdelijk op uitwisseling naar het buitenland en blijkt dat ik niet tijdelijk mijn abonnement mag bevriezen. Dit was mij duidelijk geworden via de telefoon en via de chat online. Nou werd ik afgelopen week gebeld met de vraag of ik nog tevreden was met mijn abonnement bij Tele2. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik dat niet meer ben en dan ook per september een nieuw abonnement zou aangaan bij een andere provider met betere service. De jongeman die ik aan de telefoon had vertelde mij dat het onzin was dat de collega's hadden gezegd dat ik niet kon worden bevroren en dat ik zo snel mogelijk gebeld zou worden om te regelen dat mijn abonnement tijdelijk gestopt kon worden. Ik hoefde volgens hem niet een bewijs van uitschrijving in Nederland daarvoor te laten zien en ook niet een bewijs van inschrijving in het buitenland. Nu sprak ik net weer met de klantenservice en toch zeggen zij weer dat stopzetten niet mogelijk is. Ik ben zeer ontevreden over deze kastje naar de muur politiek en ik ben helemaal klaar met tele2. Zeker nu ik tientallen euro's per maand weg gooi omdat ik mijn Nederlandse nummer niet meer gebruik.
Nu ben ik tijdelijk op uitwisseling naar het buitenland en blijkt dat ik niet tijdelijk mijn abonnement mag bevriezen. Dit was mij duidelijk geworden via de telefoon en via de chat online. Nou werd ik afgelopen week gebeld met de vraag of ik nog tevreden was met mijn abonnement bij Tele2. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik dat niet meer ben en dan ook per september een nieuw abonnement zou aangaan bij een andere provider met betere service. De jongeman die ik aan de telefoon had vertelde mij dat het onzin was dat de collega's hadden gezegd dat ik niet kon worden bevroren en dat ik zo snel mogelijk gebeld zou worden om te regelen dat mijn abonnement tijdelijk gestopt kon worden. Ik hoefde volgens hem niet een bewijs van uitschrijving in Nederland daarvoor te laten zien en ook niet een bewijs van inschrijving in het buitenland. Nu sprak ik net weer met de klantenservice en toch zeggen zij weer dat stopzetten niet mogelijk is. Ik ben zeer ontevreden over deze kastje naar de muur politiek en ik ben helemaal klaar met tele2. Zeker nu ik tientallen euro's per maand weg gooi omdat ik mijn Nederlandse nummer niet meer gebruik.
Re: Tijdelijk bevriezen abonnement Tele2
Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van het tijdelijk kunnen bevriezen van een consumenten mobiel abonnement, maar je contract met voorwaarden zou dat duidelijk moeten maken?Parijs013 schreef:Vanaf september 2011 heb ik een abonnement lopen bij Tele2.
Misschien dat die ene medewerker in de war met een zakelijk contract waar dat wél mee kan?
Maar goed, je had toentertijd natuurlijk ook een éénjarig contract kunnen nemen..
Welkom bij de club. Ik geen persoonlijk geen mensen die in de toekomst kunnen kijken. Wel weet ik, dat het je eigen keuzes en dus ook je eigen verantwoordelijkheid geweest zijn om:Parijs013 schreef:Vanaf september 2011 heb ik een abonnement lopen bij Tele2.
- een abonnement voor 2 jaar aan te gaan
- tijdelijk naar het buitenland te gaan.
Dat je door je eigen keuzes geen gebruik meer kan maken van het abonnement (wat ik niet snap, want ik kan in het buitenland gewoon bellen met mijn Nederlandse abonnement, alleen zijn de kosten wat hoger) daar heeft Tele2 niets mee te maken. En dus moet je gewoon betalen. Dit zal ook best wel ergens in de voorwaarden staan die je destijds ontvangen hebt, maar waarschijnlijk net als iedereen niet gelezen hebt.
Maar ik zou het zeker blijven proberen, misschien lukt het een medewerker wel.
-
Tele2 Webcare
Beste Parijs013,
Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het tijdelijk bevriezen van je abonnement en dat het contact niet naar wens verloopt. Ik begrijp dat dit erg lastig kan zijn. Voor hoe lang ga je naar het buitenland? Krijg je hier ook een bewijs van, bijvoorbeeld een werkvisum of een verhuizing naar het buitenland? Ga je je volledig uitschrijven, omdat je aangeeft dat het om een tijdelijke uitwisseling gaat? Ik hoop snel van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik vind het vervelend om te lezen dat er onduidelijkheden zijn over het tijdelijk bevriezen van je abonnement en dat het contact niet naar wens verloopt. Ik begrijp dat dit erg lastig kan zijn. Voor hoe lang ga je naar het buitenland? Krijg je hier ook een bewijs van, bijvoorbeeld een werkvisum of een verhuizing naar het buitenland? Ga je je volledig uitschrijven, omdat je aangeeft dat het om een tijdelijke uitwisseling gaat? Ik hoop snel van je te horen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
En als TS dit heeft dan kan het wel bij Tele2?Tele2 Webcare schreef:Beste Parijs013,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
-
HTCHenk007
Waarschijnlijk alleen bij "hoge" uitzondering