LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tip voor Planet/KPN telefoonstoring

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
j.jagt

Tip voor Planet/KPN telefoonstoring

Ongelezen bericht door j.jagt »

Ook sinds een week I&B van Planet KPN, installatie ging OK, maar ik kon wel gebeld worden, niet zelf bellen. Na een paar dagen viel de telefoon helemaal dood, alleen kiestoon, verder NIKS, Via mobiel kreeg ik een stuk of 4 helpdeskers te pakken maar blijkbaar niet de goede, kastje naar muur en weer terug.
Alles weer nagekeken, gereset enz enz, maar niks.
Toen weer eens op http://192.168.1.254/ gekeken ( de "homepage" van de experia-box). Vanuit submenu "telefonie" krijg je dan alle mislukte verbindingen te zien. Op één van de nummers gelinkt en verrek, de thuistelefoon ging over. Vanaf dat moment ben ik weer bereikbaar en kan ik naar buiten bellen. Het leek wel of de telefoon een paar startkabels nodig had... :roll:
Mischien een tip voor een ieder....(maar mischien ook puur toeval en/of een combinatie van resetten en ander gewroet)
Ik hoor het graag...

Groet
Jaap

queenfan

Re: Tip voor Planet/KPN telefoonstoring

Ongelezen bericht door queenfan »

Kan toeval zijn heb in mijn vriendenkring verschillende IPB installaties aangelegd allemaal zonder problemen.
En werkt trouwens nog steeds zonder problemen, maar dat terzijde.

De experiabox is trouwens een Siemens Gigaset dus kan zijn dat er fabriek-af iets verkeerd stond (zeg ook maar wat :))

Gesloten