LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toestel voor de 4e keer defect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nolleke

Toestel voor de 4e keer defect

Ongelezen bericht door Nolleke »

Goedenavond,
In augustus vorig jaar heb ik een Samsung prepaid toestel gekocht bij de Phonehouse. Ondertussen is het toestel al 3 keer gerepareerd voor elke keer hetzelfde defect: toetsenbord defect. Nu is het toestel weer defect (toetsenbord).
Ik heb geen zin in blijven repareren. Wat zijn mijn rechten? Moet de Phonehouse een nieuw toestel leveren of geld terug geven?

Groeten, Nol

Eystathia29

Re: Toestel voor de 4e keer defect

Ongelezen bericht door Eystathia29 »

ligt aan de provider, welke procedure ze ervoor hanteren. Bij Vodafone wordt er als het toestel voor de 4e keer met dezelfde klacht binnenkomt door de fabrikant besloten of de klant een nieuw toestel kan krijgen. Dus vraag even naar de voorwaarden van de provider

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Je mag in zo vere ik het weet na de derde keer een nieuw toestel eisen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Nolleke,
Ik heb geen zin in blijven repareren. Wat zijn mijn rechten? Moet de Phonehouse een nieuw toestel leveren of geld terug geven?
Hoewel dat nergens zo in de consumentenwet verwoord staat, is het gebruikelijk dat de verkoper (in samenspraak met de producent) of omgekeerd, bij een derde keer hetzelfde defekt, het produkt vervangt door een nieuw produkt met ongeveer dezelfde specificaties en uit een ongeveer dezelfde prijsklasse. Volgens de wet heb je immers recht op een produkt dat een aantal jaren probleemloos zijn werk doet (BW boek 7.) en kun je bewijzen dat hier van een produktiefout sprake is. Wel is het zo dat als er vervanging plaatsvindt je niet opnieuw de volledige garantieperiode krijgt.

Sukses, groeten, Paula.

Nolleke

Ongelezen bericht door Nolleke »

Maxiem,
De praktijk: ik ben naar de winkel gegaan en heb de zaak voorgelegd. De verkoper belde met het hoofdkantoor. Daar probeerde men nog een 4e reparatie er uit te slepen maar de verkoper nam het voor mij op.
Er werd een dagwaarde bepaald die ik zeer redelijk vond. Ik kreeg dus geld terug voor het ingeleverde toestel en kon zo een ander toestel uitzoeken.
Al met al ben ik tevreden met de oplossing.
Bedankt voor de reakties,
groet,
Nol

ehltech

Ongelezen bericht door ehltech »

kijk en weer een tevreden klant,gewoon rustig bespreekbaar maken met de winkel ,en niet dat bla consumentenrecht en wetten,,bah dat werkt vaak averechts

maybe

Ongelezen bericht door maybe »

inderdaad. Het is gewoon het beste om dit soort dingen netjes te bespreken in de winkel. Dan zie je dat je veel verder komt en dat in dit geval zelfs de verkoper het voor de klant opneemt. Super!!

Gesloten