Tringg is overgenomen door KPN. Helaas, weg mooie voorwaarden.
Vanaf mei stopt Tringg met bestaan en krijgt iedereen feitelijk een nieuw abonnement van Simyo. Hier kiest de consument toch niet voor!
Er wordt beweerd dat er niks verandert aan de voorwaarden. En dat we "zo weinig mogelijk zullen merken van de overstap". Ja natuurlijk, als je gelijk stiekem een paar wijzigingen maakt in de voorwaarden!
Op Simyo lezen wij het volgende hierover:
Waar gaat dit nou over? Met Tringg kon je niet meer bellen als je bundel op was, en dit was nu juist een belangrijke reden voor mij om dit abonnement af te sluiten voor sommige familieleden! Hetzelfde geldt natuurlijk voor internet. Nu bellen we vrolijk 16 cent per minuut buiten de bundel. Ik wil juist dit risico niet lopen! Als ik liefdadigheid uit wil geven dan doe ik dat wel aan iemand anders dan KPN.Simyo schreef:Voordelen van Simyo
Onderstaand vind je een aantal voordelen van Simyo met betrekking tot de dienstverlening:
- Wanneer je de grens van 1250 minuten/sms overschrijdt, bel je bij Simyo gewoon verder tegen het buiten bundel tarief van € 0,16. Je wordt dus niet geblokkeerd.
- Wanneer je een internetbundel hebt (gelijk aan het oude Tringg 3G abonnement), wordt je simkaart niet geblokkeerd bij overschrijding van de datalimiet van 1GB. Je kunt gewoon verder internetten tegen het buiten bundel tarief van € 0,30.
- bla
- Je kunt bij Simyo altijd gebruik maken van Internet op je Mobiel zonder een actieve internetbundel (gelijk aan het oude Tringg 3G abonnement). Je betaalt dan het buiten bundel tarief van € 0,30 per Mb.
- Simyo biedt voorlopig een lagere snelheid voor Internet op je Mobiel. We informeren je zodra de internet snelheid is verhoogd.
- bla
Een lagere snelheid van het internet gaan de meeste 3G gebruikers ook wel merken. Krijgen zij hier nog een compensatie voor?
Maar het belangrijkste voor mij is dat het vaste maandtarief (zonder verrassingen) niet meer vast is. Dit is een wijziging in de voorwaarden die ik niet accepteer. Ben ik dan nu gedwongen om maar weer onze nummers te porteren naar een andere aanbieder? Of kunnen wij nog iets doen om de schade te beperken?