LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tringg wordt Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ameen

Tringg wordt Simyo

Ongelezen bericht door Ameen »

Hallo,

Tringg is overgenomen door KPN. Helaas, weg mooie voorwaarden.
Vanaf mei stopt Tringg met bestaan en krijgt iedereen feitelijk een nieuw abonnement van Simyo. Hier kiest de consument toch niet voor!

Er wordt beweerd dat er niks verandert aan de voorwaarden. En dat we "zo weinig mogelijk zullen merken van de overstap". Ja natuurlijk, als je gelijk stiekem een paar wijzigingen maakt in de voorwaarden!

Op Simyo lezen wij het volgende hierover:
Simyo schreef:Voordelen van Simyo

Onderstaand vind je een aantal voordelen van Simyo met betrekking tot de dienstverlening:
  • Wanneer je de grens van 1250 minuten/sms overschrijdt, bel je bij Simyo gewoon verder tegen het buiten bundel tarief van € 0,16. Je wordt dus niet geblokkeerd.
  • Wanneer je een internetbundel hebt (gelijk aan het oude Tringg 3G abonnement), wordt je simkaart niet geblokkeerd bij overschrijding van de datalimiet van 1GB. Je kunt gewoon verder internetten tegen het buiten bundel tarief van € 0,30.
  • bla
  • Je kunt bij Simyo altijd gebruik maken van Internet op je Mobiel zonder een actieve internetbundel (gelijk aan het oude Tringg 3G abonnement). Je betaalt dan het buiten bundel tarief van € 0,30 per Mb.
  • Simyo biedt voorlopig een lagere snelheid voor Internet op je Mobiel. We informeren je zodra de internet snelheid is verhoogd.
  • bla
Waar gaat dit nou over? Met Tringg kon je niet meer bellen als je bundel op was, en dit was nu juist een belangrijke reden voor mij om dit abonnement af te sluiten voor sommige familieleden! Hetzelfde geldt natuurlijk voor internet. Nu bellen we vrolijk 16 cent per minuut buiten de bundel. Ik wil juist dit risico niet lopen! Als ik liefdadigheid uit wil geven dan doe ik dat wel aan iemand anders dan KPN.

Een lagere snelheid van het internet gaan de meeste 3G gebruikers ook wel merken. Krijgen zij hier nog een compensatie voor?

Maar het belangrijkste voor mij is dat het vaste maandtarief (zonder verrassingen) niet meer vast is. Dit is een wijziging in de voorwaarden die ik niet accepteer. Ben ik dan nu gedwongen om maar weer onze nummers te porteren naar een andere aanbieder? Of kunnen wij nog iets doen om de schade te beperken?

CaptainSlow

Re: Tringg wordt Simyo

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

U zult klant zijn van KPN!
Als u er alles aan gedaan hebt om geen klant meer te zijn van KPN, dan nemen wij gewoon het bedrijf waar u wel klant bent over.
Aan de lange arm van KPN ontsnapt u nooit. :evil:

Zo ben ik al drie keer ongewild (weer) klant geworden van KPN (en weer over moeten stappen om daar vanaf te komen)

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Hoeveel opties heb je nog meer? Vodafone is er al 1. Het lijkt erop dat de het slechts een kwestie van tijd is voordat de kleintjes worden ingepakt door KPN.

Ameen

Vodaphone moet ik ook niet zo. Zat wel te denken aan Simpel, want daar kan je een belplafond instellen.
Helaas is de ruimste belbundel daar 400 minuten, SMS is een aparte bundel en internet is duur.

Weet iemand andere providers waar een belplafond ingesteld kan worden? En kan ik kosteloos overstappen wegens de wijzigingen in de voorwaarden?

tbosseman

Ongelezen bericht door tbosseman »

Waarom niet gewoon pre-paid? Op is toch op bij pre-paid?

Ameen

Pre-paid valt af. Iemand anders?

CaptainSlow

Ameen schreef:Pre-paid valt af. Iemand anders?
Hollands Nieuwe?
Alleen lees je hierover veel klachten en ook mijn poging daar klant te worden was geen succes.
Grootste makke is het ontbreken van een mogelijkheid de klantenservice te bellen.

tbosseman

Ameen schreef:Pre-paid valt af. Iemand anders?
En waarom valt deze af? Graag onderbouwing.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Waarschijnlijk toch het bel-tarief?

CaptainSlow

JtC schreef:Waarschijnlijk toch het bel-tarief?
Pre-paid is bij Simyo erg voordelig.

tbosseman

CaptainSlow schreef:
JtC schreef:Waarschijnlijk toch het bel-tarief?
Pre-paid is bij Simyo erg voordelig.
Precies daarom dus......is eigenlijk ook geen echte prepaid want je hebt gewoon een afgeslankte vorm van een abonnement.

piet jagers

Ongelezen bericht door piet jagers »

nee

Ameen

Prepaid valt in eerste instantie af omdat het inpraktisch is. Ik heb geen zin om elke week naar de winkel te gaan alleen om te kunnen bellen.
Daarnaast is het tarief natuurlijk hoger, daar de winkelier ook winst maakt op belkaarten.

Ik zit te denken om maar gewoon mobiel internet te gebruiken en dan te bellen met VOIP en vervolgens heel Nederland overhalen om ook over te stappen op VOIP (Budgetphone bijvoorbeeld) zodat we gratis kunnen bellen.
Daarna een docu maken over het faillissement van KPN... dat zou mooi zijn.

ff serieus, als we dat zouden doen zouden we alleen nog maar betalen voor mobiel (of vast) internet en bakken met geld besparen.

CaptainSlow

Prepaid valt in eerste instantie af omdat het inpraktisch is. Ik heb geen zin om elke week naar de winkel te gaan alleen om te kunnen bellen.
Daarnaast is het tarief natuurlijk hoger, daar de winkelier ook winst maakt op belkaarten.
Dat is nergens voor nodig, er zijn pre-paid providers waar je telefonisch, online of automatisch kunt opwaarderen, de winkel is nergens voor nodig.
Bij Simyo betaal je geloof ik iets van 10 cent per minuut (en je rekent af per seconde)
De pre-paid van mijn vrouw waarvoor ze 25 ct per minuut betaalde hebben we overgezet naar Simyo, en ondanks dat ook Simyo een KPN dochter is ( :evil: ) is de overstap vlekkeloos verlopen.

mvadam

Ongelezen bericht door mvadam »

Het begint al met het verlagen van de internet snelheid. 75% minder: van 7,8 naar 2 mb/m met ingang van nu. We worden vanzelf wel weggepest bij Tring.

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

We zien wisselende reacties over de overname door KPN en de migratie naar Simyo. Voor vragen verzoeken wij contact op te nemen met Simyo door een email te sturen naar [email protected] of te bellen naar 08000232300.
Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare

Ameen

CaptainSlow schreef:Dat is nergens voor nodig, er zijn pre-paid providers waar je telefonisch, online of automatisch kunt opwaarderen, de winkel is nergens voor nodig.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar dit is extra koppijn, wat ik als kiespijn kan missen ;)
CaptainSlow schreef:Bij Simyo betaal je geloof ik iets van 10 cent per minuut (en je rekent af per seconde)
Ik betaalde bij Tringg 2 cent per minuut (als ik mijn bundel opbelde, wat mijn vrouw elke maand lukt) en na de prijsverhoging 2.4 cent. Ik bel wat minder dus het gemiddelde ligt bij mij wat hoger, desalniettemin ruim onder 10 cent.
Simyo Webcare schreef:We zien wisselende reacties over de overname door KPN en de migratie naar Simyo. Voor vragen verzoeken wij contact op te nemen met Simyo door een email te sturen naar [email protected] of te bellen naar 08000232300.
Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare
Grappig. Jullie willen dat gevoelige kwesties in het verborgene aan de telefoon worden besproken neem ik aan? Vervolgens beweren jullie dat er ook positieve reacties zijn? Hebben jullie een bron voor deze uitspraak? Iemand met onderbouwde argumenten?
Het is in elk geval alleen gevoelig m.b.t. jullie reputatie. Ik ga gewoon door met berichten schrijven, sterker nog, als jullie de wijzigingen in de voorwaarden niet terugdraaien, dan zal ik er nog een schepje bovenop doen.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand blij is met het verliezen van de controle over zijn/haar rekening. Bij Tringg werd je geblokkeerd na 1250 minuten en je kreeg van te voren bericht dat je bijna aan je limiet zat. Dit had uiteraard als resultaat, dat je rekening niet plotseling opliep met 1 euro per 6 minuten bellen. Als je toch geld teveel had, dan kon je ZELF bepalen om de blokkade op te heffen, tot je nieuwe minuten kreeg.
Valt het SMSje ook weg? Niet dat het veel verschil maakt, het is nog steeds onacceptabel.

Als jullie niet gelijk 4 klanten ineens willen verliezen, dan zal er iets tegenover dit gemis moeten staan. Ik wil dus een belplafond kunnen instellen, zoals Simpel heeft.
Ik begrijp dat dit jullie inkomsten drukt, jullie verdienen immers het meeste aan mensen die buiten de bundel bellen. Maar klant is koning, en klant staat op het punt om over te stappen naar Simpel. Doe er dus wat aan.

VictorForum

Ongelezen bericht door VictorForum »

Simyo Webcare schreef:We zien wisselende reacties over de overname door KPN en de migratie naar Simyo. Voor vragen verzoeken wij contact op te nemen met Simyo door een email te sturen naar [email protected] of te bellen naar 08000232300.
Met vriendelijke groet,
Simyo Webcare
Dat klinkt leuk, maar werkt (bij mij althans) niet erg goed. Ik heb vorige week gebeld en kreeg toen te horen dat men "nog niet in de gegevens van Tringg kon kijken", want "dat was nog niet gekoppeld." Ik kreeg vervolgens het advies om een e-mail te sturen. Dat is nu precies een week geleden. Na twee dagen heb ik nogmaals dezelfde mail gestuurd, met verzoek om snel te reageren. Nog steeds geen antwoord. Vrijdag nog maar eens een keer een herinnering gestuurd, en tot vandaag nog niks. Zelfs geen ontvangstbevestiging.

Dus vanochtend geprobeerd te bellen, een kwartier in de wacht gestaan en vervolgens maar de verbinding verbroken.

Kortom: Dit is waardeloos.

En dan heb ik het nog niet eens over de internetsnelheid die fors omlaag gaat, terwijl de kosten voor bellen in het buitenland juist flink omhoog gaan. Ondertussen blijft de prijs gelijk.

KPN, bedankt :(

Mikemikemikemike

Ongelezen bericht door Mikemikemikemike »

Neeej fijn

Geen sms meer dat je minuten bijna op zijn!
DAT WAS DE REDEN!!!! en ook van 6 andere vrienden.

NEEE DE VOORWAARDEN VERANDEREN NIET

WEER GENAAIT DOOR EEN PROVIDER

Zie de bui al hangen: rekeningen rekeningen

Pimbl

Ongelezen bericht door Pimbl »

dit is ook werkelijk waardeloos.

tringg was ik in het begin ook niet tevreden over. Dit is omdat ik betaald het voor het over zetten van mijn nummer, maar dat hebben ze nooit doorgevoerd. Heb daardoor een aantal uren aan de telefoon moeten hangen en achter de computer mail's verstuurd. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en mijn nieuwe nummer in gebruik genomen (Al mijn kennissen belde mij op dat moment toch al op mijn nieuwe nummer).

Wat er nu in deze kwestie gebeurt kan ik niet verdragen. Ik gebruik voornamelijk internet en pleeg af en toe wat telefoontjes. Het verlagen van de internet snelheid is voor mij dan ook niet te accepteren.

Ik ben er van overtuigd dat ik niet de enigste zal zijn met deze klachten. Ze kunnen dit bij simyo ook echt niet maken.

Betreft het feit dat er verschillende meningen zich onder zouden doen (Zoals eerder beschreven door "Simyo") ben ik het ook niet mee eens. Negatieve reacties is het enigste wat ik hier en op andere plekken terug kan vinden.

Ik ga mijn huidige abbonoment bij tringg (of inmiddels al simyo) opzeggen. Zal ook zeer zeker niet gaan betalen voor eventuele afsluit/oversluit kosten.

Ik hoop dat er een hoop zullen volgen.

Met vriendelijke groet,
Pim

Gesloten