Wij zijn met mijn moeder(72 jaar) in augustus bij de mediamarkt geweest om een abonnement af te sluiten bij Tele 2.
Nu worden er voor haar telefoon en abonnement twee bedragen apart afgeschreven. Prima, als het goede bedrag zou worden afgeschreven, maar er wordt elke maand € 4,- te veel afgeschreven van het bedrag voor haar telefoon.
Op het contract staat het goed, maar de machtiging vanuit Tele 2 gaat dus niet goed. Na twee keer lang aan de telefoon te hebben gehangen met Tele 2 en twee keer terug te zijn geweest naar de Media markt, is dit nog steeds niet verandert.
Bij Tele 2 zeggen ze dat ze het bedrag na 2 jaar terug krijgt en dat ze het nu niet kunnen veranderen, maar dit is natuurlijk onzin. Mijn moeder leeft van haar AOW, dat is geen vetpot, en door een fout van TELE 2 betaald ze nu € 4,- meer elke maand dan op haar contract staat. Ze kan er wel niet meer zijn over twee jaar! Buiten dat je dan nog maar moet afwachten of ze het terugstorten.
Wij vinden dit echt een kwalijke zaak en niet kunnen.
Mijn moeder heeft hier veel stress van. Bij Tele 2 zeggen ze dat als ze het bedrag storneert, en dan zelf het goede bedrag overmaakt, ze de telefoon waarschijnlijk afsluiten! Het moet toch niet gekker worden.
Twee jaar lang € 4,- te veel betalen lijkt me niet de bedoeling!
We willen graag dat het teveel betaalde bedrag binnen een maand wordt terug gestort en dat vanaf heden het goede bedrag wordt afgeschreven, zoals afgesproken op het contract.
Maar dit schijnt erg moeilijk te zijn.
Heel veel spijt dat we haar hebben laten overstappen naar Tele 2! Nooit doen!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twee jaar lang te veel betaald bij Tele2
Re: Twee jaar lang te veel betaald bij Tele2
Wauw. Serieus!? Ik zou ze een brief of mail sturen dat ze het te veel geïnde bedrag binnen 5 dagen moeten terugstorten of dat je anders zelf storneert en correct betaalt. En dat als ze daarom het abonnement afsluiten, je het abonnementsdeel niet meer zult betalen, en een vervangend abonnement moet gaan regelen. Waarschijnlijk heb je een mooie korting op het toestel, dus dom van ze om het zo ver te laten komen.
Tja, mediamarkt, ik ben toch niet gek.
Dit slaat natuurlijk nergens op. Gewoon maar even 96 euro teveel betalen en die daarna weer terug krijgen. Oftewel, als je er zelf na 2 jaar niet meer aan denkt, is het lekke cashen. Even voor mijn beeld hoor, als ik het goed begrijp zitten jullie nu net in die 2 jaar toch?
Dit slaat natuurlijk nergens op. Gewoon maar even 96 euro teveel betalen en die daarna weer terug krijgen. Oftewel, als je er zelf na 2 jaar niet meer aan denkt, is het lekke cashen. Even voor mijn beeld hoor, als ik het goed begrijp zitten jullie nu net in die 2 jaar toch?
Dit soort constructies zijn niet eens zo ongebruikelijk hoor. Het komt wel vaker voor dat externe aanbieders zoals de mediamarkt een mobiel abonnement aanbieden met korting. Je betaalt dan het gewone bedrag aan de provider en krijgt inderdaad vaak de korting in zijn geheel aan het eind van de periode uitgekeerd. Als TELE2 zelf ook aangeeft dat je de korting op het eind krijgt, heeft het weinig nut om je hier druk over te maken. Dit zal ongetwijfeld ook in de voorwaarden van het contract staan aangegeven.
als ik het verhaal van ts lees staat er bedrag x als maandbedrag op het contract, tele2 incasseert vervolgens bedrag y, waarvoor de klant dus niet getekend heeft, en gaan na 2 jaar pas het verschil tussen x en y verrekenen. De cashback acties ken ik, maar dan krijg je de cashback in de meeste gevallen binnen enkele weken, en dan nog ontvang je die van de verkopende partij en niet van de provider.Jefdus schreef:Dit zal ongetwijfeld ook in de voorwaarden van het contract staan aangegeven.
Uit het verhaal van TS wordt mij niet duidelijk of het 'contract' een contract van Tele2 of van Medimarkt is. Als het laatste het geval is, kan het nog steeds heel goed gaan over een actie van Mediamarkt waarbij TS op een bepaald moment geld terug krijgt. Zonder extra info valt hier dus weinig over te zeggen en is het een beetje flauw om tele2 hiervoor af te brandenberndv schreef:als ik het verhaal van ts lees staat er bedrag x als maandbedrag op het contract, tele2 incasseert vervolgens bedrag y, waarvoor de klant dus niet getekend heeft, en gaan na 2 jaar pas het verschil tussen x en y verrekenen. De cashback acties ken ik, maar dan krijg je de cashback in de meeste gevallen binnen enkele weken, en dan nog ontvang je die van de verkopende partij en niet van de provider.Jefdus schreef:Dit zal ongetwijfeld ook in de voorwaarden van het contract staan aangegeven.
Dat contract, is dat met de mediamarkt, of staat daar ook Tele2 op?Mo27 schreef:Wij zijn met mijn moeder(72 jaar) in augustus bij de mediamarkt geweest om een abonnement af te sluiten bij Tele 2.
Nu worden er voor haar telefoon en abonnement twee bedragen apart afgeschreven. Prima, als het goede bedrag zou worden afgeschreven, maar er wordt elke maand € 4,- te veel afgeschreven van het bedrag voor haar telefoon.
Op het contract staat het goed, maar de machtiging vanuit Tele 2 gaat dus niet goed. Na twee keer lang aan de telefoon te hebben gehangen met Tele 2 en twee keer terug te zijn geweest naar de Media markt, is dit nog steeds niet verandert.
Bij Tele 2 zeggen ze dat ze het bedrag na 2 jaar terug krijgt en dat ze het nu niet kunnen veranderen, maar dit is natuurlijk onzin. Mijn moeder leeft van haar AOW, dat is geen vetpot, en door een fout van TELE 2 betaald ze nu € 4,- meer elke maand dan op haar contract staat. Ze kan er wel niet meer zijn over twee jaar! Buiten dat je dan nog maar moet afwachten of ze het terugstorten.
Wij vinden dit echt een kwalijke zaak en niet kunnen.
Mijn moeder heeft hier veel stress van. Bij Tele 2 zeggen ze dat als ze het bedrag storneert, en dan zelf het goede bedrag overmaakt, ze de telefoon waarschijnlijk afsluiten! Het moet toch niet gekker worden.
Twee jaar lang € 4,- te veel betalen lijkt me niet de bedoeling!
We willen graag dat het teveel betaalde bedrag binnen een maand wordt terug gestort en dat vanaf heden het goede bedrag wordt afgeschreven, zoals afgesproken op het contract.
Maar dit schijnt erg moeilijk te zijn.
Heel veel spijt dat we haar hebben laten overstappen naar Tele 2! Nooit doen!!!
Het bedrag dat op het contract staat telt. DAt is vrij simpel. Te veel afschrijven willens en wetens is verboden, TS moet dit melden bij de NL BankJefdus schreef:Uit het verhaal van TS wordt mij niet duidelijk of het 'contract' een contract van Tele2 of van Medimarkt is. Als het laatste het geval is, kan het nog steeds heel goed gaan over een actie van Mediamarkt waarbij TS op een bepaald moment geld terug krijgt. Zonder extra info valt hier dus weinig over te zeggen en is het een beetje flauw om tele2 hiervoor af te brandenberndv schreef:als ik het verhaal van ts lees staat er bedrag x als maandbedrag op het contract, tele2 incasseert vervolgens bedrag y, waarvoor de klant dus niet getekend heeft, en gaan na 2 jaar pas het verschil tussen x en y verrekenen. De cashback acties ken ik, maar dan krijg je de cashback in de meeste gevallen binnen enkele weken, en dan nog ontvang je die van de verkopende partij en niet van de provider.Jefdus schreef:Dit zal ongetwijfeld ook in de voorwaarden van het contract staan aangegeven.