LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Upc Chanteert de boel.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bakavla

Upc Chanteert de boel.

Ongelezen bericht door bakavla »

Mijn moeder heeft UPC telefoon. Nu kreeg ze een rekening van UPC en bleek dat 1.5 uur te hebben gebeld met een 09 nummer. Terwijl zij zeker weet dat ze dat niet heeft gedaan. Nu vroeg ze om een specificatie bij UPC en wat zeiden ze. Nou als u dat wilt kost dat 13.50. Ik vind het zulke chantage.

Mijn moeder moet ruim 45 euro betalen voor iets wat ze helemaal niet heeft gedaan. Het nummer wat ze zou hebben gebeld krijgt ze niet. Mag dit zomaar? Mijn moeder heeft vorige maand een proefperiode Digitale TV genomen en ze vond dat niets dus heeft ze het gratis opgezegd. Nou is haar vermoeden dat ze het op die manier probeert door te berekenen.

Als alles achter de rug is gaat ze over naar de KPN dat is zeker. Maar dat is geen oplossing. Ze wil weten wat dat nummer is. Maar hoe krijgt ze voor een redelijk bedrag inzicht in dat nummer
Wie weet raad. ?

Oja mijn moeder heeft geen computer,dus ze heeft niet per ongeluk iets geopend wat een 09 nummer opent.

Gast

Re: Upc Chanteert de boel.

Ongelezen bericht door Gast »

Gaaaaaaaaaaaap!!!!

0900 nummers op de factuur en niet gebeld ,yeah right!!!!

Mensen moeten eens leren toegeven dat ze gewoon gebeld hebebn en de schaamte van zich af zetten.

Afgelopen jaar zijn de diverse telefoonaanbieders 'beschuldigd' van spooknota's inzake 0900 nummers.
Daar zijn zelf hele onderzoeksbureaus op gezet en wat blijkt.......

Niks spooknota's maar mensen die 0900 nummers belde en toen ze achteraf de nota zagen maar riepen dat het een spooknota was.
Tot de bewijzen op tafel lagen...
Dan is het ineens geen spooknota meer en egven ze mnet het schaamrood op de wangen toe dat ze het WEL gebeld hebben maar zich niet bewust waren van de hoge kosten.

Leukste is nog bij al dit soort type mensen is dat ze ,na zo'n grove ontrechte en valse beschuldiging tegen een telecom aanbieder, een betalingsregeling durven aan te vragen.

Ik zal misschien hard zijn,maar als ik op zo'n manier beschuldigd was als bedrijf dan kun je wat mij betreft een regeling ook op je buik schrijven.
Sterker nog ,laat die mensen maar eens een keer een rectificatie plaatsen of op andere wijze openbaar excuses maken.

Gast

bakavla, natuurlijk kan uPC wel opgeven naar welk nummer gebeld is. immers ze hebben de verbinding toch ook tot stand gebracht. Dit klinkt echt als het upc syndroom. Iets in rekening brengen en dan niet willen specificeren waarvoor. overigens als bij betaling van de 13,50 je wel duidelijk wordt naar welk nummer is gebeld is dat wel de moeite waard. Toch zou ik uPC maar opzeggen. Dit is slecht 1 van de problemen die je te wachten staan bij UPC. Leest de horror verhalen maar op het forum.

de jong

Ongelezen bericht door de jong »

he gast
ik wil je even zeggen je kan het wel voor upc opnemen maar het blijfen beesten hoor ik heb zel ook problemen met ze en veel mensen met me dus doe maar niet alsof zij onschulig zijn wandt dat zijn ze niet ze weten niet eens wat service is (voorbeeld) iemand gaat in de schult sanering en komt er zonder schulden uit upc blijft dan stijf volhouden dat hij nog steeds schulden heeft en geen diensten krijgt dat noem ik geen service dus als je iets te zeggen heb over dit bedrijf moet je wel bewijs hebben of anders geen uitspraak doen

bakavla

Ongelezen bericht door bakavla »

Mijn moeder wil best betalen,als het terecht is. Maar ze heeft echt niet 1.5 uur gebeld. Dat weet ze zeker.
Wat ik zo gemeen vind is dat UPC de boel zo chanteert. Ze vragen wel even meer dan 25 gulden voor specificatie. Ik vind het pure chantage.
Want als mijn moeder eerder een specificatie had aangevraagd betaalt ze 0.95 cent voor zo'n specificatie. Dan kost het een stuk minder.

Gast

Tja, schuldsanering....

UPC is in dit geval blijkbaar NIET akkoord gegaan met een schuldsaneringstraject en dus zal je gewoon moeten betalen.

UPC leverd alleen maar luxe produkten, geen eerste levensbehoeftes, dus wanneer je schulden hebt en dat weet je zelf als dat zo is verdomde goed moet je geen diensten afnemen als je ze niet kan betalen.

Echt triest om je eigen **** af te schuiven op instellingen en bedrijven die gewoon hun geld willen zien.

Daarnaast voor diegene die klagen over de kosten van een specificatie....
Een maandelijkse vaste specificatie kost maar € 2.25 bij UPC, bij KPN is dit € .,.. per regel!!! (exacte bedrag helaas niet bekend)

Heb je internet dan kun je mijn factuur on-line aanvragen en kun je op die manier je nota in de gaten houden en dagelijks je belkosten bekijken.

Gast

Kan het zijn dat er via een 0900-nummer naar het buitenland gebeld wordt?

Gast

Als er niet met 0900 nummer gebelt is, dan ook niet betalen. Gast heeft gelijk alleen betalen als je de diensten hebt afgenomen. Alleen heeft UPC er nog wel eens moeite mee om te bepalen welke diensten wel en niet zijn afgenomen.

Gast

Bij KPN kun je gewoon GRATIS je specificatie online bekijken, niets € ..,.. per regel!
Ik denk eerlijk gezegd wel dat er gewoon 1.5 uur gebeld is met dat nummer, zelfs al weet jouw moeder daarvan niets af. Misschien één van haar kinderen, de visite of weet ik veel wie, maar er heeft iemand vanaf haar toestel met dat nummer zitten bellen.
En inderdaad, als je € 45,- kunt besparen door een specificatie van 13.50 te vragen, dan zou ik het gewoon maar doen. Als het echt niet klopt (heel klein kansje), dan kan ze die 13.50 ook weer terug krijgen. En anders wordt het 58,50 totaal.
Let op, ik heb ook een hekel aan UPC en ik werk niet voor UPC!

Gast

ook bij UPC kun je tegenwoordig je factuur on-line bekijken en je bel gedrag zo in de gaten houden.

dit heet daar Mijn Factuur on-line

Ik heb telefonie van UPC en houdt zo de laatste maanden wekelijks mijn nota bij, perfect gewoon!!!

Gast

UPC doet het de laatste tijd prima, ik heb in het verleden vaak storingen gehad en foutieve facturen. Mijn telefoon en internet draaien al anderhalf storingsvrij en het laatste jaar zijn de facturen ook correct.

Dit alles heeft mij besloten om UPC weer maandelijks automatisch te laten incasseren, want ze zijn duidelijkop de goede weg.

Een positief berichtje mag ook wel eens!!

Gast

Nogmaals:
Is het misschien mogelijk, dat jullie via een 0900-nummer naar het buitenland bellen?

Gast

Ja, ik heb die spooknota's ook gehad. Ik heb me meteen naar mijn advocaat gewend. Nu zijn ze zo mak als een lammetje en durven ze me geen nota meer te sturen. Ook allemaal telefoontjes zogenaamd gepleegd op momenten dat ik gewoon op mijn werk zat en dan kunnen ze het IP adres van de telefoon gewoon doorkoppelen met de computersysteem bij UPC zelf. Niet zo moeilijk en dan bellen ze voor jopuw kosten.

Bel je de administratie van hun, dan word er gezegd; we doen ons best. De vaste kosten die na de aansluiting gratis zou zijn, want dat stond in de clausule en was de belofte voor het nemen van Priority Telecom zag je op de nota staan; en dat hebben we maar meteen weggemaaid. Ik ben nogal een uitgekookte vent, dus heel simpel even korte metten nemen. Dan de variabele kosten dat was één en al spook nota's. Ik heb aangestreept wat ik er zelf van gebeld heb en dat heb ik overgemaakt. De rest is fake, dus dan hoeft dat ook niet betaalt te worden. Ik heb inmiddels KPN telecom en ook nog Priority Telecom, maar die gaat de deur uit. Ik ga ook wat chello betreft ook qweg en ik ga met de telefonie en internet naar Tiscali. Dat heb ik ook al aangevraagd. Je moet ze gewooin een slag voor zijn. Dan heb jij de leiding niet hun.

Het zijn gewoon een stelletje OPLICHTERS!!

Groet,

Neptunus.

Gast

Neppie, als het waar is wat je schrijft ben je toch niet zo heel uitgekookt, of mogelijk ook weer wel :roll:

Je zal met upc denk ik nog voor onaangename verrassingen komen staan als het inderdaad zo is als je schrijft. :shock:

Niet schrikken als je binnenkort met incassoburo en deurwaarder te maken krijgt, ik hoop het niet voor je, maar vrees het ergste. :oops:

De arrogantie en onbeschoftheidwelke upc hanteerd zijn daar wel degelijk debet aan. :?:

Gast

Dus ze heeft wel naar dat nummer gebeld, maar volgens haar niet 1.5 uur? Dat begrijp ik namelijk uit je laatste verhaal.

Gesloten