LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC frustraties

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
coenen19

UPC frustraties

Ongelezen bericht door coenen19 »

Goedemorgen,

Ik ben inmiddels radeloos geworden van UPC. Ik heb het gevoel dat ik met de rug tegen de muur sta en dat UPC de lachende derde is. Ik heb nu inmiddels:

1.Bijna twee weken geen telefoon door het geblunder van UPC.

2. Een torenhoge mobiele telefoonrekening(van het bellen naar UPC) door het niet functioneren van mijn telefoonlijn, wat weer de schuld is van UPC.

3. Een schurfthekel aan UPC, ik wil er zo snel als mogelijk weg maar ik weet niet hoe. Als ik niet betaal ben/blijf ik in gebreken.

Wanneer kan ik het contract bij UPC ontbinden. Wanneer zijn zij zoveel in gebreken dat ik per direct kan ontbinden? Ik heb reeds meerdere malen gebeld, maar geen stap verder. Bovendien heb ik een klachtenbrief gestuurd waarop ze wel gebeld hebben, maar nog geen oplossing aandragen. Dus nog steeds geen resultaat.
Wat nu?
Wat is een goed alternatief voor internet en telefonie?

agro

Re: UPC frustraties

Ongelezen bericht door agro »

Als je je (jaar)contract hebt uitgezeten kan je met een maand opzeggen.
Doe het wel aangetekend met bericht van ontvangst en bewaar deze goed!!!!

Zorg dat je met de eindafrekening niet teveel betaald, (geen 3 maanden) met de belofte dat ze je zullen crediteren, daar kan je mogelijk jaren op moeten wachten, en zal je er continue achteraan moeten gaan.

Voor internet en telefoon zijn er legio ADSL aanbieders, een goeie is o.a. xs4all.

Voor tv zijn er 3 alternatieven tw Digitenne, Interactieve tv van kpn, en satellietontvangst met elk zijn voor en nadelen, welke je ook kiest deze zijn elks goedkoper dan hetgeen je nu hebt.

Voor schotel ontvangst heb ik wel onafhankelijke info ter beschikking.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Pas wel op dat KPN tegenwoordig een soort kloon is van UPC.
De producten zijn best goed, maar zodra er ook maar iets fout gaat (en dit gebeurt vaak) zijn ze onmachtig dit op te lossen en stapelen fout op fout op fout.... etc .....etc.
Ook de dochters van KPN zijn even beroerd, m.u.v. xs4all.

coenen19

Ongelezen bericht door coenen19 »

Bedankt voor jullie reacties, hier ga ik zeker iets mee doen :)

lottemadelief

Ongelezen bericht door lottemadelief »

De reden dat ik u deze brief schrijf is dat ik sinds 28 februari jl. al wacht op de teruggave van mijn borg en een resterend maandbedrag. Ik zal de huidige situatie even duidelijk voor u schetsen aangezien deze onder menig medewerker van UPC-klantenservice voor verwarring heeft gezorgd.

Afgelopen januari belde ik UPC om mijn abonnement op te zeggen. Dit abonnement ging van start op 11 december 2006, maar hoge prijzen noopten mij tot het kiezen van een andere provider. Aangezien ik in januari belde, werd mij – redelijkerwijs – medegedeeld dat per 28 februari mijn lidmaatschap zou worden beëindigd en dat de borg van € 45,00, die ik in 2006 had betaald, plus de resterende dagen van de in het voren betaalde maand terug zouden worden gestort op mijn rekening. Ik was hoogst verbaasd toen ik op 12 februari een brief ontving waarin stond dat ik reeds vanaf 18 februari geen telefoonlijn meer zou hebben. Dat was toch niet de afspraak? Een telefoontje van mijn kant zorgde er voor dat ik tot eind februari wél weer kon bellen, maar niet meer gebeld kon worden. Het was duidelijk dat UPC niet meer voor elkaar kon krijgen, dus legde ik me hier bij neer.

Per 1 maart was mijn abonnement bij Tele2 ingegaan en ging ik er vanuit dat alles geregeld was. Totdat ik een mail ontving waarin stond dat mijn factuur van maart 2009 online was. Hoogst verbaasd belde ik, alweer, op en werd mij medegedeeld dat ik per 1 maart weer lid was geworden van UPC. Een lidmaatschap dat ik zogezegd bij één van de UPC-winkels in Nederland had afgesloten. Ik was allang voorzien door Tele2 dus een dergelijke handeling is nooit in mij opgekomen. Ik legde uit dat er ergens een misverstand moest zijn ontstaan en beëindigde dit zogenaamde abonnement per direct (op 5 maart kreeg ik de bevestiging dat dit abonnement op 4 maart was opgezegd). Hierbij werd voor de tweede keer de belofte gedaan dat mijn borg van 2006 én het resterende maandbedrag teruggestort zouden worden.

Ik bleef echter wel mijn rekening in de gaten houden daar ik toch begon te twijfelen aan de capaciteiten van het UPC-personeel. Prompt krijg ik in april weer een mail dat mijn factuur online was en daar bovenop per post nog een aanmaning (d.d. 06-04-’09) dat ik onder het mom van “te betalen na opzegging” een factuur open had staan t.w.v. € 72,63. Voor de zoveelste keer hing ik aan de lijn ten einde opheldering te verkrijgen. Dit bedrag zou gebaseerd zijn op het zogenaamde abonnement dat ik in maart zou hebben afgesloten. Drie telefoontjes, twee uur wachttijd en wat frustratie later werd me door een allervriendelijkst meisje duidelijk gemaakt dat dit zogenaamde abonnement aangemaakt was toen ik had verzocht om het herstellen van mijn telefoonverbinding in februari. Dát maakte wel een heleboel duidelijk. Ook zij zou voor mij regelen dat deze aanmaning zou komen te vervallen en dat mijn borg en het resterende maandbedrag zou worden teruggestort. In juni heb ik nog een keer gebeld om te vragen hoe het zat met mijn borg en werd mij wederom gegarandeerd dat het bedrag vergoed zou worden.
Na ruim een half jaar ga je er vanuit dat de boel geregeld is, maar nog steeds ben ik in blijde afwachting van mijn borg t.w.v. € 45,00 en het resterende maandbedrag. Het lijkt mij stug dat UPC een zeker gramschap koestert jegens voormalige klanten, maar als ik kijk naar de afgelopen acht maanden ben ik daar niet meer zo zeker van. Toch ga ik er vanuit dat u na deze brief genoeg toelichting voorgeschoteld te hebben gekregen om de juiste stappen te nemen. Derhalve verwacht ik dat de genoemde bedragen binnen een week op mijn rekening zijn gestort.

Na ruim een half jaar is mijn geduld toch echt op. Wat moet ik verder doen?

Gesloten