LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC: Slechte kwaliteit verbinding en alle lijnen zijn bezet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
verzendingen

UPC: Slechte kwaliteit verbinding en alle lijnen zijn bezet

Ongelezen bericht door verzendingen »

Wanneer mensen me bellen horen ze het volgende: Alle lijnen zijn bezet probeer het later nog een keer. Volgens UPC zou deze melding niet van hun afkomstig zijn maar van Tele 2. Nu blijkt dat iemand die belt via Online eveneens deze melding krijgt te horen als die me belt. Dit vind ik wel heel erg vreemd. Ook is het zo dat wanneer mensen me bellen ook wel in in gesprek toon krijgen te horen terwijl ik niet in gesprek ben. De verbindingen zijn helaas ook van slechte kwaliteit. Nu heb ik UPC hierover een mail verstuurd. Zij gaan er zomaar vanuit dat ik gebruik maak van een draadloze telefoon. Dat is niet het geval en ik vraag me af hoe ze dat hebben bedacht. Nogmaals een e-mail versturen en daarin aangegeven dat ik bel met een gewone bedrade telefoon. Nu geeft UPC aan dat het ligt aan de kabel, die zou vervangen moeten worden. Dus heb ik de telefoon rechtstreeks op het modem aangesloten. De verbindingen zijn er niet beter op geworden. Nu kan ik elke dag een nieuwe kabel gaan kopen maar dat lijkt me niet zinvol. De monteur heeft eerder bij mij het modem verwisseld. Hij gaf aan dat het signaal te zwak was. Dit gegeven doorgespeeld via de mail aan UPC. UPC geeft hierop als antwoord: Wij nemen aan dat wanneer de monteur bij u is weggegaan is het signaal weer goed is.

Ik heb wel een signaal overzicht, ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen?

CMTS US RX: 0.5 dBmV (range 3-3)
CMTS US SNR: 24.4dB (>21)
CM DS RX: -2 dBmV (range 9-10)
CM DS SNR: 34.2dB (>31)

MAXIEM

Re: UPC: Slechte kwaliteit verbinding en alle lijnen zijn bezet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

verzendingen

Het lijkt erop, dat jouw lijn interfereerd met de lijn van de helpdesk van UPC zelf.

Maxiem.

UPC Webcare
verified

Re: UPC: Slechte kwaliteit verbinding en alle lijnen zijn bezet

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@Verzendingen,

Vervelend dat je problemen hebt met je telefoonlijn.

Ik kan zo niet zeggen waar het probleem in zit. Het lijkt er in ieder geval op dat er iets fout gaat in de routering. Ik wil graag kijken wat ik voor je kan doen.

Zou je een email kunnen sturen naar [email protected] met daarin je postcode en huisnummer en een vermelding naar dit topic?

Ik hoor graag van je.

Gesloten