LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: UPC

Ongelezen bericht door Gast »

Lekker.. Ik heb ook problemen met UPC. Een paar jaar geleden heb ik mij aangemeld voor digitale TV. Dit ging helemaal mis. Mij werden zaken gefactureerd die niet waren afgesproken zoals:
- betaal zenders, ook al waren deze de eerste 3 maanden gratis
- een toetsenbord, wat ik gratis zou krijgen en nooit heb gehad

Het versturen van de verkeerde facturen heeft enkele maanden geduurd, waarna ik de automatische incasso's op advies van een helpdeskmedewerker heb laten stoppen. Vervolgens heb ik uren aan de telefoon gezeten met UPC om dit opgelost te krijgen. Verder heb ik een brief van 8 kantjes een aantal malen, inclusief aangetekend, verstuurd, gemaild en gefaxt. Hier heb ik 0,0 reactie op gehad. De reactie die ik wel heb gehad zijn aanmaningen van de verschillende incasso bureau's. Deze heb ik zowel telefonisch als schriftelijk aangegeven, dat ik best wil betalen zolang ik maar een gespecificeerde eindnota zou ontvangen. Vorig jaar januari heb ik opnieuw een brief gekregen van Penninck & Landtheer. Opnieuw heb ik de situatie telefonisch uitgelegd, waarna ik opnieuw een niet gespecificeerde aanmaning kreeg. Hierop heb ik een brief gestuurd waarin ik aangegeven heb dat ik zou betaal als ik een gespecifieerde nota zou ontvangen. Verder heb ik aangegeven geen eerder gevoerde correspondentie op te sturen, aangezien UPC die al meerdere keren heeft onvangen.

Daarna bleef het stil, tot begin januari van dit jaar. Ik ontving een dachtvaarding met daarin het verzoek om direct te betalen. Tot mijn verbazing stond hier hetzelfde bedrag in van vorig jaar, maar deze keer inclusief de factuurnummers waaruit de nota bestond. Omdat dit bedrag meer realistisch bleek dan de duizende euro's van twee jaar geleden, en om van deze hele ellende af te zijn was ik bereid om dit bedrag te betalen. Echter, op de laatste pagina stond het bedrag inclusief de bijkomende kosten van de deurwaarder en de dagvaarding welke de totale kosten 2x zo hoog maakte. Uiteraard ga ik dat niet betalen. Tenslotte is het UPC welke in het begin steken heeft laten vallen en het nagelaten heeft om op welke manier dan ook met mij te corresponderen. Onder corresponderen versta ik het niet versturen van aanmaningen met bedragen die mij niets zeggen, maar het inhoudelijk reageren op mijn telefoontjes en brieven.

Ondertussen heb ik een rechtsbijstandsverzekering. Deze kan ik nu echter niet aanspreken aangezien deze zaak al loopt voordat deze was afgesloten. Heeft iemand nog enkele goede tips voor als ik moet voorkomen?

jacqueline33

Ongelezen bericht door jacqueline33 »

Ik lees net op teletekst, dat de rechtbanken in Eindhoven e.o. de komende weken alleen maar rechtzaken voeren voor UPC. Het zou om honderden zaken gaan. Maar het gaat allemaal onder de noemer "wanbetalers". :?
Worden de rollen omgedraaid dus!
De enige die een wanprestatie voert is voor mij nog steeds UPC.
Zou er nu niet 1 rechter zijn, die hopelijk ook problemen heeft met UPC?? Scheelt dan een hoop uitleg! De rechtbanken moet toch ergens ook een lichtje gaan branden met ineens zoveel zaken van UPC? :idea:

Daniella

Ongelezen bericht door Daniella »

Kan iemand mij het faxnummer van UPC mailen??!
Ik heb hier een fax klaar liggen die ik waarschijnlijk maar 100 keer moet gaan verzenden in de hoop een reactie los te krijgen

Mail: daniella [at] stoutespelen.nl

jacqueline33

Ha. Ook al faxen naar UPC?? Hoop dat je er net zoveel succes mee hebt als ik! Niks dus! :D

Faxnummer UPC is: 020-7756708. :!:

Gast

ik heb 1200 faxen gestuurd en toen.......... kreeg ik een brief waarin dringend verzocht werd te stoppen met faxen met een onveledig antwoord op mijn vragen!!!

jacqueline33

Ooit wel eens een volledig antwoord gehad van UPC?? :D

jacqueline33

Maar met oog op verdere procedures kan UPC dan niet zeggen, dat je nergens op hebt gereageerd. :)
Je moet meteen ergens op reageren, dan kunnen hun niet zeggen. dat ze niks van je gehoord hebben of wat dan ook. :o

annemarieB

Ongelezen bericht door annemarieB »

Nou dat zijn positieve berichten over UPC.

Sinds afgelopen vrijdag (18-02-05) hebben wij geen TV en Radio ontvangst meer. Meteen met UPC gebeld, daar kreeg ik te horen "helaas wij kunnen u niet helpen op het moment want ons computer systeem is voor het weekend uit de lucht ivm reparatie/vernieuwingen, maandagochtend om 8uur kunt u weer bellen".
Dus vrijdag, zaterdag en zondag geen TV en geen Radio (helaas heb ik voor een jaarafrekening gekozen) geen nieuws en geen schaatsen.
Heden ochtend gebeld en wat denk je de computer is nog steeds uit de lucht. Dus weer een dag geen TV en geen Radio. Zou hun Directeur of Dhr Balkenende dit ook accepteren.

Wat is jullie advies hierin ???

jacqueline33

Ik denk, dat je dan beter naar Bureau voor Rechtshulp kunt stappen. Want UPC is nu eenmaal geen uitblinker in reageren.

Gast

Je kan beter naar antwoordnummer van upc schrijven.
kost je niks behalve het papier en het printen.
En als je aangetekend wil versturen of aangetekend met bericht van ontvangst zijn alleen de meerkosten van dit verzenden voor rekening afzender.
Als je naar antwoordnumer schrijft kost het upc in ieder geval de reguliere kosten, enne........je kan vanalles versturen dit hoeven niet perse brieven te zijn :lol:

zie voor antwoordnummers:

www.antwoordnummer.nl

vul in upc en je krijgt alle bekende antwoordnummers van hen.
het antwoordnummer in Breda is klaarblijkelijk NIET van upc.

Gast

november 2004 bij eneco een aanvraag ingediend voor onze nieuwe woning.
na van eneco naar UPC en weer van UPC naar Eneco gestuurd te zijn hebben we eindelijk op 21 maart het signaal voor de televisie.
wel strijken ze voor alle maanden het abonnementsgeld op.
UPC geeft Eneco de schuld en Eneco weer UPC.

Diesel

Ongelezen bericht door Diesel »

Ik blijf ook lachen hoor, met de klucht die UPC heet, en die al 4 jaar duurt.

De ex van mijn man heeft een abbonnement afgesloten en is vier jaar geleden met de noorderzon vertrokken.

Na meerdere malen per jaar bellen om de tenaamstelling te wijzigen heb ik maar besloten om de rekeningen ongeopend retour te sturen. Na een aangetekende brief van mijn kant, en een rekening die ondertussen was opgelopen tot 400 euro namen ze eindelijk contact met me op.

Nadat ik het verhaal voor de zoveelste keer had uitgelegd, snapte ze het eindelijk, dacht ik.

Ik heb hun zelfs het vermoedelijke adres van haar gegeven, en ze belde mij terug om te zeggen dat dat klopte......en dat ze contact met haar hadden gehad.

Wat scherts mijn verbazing, ik krijg dus de brief met de inhoud van dat gesprek, en weet dus nu dat ze heeft opgezegd, tevens stond daar dus de eindafrekening op. Maar anderhalve maand later lig ik echt in een duek, een brief van het incassobureau...of ze even binnen 7 dagen wil gaan betalen.

Ik ben netjes opgevoed, en heb het incassobureau gebeld ( was gelukkig geen 0900 nummer anders had ik het echt niet gedaan)
En bij de vraag van het incassobureau of ik dan de juiste adresgegevens van Mevrouw had, heb ik geantwoord dat ik die wel had, maar die niet zou geven omdat UPC die gegevens ook heeft.

Het enige jammere is nu dat ik niet weet hoe het afloopt, of er moet ineens een deurwaarder aan de deur staan.......you never know

Wordt hopelijk niet vervolgd..... :)

Neptunus.

Ongelezen bericht door Neptunus. »

Gewoon net als vroeger. Een atenne op het dak en KPN telefoon. En het internet.......???? Gewoon net als vroeger...... toen konden ze ook zonder. :D Je hebt geen problemen en het spaart geld uit. De telefoon is dan iets duurder, maar je betaalt geen TV aansluiting van UPC meer. Dus dat heft elkaar op. En laten we wel wezen....... commerciele TV weg ermee...... Dus gewoon Nederland 1,2,3 en Duitsland en Belgie moet gewoon genoeg zijn.

Heel fraai. Die atenne op mijn dak zit heel erg strak.

Groet,

JP

Gesloten