LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valse voorwendsels Versatel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
petra38

valse voorwendsels Versatel?

Ongelezen bericht door petra38 »

Wat mij is overkomen, slaat alles. Vorig jaar mei heb ik me bij Zonnet aangemeld voor een ADSL Budget jaarabonnement in combinatie met Zontel. Doordat ik door onvoorziene omstandigheden geen onbeperkt gebruik van internet kon maken, verviel de behoefte en heb ik geprobeerd onder de overeenkomst uit te komen. Dat is niet gelukt, maar met rechtshulp konden we een met 2 maanden vervroegde beëindiging van het ADSL abonnement bewerkstellingen, deze zou per 15 april jl. ingaan. Al eerder had ik alle gespreksinstellingen ondergebracht bij KPN, waarvan ik in September een schriftelijke bevestiging had gekregen. Bij het KPN Customer Center een Belplus aangevraagd, waarbij wederom de bij hen ondergebrachte gespreksinstellingen bevestigd werden. Ook werd dit bevestigd door het 0800-1273 nummer.
Toch kreeg ik vorige week een vreemd telefoontje. Een KPN-medewerker wilde mij telefonisch een Belplus abonnement aansmeren, waar deze allang gold. Misschien was er iets misgegaan omdat ik nog bij een ander telecombedrijf stond geregistreerd, suggereerde hij na mijn verbazing. Ik vertelde van mijn ADSL-budget dat binnenkort zou verlopen, al was dit niet relevant, immers alle gesprekinstellingen waren bij hun KPN ondergebracht. “Oh, nou ja, hiervan kan ik niks terugvinden. Voor alle zekerheid neem ik dit gesprek op de band op, dan komt het in ieder geval goed. "Daarvoor moest hij wel een bepaalde tekst oplezen, waarmee ik dan accoord ging. Ik kon er na terugzending van formulieren die mij zouden worden toegezonden binnen een bepaalde termijn op terugkomen.
Na een paar dagen later een vaak gedraaid nummer gebeld te hebben, lukte dit ineens niet en kreeg ik een automatisch bericht te horen. Het telefoonnummer dat ik belde was niet geactiveerd bij Zon. Of ik zo vriendelijk wilde zijn de helpdesk te bellen. Totaal verbouwereerd heb ik eerst KPN gebeld om mijn gespreksinstellingen te checken. En ja hoor, deze waren ondergebracht bij een andere provider. Vreemd vond ik dat KPN mij niet kon vertellen sinds wanneer dit gold. Ze konden mij in ieder geval niet zomaar 'terugnemen'. Over hun wervingsactie waren ze even verbaasd. Nadat ze in het verleden voor deze wervingstaktieken waren gedaagd, werden deze niet meer toegepast. Ze waarschuwde me wel voor het gegeven dat een mondeling ja voldoende was om ergens aan vast te zitten.
Uit een telefoontje met Zontel werd ik evenmin wijs hoe één en ander was gewijzigd, volgens hun stond ik allanger voor gesprekken bij hun geregistreerd. Al klopt dit niet met de eerdere bevestigingen door KPN. Over het waarom van het automatische bericht nu ineens, konden ze mij niets verhelderen. Wilde ik dit veranderen, dan moest ik het 0800-1273 nummer maar bellen. Verder werd mij duidelijk dat bij opzegging van het ADSL budget abonnement, de combinatie van het Zontelabonnement gewoon doorloopt.
Van bovengenoemd 0800 nr. hoor ik dat ik mij eerst moet aanmelden bij het telecombedrijf van mijn keuze, terwijl KPN mij niet zonder meer terug wil nemen.
Uiterst merkwaardig dat deze verwarring is ontstaan sinds de telefoonactie van de mysterieuze ‘KPN’ wervingsmedewerker. Nu begin ik me af te vragen of het ook mogelijk, hoe vergezocht ook, is dat Versatel zich heeft uitgegeven voor iets wat ze niet zijn, op een moment dat mijn overeenkomst met hen ten einde liep.

Gast

Re: valse voorwendsels Versatel?

Ongelezen bericht door Gast »

Ook meegemaakt ja, ,n vrouw met ,n zwaar belgisch accent,en ze zou
wel even ,n paar vragen stellen die ik moest beantwoorden,

alleen werd ons gesprek op ,n band gezet(zei ze),toen heb ik maar opgehangen,,bij Kpn wisten ze bij navragen nergens van ,rara

Gesloten