Ik tracht een 3e telefoontoestel aan te schaffen via Studentmobiel bij Hollands Nieuwe (HN), maar tevergeefs!
Hierbij in het kort de retourtjes van A naar B (Lees: Studentmobiel <> HN).
In juni’12 via Studentmobiel 2 Galaxy S Plus aangeschaft. Nu, in Aug’12 een order geplaatst bij Studentmobiel voor een
Galaxy Ace. Tenslotte ben ik nog steeds tevreden met de gedane bestelling destijds in Juni’12.
De Galaxy Ace bestellen was gewoon ruim 5 euro’s goedkoper per maand dan direct te bestellen bij HN. Dus zo gezegd, zo gedaan.
Poging voor het 3e toestel te bemachtigen is gestart.
- alle gevraagde papieren aangeleverd aan Studentmobiel (reeds ervaring, dus dat komt goed)
- ingekomen mail dat de order is geannuleerd, vanwege maximaal aantal toestellen per klant, maar gelukkig stond erook bij dat, mocht u de order
alsnog doorzetten, gelieve contact met Studentmobiel op te nemen, aldus geschiedde
- gebeld met Studentmobiel, vlg. hun was de tenaamstelling het voorname probleem, dus een de oplossing was een nieuwe order plaatsen met nieuwe klantnaam
- deze 2e order geplaatst via Studentmobiel om de Galaxy Ace 2 jaars abbo van HN te verkrijgen, nu op mijn vrouw’s naam (Adres en bankgegevens ongewijzigd ivm en/of)
- aangezien het E-mailadres van het werk is gebruikt (voor snelle terugkoppeling), melding terug van HN om een ander E-mailadres op te geven, anders zouden de
- 2 contracten van de Galaxy S Plus worden omgezet van mijn naam naar die van mijn vrouw (uiteraard niet logisch voor getekende contracten, dus leek me onzin).
- Studentmobiel alsnog telefonisch een nieuw E-mailadres opgegeven, dit keer van thuis
- Ook deze 2e poging is door HN afgewezen, wederom vanwege maximaal aantal toestellen per klant (toch vreemd, want het betreft hier 2 klanten)
- Na wat speurwerk van Studentmobiel, blijkt dat er slechts 2 toestellen per huis-adres maximaal te bestellen zijn via hun. Een 3e toestel moet toch mogelijk zijn?
- Voorgesteld aan Studentmobiel om een voorutbetaling te doen van het gehele bedrag, zodat zij geen risico loopt, maar Studentmobiel wees terug naar HN.
- Hollands Nieuwe gebeld en voorgesteld het gehele bedrag (in aftrek het gedeelte wat toebehoort aan Studentmobiel) over te maken, zodat ik het toestel bij
Studentmobiel kon bestellen. HN deelde mee dat ik geen deelbetaling (HN en STM) kon regelen en verwees mij terug naar Studentmobiel. Wel gaf HN aan dat ik
het toestel kon verkrijgen door 100% aanbetaling, maar dan direct via HN zelf, wat uiteraard ruim 5 eur per maand meer kost, dus geen optie. Terug naar Studentmobiel en
voorgesteld om het volledige bedrag dan maar aan Studentmobiel over te maken, zodat er een tevreden klant is en zij het resterende gedeelte kunnen overmaken aan HN.
Dit hadden ze nog nooit meegemaakt en de divisie-manager gaf dus geen medewerking in deze.
Gezinnen met meerdere kinderen en/of ouders die meer dan 2 toestellen willen kopen via Studentmobiel bij Hollands Nieuwe, krijgen dit niet voorelkaar.
Tijd dat de voorwaarden bij HN worden aangepast op dit punt. Verder te vermelden dat het veel geld kost om beide telefonisch te bereiken, maar beide wel vriendelijk.
Conclusie: geen oplossing EN geen 3e toestel!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Van het Studentmobiel kastje naar de Hollands Nieuwe muur
Re: Van het Studentmobiel kastje naar de Hollands Nieuwe muur
Ook hier een soortgelijke ervaring. Een toestel besteld op mijn naam voor mijn dochter. Een maand later voor mezelf. En nu wil mijn vrouw ook graag over. Ook nu wordt de order geannuleerd omdat het maximaal aantal abonnementen per huishouden wordt overschreden. ik snap dit niet van Hollands Nieuwe; het zou goed zijn om deze regel eens goed tegen het licht te huuden want dit slaat natuurlijk kant noch wal. Wellicht kunnen ze een reactie te geven op dit forum (ik weet uit eerdere berichten dat ze hier ook wel eens actief zijn (hetgeen een goede zaak is natuurlijk).
-
hollandsnieuwe
- verified
- Contacteer:
Beste romisayo en roovos,
We hebben er inderdaad voor gekozen om een maximum van 2 toestelorders per klant/adres te hanteren. Dit om eventuele frauduleuze situaties voor te zijn. Of hier in de toekomst nog verandering in komt kunnen we helaas nog geen uitspraken over doen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
We hebben er inderdaad voor gekozen om een maximum van 2 toestelorders per klant/adres te hanteren. Dit om eventuele frauduleuze situaties voor te zijn. Of hier in de toekomst nog verandering in komt kunnen we helaas nog geen uitspraken over doen.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe.
Hollandsnieuwe,
Jullie verwijzen naar evt. fraude, terwijl ik (romisayo) heb aangegeven 100% vooruit te willen betalen, dus risico is nul.
Hetzelfde geldt voor Studentmobiel, die ook net als jullie niet willen/kunnen meewerken. Gauw aanpassen die onzin en de klant(en) weer tevreden stellen, zou ik zeggen. Klant is toch koning ook bij HN?
Romisayo
Jullie verwijzen naar evt. fraude, terwijl ik (romisayo) heb aangegeven 100% vooruit te willen betalen, dus risico is nul.
Hetzelfde geldt voor Studentmobiel, die ook net als jullie niet willen/kunnen meewerken. Gauw aanpassen die onzin en de klant(en) weer tevreden stellen, zou ik zeggen. Klant is toch koning ook bij HN?
Romisayo
Ik sluit me hier volledig bij aan. Dat is toch echt niet meer van deze tijd!
Nu moet ik via een omweg (lees ander adres) dezelfde bestelling gaan plaatsen?????
Zelf ben ik ambtenaar en dan ben je wel gewend dat je af en toe opmerkingen krijgt over regeltjes, bureaucratie etc etc. Zo zie je maar weer dat het in het bedrijfsleven niet anders is.
Nu moet ik via een omweg (lees ander adres) dezelfde bestelling gaan plaatsen?????
Zelf ben ik ambtenaar en dan ben je wel gewend dat je af en toe opmerkingen krijgt over regeltjes, bureaucratie etc etc. Zo zie je maar weer dat het in het bedrijfsleven niet anders is.