LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verdwijning Telfort Edge

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Draak-inc

verdwijning Telfort Edge

Ongelezen bericht door Draak-inc »

Ik heb in december een qtek 8300 gekocht (EDGE only) en een SIM-only met maximaal online abo afgesloten bij telfort. (6.95+9.50 euro)

Opzeggen is niet een optie:
Waar kun je voor dat geld internetten op je mobiel op een redelijke snelheid? En waar ga ik naartoe met mijn toestel; USA?!

De toestellen die ze aanbieden, wacht, ik heb niet eens een aanbieding! Omdat mijn toestel al geschikt is voor gprs!? kan ik op dezelfde manier gebruik maken van mobiel internet als voorheen...

In mijn ogen is er maar 1 goede oplossing edge netwerk behouden tot alle lopende edge bundels zijn afgelopen of betreffende personen uitkopen.

ik heb namelijk wat vragen:
- Kan ik van telfort eisen dat ze mij schadeloos stellen voor de waarde vermindering van mijn toestel?
2e hands is hij nu veel minder waard aangezien er geen breedband internet meer mogenlijk is. Het is nog erger voor de mensen met een edge laptop kaart, wtf moeten zij ermee?!

- Wat kan ik Telfort verwijten mbt contractbreuk?
Ik moet nu dus kosten gaan maken om allerlei zaken uit te gaan zoeken, nieuwe abonnementen vergelijken terwijl ik een contract heb afgesloten met telfort. Ik wil met een edge verbinding tot 1GB kunnen internetten met mijn mobilie telefoon.

- Ik verdenk Telfort ervan een vuil spelletje te spelen (samen met KPN), wie kan ik hierop aanspreken; waar kan ik een klacht indienen
wel typisch dat iedereen gelokt wordt om hele goedkope mobiel internet bundels af te nemen terwijl ze al zijn overgenomen door KPN (en dus al lang de toekomst van edge bekend is). Verder de onduidelijkheid over het opzeggen van het abonnement en de tegenstrijdige verklaringen op de website.

Al met al kan ik geen genoegen nemen met de 2 opties die er nu zijn:
opzeggen of een nieuw toestel nemen en de oude met flink verlies wegdoen

Ik ben ook weinig reacties tegengekomen van mensen met datakaartjes of meerdere(zakelijke) abonnementen als ik in hun schoenen stond was ik denk ik nog bozer geweest dan ik nu ben.

Als laatste denk ik dat de mensen die een edge/umts toestel hebben de voorlopige winnaars zijn met een snelle verbinding voor 9.50, proficiat.

opperbom

Re: verdwijning Telfort Edge

Ongelezen bericht door opperbom »

Op www.telecomvergelijker.nl loopt een topic hierover. Als ik me niet vergis zijn er mensen die per direct kosteloos kunnen opzeggen. Of dit ook in jouw geval geldt weet ik niet.

In ieder geval succes ,
Marchel.

RADonker

Re: verdwijning Telfort Edge

Ongelezen bericht door RADonker »

Sinds KPN Telfort heeft overgenomen is het een slechte provider geworden met achterbakse truukjes om geld van je te stelen. edge abonnementen ineens stopzetten is er een van. Meer geld vragen als je buiten je bundel belt, betalen voor je voicemail, en nog meer van dat soort dingen. Je moet gewoon proberen van je abonnement af te komen, want de consumentenbond is er mee bezig om dat voor elkaar te krijgen voor edge klanten en naar een provider gaan die zijn klanten serieus neemt en niet oplicht, want je kan geen abonnement verkopen en dan ineens afschaffen in je eigen voordeel omdat KPN je het duurdere umts wil aansmeren waar je nu nog geen voordeel van heb. Ik ben zelf ook weggegaan bij Telfort om al die redenen. Ik hoop voor je dat het door gaat dat je je abonnement kan beeindigen of ze moeten met een goede aanbieding komen zoals het hoort als je voorwaarden gaat veranderen.

Gesloten